تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزییات عجیبی از دادگاه اکبر طبری/ شبکه فساد معاون اجرایی آملی لاریجانی چگونه فعالیت می‌کرد؟

نخستین جلسه دادگاه اکبر طبری معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه در دوران آملی لاریجانی امروز برگزار شد. رویداد۲۴ در این گزارش سابقه اسامی مختلفی که به عنوان شبکه فساد در دادگاه مطرح شده، بررسی شده است. این گزارش را بخوانید تا بدانید در کشور چه خبر بوده است. زمانی قاضی سراج در دادگاه مه آفرید خسروی می‌گفت «وقتی پرونده شما را می‌خوانم وحشت می‌کنم. شما کشور را غارت کردید و خوردید.» فکر می‌کنید قاضی پرونده اکبر طبری با خودش چه می‌گوید؟

دادگاه اکبر طبری
رویداد۲۴ روز یکشنبه نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری برگزار شد؛ جلسه‌ای که هرچند فیلم‌های آن توسط خبرگزاری قوه قضاییه خیلی قطره‌چکانی منتشر شد اما به نظر می‌رسد محتوای آن بدون سانسور بوده است. انتشار همین محتوا نیز نکات بسیار عجیبی داشت که نشان می‌داد چه پولشویی‌های عظیمی در حال انجام بوده است. 

در جلسه دادگاه اسامی زیادی مطرح شد؛ از بیژن قاسم زاده و مصطفی نیاز آذری و حسن نجفی گرفته تا رسول دانیال زاده و فرهاد مشایخ، حکیمه شیرمحمدی، داوودی سرخوش شهری و وریا مولانایی، علی دیواندری و حمید محمدی و بسیاری اسامی دیگر که به گفته نماینده دادستان کلاهبرداری عظیمی انجام داده‌اند.

یکی از اسامی پرتکرار در دادگاه اکبر طبری، مصطفی نیاز آذری بود. آنگونه که قهرمانی نماینده دادستان گفته اکبر طبری پنج قطعه زمین واقع در بابلسر دریافت کرده است.

به جز زمین‌های بابلسر، طبری بخشی از پولشویی‌های خود را به نام حکیمه شیرمحمدی همسرش انجام می‌داده است؛ مثلا نیاز آذری برای کارسازی اکبر طبری، ویلایی در شمال را به نام همسر او منتقل کرده است.

فیلم صدور کیفرخواست اکبر طبری

تشکیل ۱۰  شرکت صوری در شبکه اکبر طبری

برخی اتهامات درباره مصطفی نیاز آذری که از کشور فراری است، اینگونه مطرح شده است: «او از عناصر اصلی ارتشاء در شبکه اکبر طبری است که با تشکیل ۱۰ شرکت صوری در داخل و خارج از کشور با نفوذ در بستر قضایی و بانکی کشور و با فاکتورسازی و ثبت سفارش‌های صوری اقدام به خروج ارز از کشور کرده است.»

نیاز آذری یکبار در سال ۹۰ به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور بازداشت شده است اما گویا با فشار اکبر طبری و اعمال نفوذ او، دادگاه حکم برائت برایش صادر کرده است. نکته عجیب‌تر اینکه نه تنها نیاز آذری، بلکه دادگاه برای تمام متهمان پرونده حکم برائت صادر می‌کند.»

یکی از قاضیان بازداشتی در این پرونده، بیژن قاسم زاده، بازپرس صادرکننده حکم فیلترینگ تلگرام بوده که از قضا همان قاضی است که حکم برائت نیازآذری و سایر متخلفان را صادر می‌کند تا نیاز آذری به کانادا مهاجرت کند. به این ترتیب مشخص شد که فرار مصطفی نیاز آذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به ۱۵ هزار متر زمین و ۳ طبقه ویلای لوکس به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال در بابلسر است. اهدای ویلایی با این ارزش در قبال کارسازی پرونده او بوده و سعی کرده اسناد نقل و انتقال آن نیز با پوشش‌هایی انجام گیرد که هیچ اسمی از مصطفی نیاز آذری و اکبر طبری وجود نداشته باشد. بلکه با واسطه بهرام حیدری‌فر به همسر اکبر طبری منتقل شد که این اقدام با تبانی یکی از سردفتران تهران و با وکالتنامه جعلی صورت گرفت، به طوری که اکبر طبری به جای همسر خود اثر انگشت زد.

