تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

کاهش روابط با ایران؛ شرط سعودی‌ها برای بهبود روابط ۴ کشور عربی با قطر

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل تاکید کرد که بازگشت روابط چهار کشور عربی با قطر مشروط به پاسخ دوحه به خواسته‌های کشور‌های مذکور است.
کاهش روابط با ایران
رویداد۲۴ به نقل از روزنامه عکاظ، «عبدالله المعلمی»، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل تاکید کرد که بازگشت روابط چهار کشور عربی با قطر، مشروط به پاسخ دوحه به خواسته‌های این کشور‌ها از جمله پایان دادن به حضور نظامی ترکیه و کاهش روابط با ایران است.

المعلمی در ادامه افزود: «اگر دوحه به این خواسته‌ها پاسخ دهد، کشور‌های چهارگانه با روی گشاده از قطر و ملت آن که شایسته است به جایگاه طبیعی خود بین ملت‌های شورای همکاری خلیج فارس بازگردد، استقبال خواهند کرد.»

وی درباره پاسخ و یا عدم پاسخ قطر به این شروط گفت: «قطر همان گونه که اقداماتی را اتخاذ کرد که منجر به ارائه چنین شروط و خواسته‌هایی شد، می‌تواند بازگردد و به همان روش این اقدامات را منتفی کند.»

المعلمی در ادامه افزود: «معتقدم که این کار، شدنی و به دست رهبری قطر است. عربستان سعودی و سه کشور برادر دیگر بار‌ها اعلام کرده‌اند که زمینه برای تفاهم و همکاری با برادران قطری به شرط پاسخ به این شروط فراهم است.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عربستان ، قطر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان