تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

روند رشد قیمت نفت ادامه یافت

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر آغاز کاهش تولید نفت از سوی تولیدکنندگان برای جبران افت تقاضا در بحران پاندمی کرونا و همچنین رشد کمتر از حد انتظار ذخایر آمریکا، افزایش یافت و به روند رشد روز گذشته ادامه داد.

روند رشد قیمت نفت ادامه یافت

رویداد۲۴بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوییه که معاملاتش از روز جمعه آغاز شد، با ۳۴ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج‌شنبه ۱۲ درصد و در آوریل حدود ۱۱ درصد افزایش قیمت داشت اما این شاخص از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر پاندمی کرونا حدود ۶۰ درصد نزول کرده است.

بهای معاملات نفت آمریکا برای تحویل در ژوئن با ۷۰ سنت معادل ۳.۷ درصد افزایش، به ۱۹ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته ۲۵ درصد صعود داشت. اما بهای نفت آمریکا در آوریل برای چهارمین ماه کاهش یافت و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۷۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی، با اجرای کاهش تولید اوپک و متحدانش شامل روسیه، ناترازی میان عرضه و تقاضای نفت در ماه مه نصف شده و به ۱۳.۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و در ژوئن به ۶.۱ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

لوییس دیکسون، تحلیلگر بازار نفت در شرکت ریستاد انرژی در این باره گفت: اگرچه این وضعیت نسبت به آوریل بهبود قابل توجهی را نشان می‌دهد اما بازار نفت هنوز ترمیم نشده است و مسئله مخازن نفت هنوز مطرح است.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران انتظار دارند قیمت‌های نفت امسال با وجود کاهش محدودیت‌های قرنطینه و کاهش تولید از سوی کشورهای تولیدکننده بزرگ، کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد زیرا اقدامات مذکور اشباع عرضه را برطرف نخواهد کرد.



بیشتربخوانید: آسمان تاریکتری در انتظار بازار جهانی نفت است


برخی از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که میزان تقاضا حدود ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده و هنوز قسمت‌های زیادی از جهان، مردم را تحت قرنطینه نگه داشته‌اند.

پیمان اوپک و متحدانش معروف به گروه اوپک پلاس برای کاهش ۹.۷ میلیون بشکه در روز از روز جمعه رسما آغاز شد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از روند رشد قیمت‌ها حمایت کرد، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که نشان داد ذخایر نفت هفته گذشته ۹ میلیون بشکه رشد کرده و به ۵۲۷.۶ میلیون بشکه رسیده است. این رقم کمتر از ۱۰.۶ میلیون بشکه رشد مورد پیش بینی تحلیلگران بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت نفت
نظرات شما
پیشخوان