تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

فرصت طلایی برای خریداران طلا

تحلیلگران بین المللی می‌گویند اکنون که شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا جدی شده و بانک مرکزی آمریکا احتمالا در نشست هفته جاری خود نرخ‌های بهره را به صفر کاهش می‌دهد، ممکن است فرصت بزرگی برای خرید طلا باشد.

قیمت طلا

رویداد۲۴   طلا نتوانست از ریزش هفته گذشته بازار‌های مالی که روز پنج شنبه به اوج خود رسید، جان سالم در ببرد و قربانی فروش گسترده از سوی سرمایه گذارانی شد که به دنبال جبران ضرر در بازار‌های دیگر بودند.

به گفته رایان مک کی، استراتژیست کالا در شرکت "تی دی سکیوریتیز"، طلا همچنان گرفتار فشار فروش برای تهیه نقدینگی خواهد بود. وقتی ما روز‌های وحشتناکی در بازار‌های سهام می‌بینیم، طلا همسو با سهام ضعیفتر معامله می‌شود، زیرا صندوق‌های سرمایه گذاری طلا را برای پوشش و جبران ضرر در بازار‌های دیگر به فروش می‌رسانند.
بیشتر بخوانید: قیمت ارز، دلار، یورو، سکه و طلا ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
قیمت طلا هفته گذشته ۱۷۲ دلار معادل بیش از ۹ درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش هفتگی این فلز ارزشمند از سال ۲۰۱۱ بود. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا ۷۳ دلار و ۶۰ سنت معادل ۴.۶ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۵۱۶ دلار و ۷۰ سنت بسته شد

کارولین بین، اقتصاددان ارشد کالا در شرکت "کپیتال اکونومیکس" در این باره به کیتکونیوز گفت: فروش گسترده در بازار تمامی ندارد. گروه بازار ما انتظار دارد روند ریزش بازار‌های سهام تا زمانی که معلوم شود اوضاع بحرانی شیوع ویروس کرونا به پایان رسیده است، ادامه پیدا کند. ممکن است در چند هفته آینده قیمت طلا کاهش بیشتری پیدا کند، زیرا مردم به پول نقد نیاز دارند.

دورنمای بلندمدت طلا با اقدام بانک مرکزی آمریکا در کاهش نرخ‌های بهره و تدابیر محرک اقتصادی قوی است.

به گفته تحلیلگران، عوامل بنیادین طلا از نظر بلندمدت فعلا در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند و فرصت خرید خوبی برای سرمایه گذاران وجود دارد.

مهمترین رویداد هفته جاری برای بازار طلا، نشست بانک مرکزی آمریکا خواهد بود که بعدازظهر چهارشنبه به کار خود پایان می‌دهد و به نظر می‌رسد سیاستگذاران آمریکایی آماده هستند نرخ‌های بهره را به صفر کاهش دهند و سیاست‌های تسهیلی اعلام کنند. ابزار دیده بان فدرال CME نشان می‌دهد بازار‌ها روی کاهش ۱۰۰ واحدی نرخ‌های بهره ۸۰ درصد حساب می‌کنند.

همچنین همه نگاه‌ها به شیوع ویروس کرونا در آمریکا و اروپا و آسیب‌های اقتصادی ناشی از آن دوخته شده است. افزایش روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا عامل مهمی است که بازار‌ها به نظاره آن نشسته اند.

موضوع مهم دیگر تعطیلی کسب و کار‌ها است. شرکت کپیتال اکونومیکس پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا برای سه ماهه دوم امسال را مورد تجدیدنظر نزولی قرار داد و انتظار دارد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه چهارم بهبود پیدا کند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، هفته جاری آمار اقتصاد کلان مهمی منتشر نمی‌شود و ویروس کرونا اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر بازار‌ها از جمله بازار طلا خواهد بود.


منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا
نظرات شما
پیشخوان