نیاز آذری‌ها چه کسانی هستند؟

برادران نیاز آذری اهل استان مازندران و نزدیک به منطقه آمل هستند. خانواده آنها در این منطقه پست‌های حساسی دارند؛ به عنوان نمونه رییس فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری که اتفاقا ۱۳ سال نیز رییس اداره کل اطلاعات استان مازندران بوده است.

یکی دیگر از برادران نیاز آذری مسئول قبلی روابط عمومی دانشگاه مازندران بوده که در دولت نهم با گرفتن پستی بالاتر به وزارت علوم منتقل شد.

در بهمن ۹۶ فرهاد رهبر، کیومرث نیاز آذری رئیس واحد ساری به عنوان دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران منصوب کرد. سال ۹۲ یک سایت اصولگرا مدعی شده بود برخی اصولگرایان میانه‌رو خواستار انتصاب کیومرث نیازآذری مدیرکل اسبق اداره اطلاعات استان به عنوان استاندار مازندران بود، اما ربیع فلاح که مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در مازندران بود برای تصدی این مسئولیت انتخاب شد.


بیشتر بخوانید: سایه «اكبر طبري» همچنان بر سر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام


اکبر طبری کیست

اکبر طبری در پرونده چه کسانی اعمال نفوذ کرده است

به گزارش رویداد۲۴ اکبر طبری سال‌ها به عنوان معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه فعالیت کرده و در این سال‌ها در پرونده‌های مهمی اعمال نفوذ کرده و موجبات آزادی یکی دو جین از متخلفان بزرگ مالی ایران را فراهم کرده است. جالب اینجاست پیش از اینکه دادگاه طبری برگزار شود، نمایندگانی مثل زاکانی از فساد عظیم در حوزه ریاست قوه قضاییه سخن گفته بودند اما تمام این سخنان توسط آملی لاریجانی تکذیب شده بود.

زاکانی در توضیحی درباره این فسادها نوشته بود: «پيرامون آقاي طبري و نقش مخرب آن در قوه قضاييه صحبت كردم كه از دفتر آيت‌الله لاريجاني تكذيب شد و تأكيد نمودند كه ايشان برخي موارد را بررسي كرده و حكم به سلامت آقاي طبري داده‌اند.»

دفتر صادق آملی لاریجانی در پاسخ به منتقدان اعلام کرده بود که «نحوه سخن برخی مدعیان اصولگرایی ۱۰۰ درصد برخلاف موازین شرعی و اصول ارزش‌های اخلاقی است. برخی از اتهامات مطرح در مورد معاون اجرایی حوزه ریاست قبلا در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود.»

در حالی که آملی لاریجانی کاملا به دروغ بودن اتهامات درباره طبری تاکید داشته، حالا مشخص شده، به جز اتهامات قبلی، فسادهای گسترده دیگری در قوه قضاییه در جریان بوده که رییس وقت قوه بیان این اتهامات را خلاف موازین شرعی و ارزش‌های اخلاقی توصیف کرده است. با این حال پرونده‌های اکبر طبری در دوره ابراهیم رییسی به سرانجام رسید و مشخص شده به جز فساد شبکه‌ای، در چه پرونده‌های اعمال نفوذ کرده است.

دانیال زاده سلطان فولاد و هدیه‌های لاکچری به مدیران

آنگونه قهرمان پور گفته اکبر طبری در پرونده رسول دانیال زاده اعمال نفوذ کرده و باعث آزادی او شده است. دانیال زاده برجسازی رانتی بوده که با روابط گسترده‌ای که ایجاد کرده، برج می‌ساخته و می‌فروخته و برخی برج‌های لاکچری را نیز به عنوان رشوه به مسئولان می‌داده است. عصر ایران در گزارشی نوشته که دانیال زاده عمدتا این برج‌ها را با وام های رانتی کم بهره و گاه بی‌بهره می‌ساخت و اقساط بانک‌ها را نیز پرداخت نمی‌کرده است.

دانیال زاده در ایران به نام سلطان فولاد نیز مشهور بود و قوه قضاییه بر عمده تخلفات او با فشار طبری چشم‌پوشی می‌کرده است و در نهایت از ایران گریخت. با این حال آنگونه که سخنگوی قوه قضاییه گفته انها موفق شدند او را بازگردانند: «او یکی از محکومان پرونده‌های کیفری بود که قصد مراجعت به کشور را نداشت، اما با پیگیری‌های اطلاعاتی و رصد‌های مختلف و اقداماتی که سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران انجام دادند، پذیرفت که طی یک مسیر هدایت شده به کشور بازگردد.»

همکاری اکبر طبری با متهم پرونده بیمه ایران

داوود سرخوش شهری یکی دیگر از چهره‌هایی بوده که اکبر طبری لابی عظیمی در پرونده او انجام داده است. داود سرخوش شهری از متهمان اصلی پرونده اختلاس از بیمه ایران از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به اتهام رشوه به سه سال حبس تعزیزی و رد مال به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان محکوم شد که این حکم مورد تایید شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور قرار گرفت.

از دیگر متهمان پرونده اختلاس بیمه ایران، محمدرضا رحیمی بود. سال ۱۳۹۱ رسانه‌ها به نقل از فردی که «د.س» معرفی شده بود، نوشتند که او متهم اصلی پرونده «اختلاس از بیمه ایران است» و در یک فقره فقط «یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان» به حساب شخصی محمدرضا رحیمی رئیس پیشین دیوان محاسبات و معاون اول احمدی نژاد، واریز کرده است. از این متهم به نام «جعبه سیاه» این پرونده یاد شد و حالا معلوم شده که طبری در این پرونده اعمال نفوذ کرده است. نکته عجیب درباره «د.س» که مشخص شده همان داوود سرخوش است، این بود که مدتی پس از این اعترافات خبر آمد که او به علت سکته قلبی درگذشت!! این خبر در حالی بود که گفته شده بود او برای درمان دیسک کمر به بیمارستان مراجعه کرده است.


بیشتر بخوانید: ردپای اکبر طبری و بابک زنجانی در پرونده دیواندری +فیلم


علی دیواندری متهم اصلی فساد بانک ملت

به گزارش رویداد۲۴ از دیگر نام‌هایی که گفته شده طبری در پرونده آن دست داشته، پرونده علی دیواندری مدیر عامل سابق بانک‌های ملت و پارسیان بوده است. دیواندری به همراه مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت باختری، مهدی فلاحتیان، حسین ابوالحسنی، اسماعیل احدی و سمانه آشتیانی و وحید نمازی، متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور به مبلغ ۱۶۵ میلیون دلار شدند. از مجموع متهمان پرونده، سعادتی و باختری و سمانه حضرتی آشتیانی متواری شدند.

آنگونه که رسول قهرمانی نماینده دادستان گفته بود «در بانک ملت مبلغ ۱۰۵ میلیون دلار و در بانک پارسیان مبلغ ۶۰ میلیون دلار تخلف شده که مجموعا فساد آن‌ها شامل ۱۶۵ میلیون دلار می‌شود. این فساد به واسطه شرکت داریس کیش رخ داده که این شرکت با حمایت بانک ملت تاسیسی شده بود.»

یکی از اقدامات متخلفانه آنها در خرید کشتی بوده که گویا با نقش فعال مجید سعادتی و بهروز مختاری با هدایت علی دیواندری از پول‌های بانک ملت دو کشتی به نام خود خریده‌اند.

از دیگر تخلفات دیواندری، قاچاق شبکه‌ای ارز، هزینه نامعلوم در سفرهای محرمانه، تشکیل شبکه کلاهبرداری و اخلال عمده در نظام ارزی کشور بوده است.

دیواندری سال‌ها با حمایت و اعمال نفوذ اکبر طبری فعالیت می‌کرده و در راس بزرگترین بانک‌ها و شرکت‌های بیمه در ایران فعالیت داشته است. با این حال سال‌ها از تخلفات او گذشته و میلیاردها تومان از سرمایه بیت المال را غارت کرده و با نفوذ طبری، کسی به او کاری نداشته است.

اسامی دیگری همچون فرهاد مشایخ، حمید محمدی، بهرام حیدری فر و حسن نجفی نیز در پرونده اکبر طبری وجود دارد که با جستجوی نام‌ها آنها به تخلفات عجیبی در حوزه سیمان، پتروشیمی، زمین‌خواری، قاچاق ارز و ... می‌رسیم. زمانی قاضی سراج در دادگاه مه آفرید خسروی می‌گفت «وقتی پرونده شما را می‌خوانم وحشت می‌کنم. شما کشور را غارت کردید و خوردید.» فکر می‌کنید قاضی پرونده اکبر طبری با خودش چه می‌گوید؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
4
شیفتگان دولت به اصطلاح پاکدست !!!!! محمود احمدی نژاد, مطلب را بخوانند , محمدرضا رحیمی, علی دیواندری و..., خدایا در این کشور چه خبر است؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
پس بالاخره یکی قبول کرد توی قویه قضائیه فساد رخنه کرده بود. بابا دیگه نمیشه جایی تو مردم از نظام دفاع کرد چون مردم آنقدر ميدونند که هر کی بحث کنه کم میاره چون آبروی نظام را امسال این آقا و اون رئیس قوه که پشتش بوده و ازش دفاع میکرده کورکورانه برده اند. تو را خدا سریع محاکمه و اشد مجازات (اعدام) صورت پذيرد چون اینها لطمه به آبرونظام و اعتقادات مردم زده اند خیانت از این بزرگتر نداریم.
m-r
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
2
0
هیولاها و زامبی های آخر زمانی درچنگال قدرتمند عدالت آخ چقدر دل انسانهای ظلم دیده و رنج کشیده خنک میشود اقای رئیسی وتیم ایشان کولاک کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
2
این گزارش را بفرستید برای دفتر آقایون تا بدانند در کشور امام زمان چه خبر است. ملت از صبح که بیدار می شوند می بینند و می دانند که بدون فساد و رشوه و ارتشا و نکبت و دزدی و غارت کارها پیش نمی رود.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اعدام در ملا عام.اعدام با دعوت قبلی از مردم ودر انظار عموم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
تف به این بی غیرتهای دزد تا کی باید ببینیم وبشنویم ونتونیم کاری بکنیم
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
1
2
حالا باید گفت احمدی نژاددادمیزدقوه قضائیه مشکل داره و همه می گفتین دیوونه شده این
ساده دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
هردو از این باغ بری می رسد
حالا خود آرییسش حکمش چیه؟
چون از پایین پرونده داره بررسی میشه وقتی به خودش برسند باید از پایین اعدامش کنند
اینا رو باید هر پاشون رو به یه وانت بست تا از وسط نصف بشن تا ببینیم اینهمه خوردند چی تا شکمشونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
واقعااینهاچه کردن اینهمه جنایت صدهاباراعدام هم کم است اعتمادم دم رابه نظام ازبین بردندجندنفرمثل اکبر بری درقوه قضائیه مجلس ودولت هست؟ دقیقا چندنفر؟
رحمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
این همه فساد انوقت سلطان سکه اعدام میشود پناه میبریم به خدااینشاالله جناب رییسی رسیدگی کامل انجام میدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
فقط طبری محاکمه خواهد شد، بالادست او چطور؟
ناشناس
|
Japan
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
وااای بر این غاصبان خاک تو سر قاضی قضات سابق
دکتر سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
باسلام.ریاست محترم قوه قضائیه جناب آقای دکتر سید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از تکرار چنین فسادهایی جلوگیری کنند. اجرکم عندالله
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
1
مملکت رو فساد و رانت خواری و لجن و کثافت گرفته .این از بعضی از مسئولین .ازکجا بایدشروع کرد برا ریشه کن کردن فساد.بیچاره ملت. مردم .جون ها بچه ها.بیچاره خودمون ک بااین فسادها ک اثارش میاد تو زندگی و کسب کار ما.خدانظری کن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
2
توی این مملکت چه خبره از سر تا ته همه دارن دزدی میکنن ای خدا برس به داد ما همه رو اعدام کنید اینا چطوری پست ومقام میگیرن چطور به عملکرد کاری این انسان نما در مدت ببست سال رسیدگی نشده اقای لاریجانی جواب بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
من موندم اینهمه جرم که مطمعنا یک از هزاران است چرا اینقد راحت انجام میشه ولی اگه یه مرغ را یه دربدر دزدی کنه میگیرن وحبس وشلاغ و... نکنه مملکت زبونم لال شاحب نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
آیا اکنون کسی جرات می کند بگوید چرا آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
گر رسم شود که مست گیرند درشهر
هرانچه هست گیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
0
ما فقرا گار مثل خر کار میکنیم و این پارتی داران مثل طبری و افا زادها بخورند هر کارگری هم پیر شد دستور بدین اعدامش کنند که نمتواند گار کند حکم اعدام بدهید
مهسا قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
1
مگه حکم اسلام این نیست که باید دستش رو قطع کرد؟
چرا پس دست اکبر طبری رو قطع نکردید؟
مگه امام خمینی نگفته بود اسلام ناب محمدی نیاریم،پس چی شد‌ ،اسلام ناب محمدی اینه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
0
سلام
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان