تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

غلامرضا منصوری متهم پرونده طبری کیست؟/ قاضی فاسد از آلمان به ایران باز می‌گردد؟

غلامرضا منصوری قاضی قوه قضاییه که در پرونده اکبر طبری به عنوان یکی از متهمان شناخته شده، اکنون در آلمان به سر می‌برد. او فیلمی منتشر کرده که گفته به ایران باز خواهد گشت. رویداد۲۴ در این گزارش سابقه حجت الاسلام منصوری را بررسی کرده است.
غلامرضا منصوری قاضی اکبر طبری
رویداد۲۴ در جریان رسیدگی به پرونده اکبر طبری، ده‌ها نام دیگر هم مطرح شد. از جمله از بیژن قاسم زاده، مصطفی نیاز آذری، حسن نجفی، رسول دانیال زاده، فرهاد مشایخ، حکیمه شیرمحمدی، داوودی سرخوش شهری و وریا مولانایی، علی دیواندری و حمید محمدی و بسیاری اسامی دیگر که به گفته نماینده دادستان کلاهبرداری عظیمی انجام داده‌اند. یکی از نام‌ها غلامرضا منصوری قاضی قوه قضاییه بود که به گفته نماینده دادستان جزو قضات فاسد دستگاه قضایی بوده و متهم ردیف نهم پرونده به شمار می‌رود.
 
تا کنون چند متهم پرونده فراری هستند؛ حسن نجفی، مصطفی نیاز آذری، محمد انوشه و غلامرضا منصوری که همگی آنها به گفته دادستان متواری هستند.
 
غلامرضا منصوری قاضی وقت اجراییات شهرستان لوسانات بوده است. جایی که به دلیل ساخت و ساز‌های غیر مجاز آقازاده ها، چند سالی است بورلی هیلز آن (باستی هیلز)، در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفت و بخش‌هایی از خانه شبنم نعمت زاده (دختر مهندس نعمت زاده وزیر سابق صمت) به دستور قوه قضاییه تخریب شد.
 
نماینده دادستان در تشریح اتهامات قاضی غلامرضا منصوری گفته «حسن نجفی که با دستگیری متهم اصلی پرونده به خارج از کشور متواری شد، به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است. فرهاد مشایخ به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری ارتشاء، تحصیل مال به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد وجه نقد، یک قطعه زمین واقع در نجار کلای لواسان و همچنین زمینی در کریم خان و تبدیل ۴۲ میلیارد ریال به سهام شرکت سیمان، پولشویی در دو واحد در ساختمان روما، فراهم کردن موجبات ارتشاء میان اکبر طبری و رسول دانیال زاده، پولشویی و فراهم نمودن موجبات تحقق ارتشاء میان غلامرضا منصوری و حسن نجفی و پولشویی در خصوص دو واحد آپارتمان در روما متهم است.»
 
شاید غلامرضا منصوری برای افکار عمومی چندان شناخته شده نباشد. اما نام او برای اهالی مطبوعات غریبه نیست. او بازپرس دادسرای کارکنان دولت و رسانه بوده و حکم بازداشت بسیاری از روزنامه‌نگاران توسط او امضا شده است.
 
منصوری دیدگاه‌های خاصی درباره مطبوعات و روزنامه‌نگاران داشته که همان‌ها را نسبت به اهالیرسانه اعمال می‌کرده است. او سال ۸۹ در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته بود «این‌که بعضی از مطبوعات فکر می‌کنند در قبال انتشار یک موضوع از منبع دیگر مسئولیت ندارند مساله درستی نیست. حقوقدانان معتقدند کسی که خبری را منتشر می‌کند از او سلب مسوولیت نمی‌شود. اصولا به همین خاطر مدیرمسئول نسبت به مطالب منتشر شده مسئول شناخته شده است.»

مهمترین رفتار رسانه‌ای او هم در همین زمان اتفاق افتاد. سال ۹۱ و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، ماموران قضایی به دفتر چند روزنامه وارد شدند و تعدادی از روزنامه‌نگاران را بازداشت کردند. نرگس جودکی، اکبر منتجبی، ریحانه طباطبایی، جواد دلیری و... از جمله روزنامه‌نگاران بازداشتی شدند. این افراد در روز‌های گذشته در صفحات شخصی خود در توییتر، با یادآوری آن روز‌های تلخ، به عاقبت رفتار این قاضی فاسد اشاره کردند.
بیشتر بخوانید: جزییات عجیبی از دادگاه اکبر طبری/ شبکه فساد معاون اجرایی آملی لاریجانی چگونه فعالیت می‌کرد؟

به گزارش رویداد۲۴ برخی روزنامه‌نگاران مدعی شده‌اند قاضی منصوری آن زمان موجب آزار و اذیت خانواده آنها را فراهم کرده بود. مثلا در یک مورد قاضی منصوری پس از گفتگو با خانواده‌های روزنامه‌نگاران بازداشت شده، از احتمال صدور قرار وثیقه و کفالت برای آزادی این افراد تا بعد از ظهر خبر داد و این گونه بود که خانواده‌ها و همراهان آن‌ها با حضور در مقابل در زندان اوین منتظر حضور قاضی منصوری در دادسرای اوین شدند تا شاید قرار وثیقه یا کفالت برای آزادی عزیزانشان صادر شود. اما پس از گذشت بیش از شش ساعت، بدون نتیجه و پاسخ مشخص، خانواده‌هایی که با برگه‌های کفالت و اسناد وثیقه در مقابل در زندان چشم انتظار بودند، دست خالی به خانه بازگشتند!

جالب اینکه این رفتار قاضی منصوری تنها با روزنامه نگارانی بوده که مشی سیاسی آنها مورد پسند او نبوده است؛ مثلا زمانی که فائزه هاشمی رفسنجانی از سید نظام موسوی مدیرمسئول وقت روزنامه جوان شکایت کرده بود، غلامرضا منصوری، احضار سید نظام‌الدین موسوی مدیرمسئول روزنامه جوان به این شعبه را منتفی دانست و گفته بود صدور احضاریه مدیرمسئول روزنامه جوان ناشی از بروز یک اشتباه اداری بوده است.

از دیگر پرونده‌هایی که رسیدگی به آن در اختیار غلامرضا منصوری بوده، پرونده فاضل لاریجانی بوده که سعید مرتضوی درباره آن به ایرنا گفته بود: «آقای منصوری به‌عنوان بازپرس ویژه این پرونده انتخاب شده و حدود یک ماه پیش تحقیقات آن به پایان رسیده و حتی آخرین دفاع را نیز اخذ کرده‌اند و منتظر اعلام نتیجه هستم.»
 
یکی دیگر از زمان‌هایی که نام این قاضی فراری به زبان‌ها افتاد، زمانی بود که وی با ابلاغ ویژه رئیس قوه قضاییه بازپرس پرونده مهدی هاشمی شد تا نقص‌های سنگین پرونده مهدی هاشمی را برطرف کند.

وی در سال ۹۴ نیز سرپرست دادسرای ناحیه ۳ ونک بوده است. سال ۹۷ بعضی رسانه‌های خارج کشور نوشتند که منصوری برای مداوا به هانوفر آلمان رفته و در بیمارستان وابسته به دکتر سمیعی بستری شده است. این ادعا هیچوقت تایید یا تکذیب نشد، اما بعد از آن خبری از غلامرضا منصوری نبود تا دیروز که در دادگاه اکبر طبری، یک بار دیگر نام او مطرح شد.

از میانه سال گذشته برخی اصولگرایان جوان از جمله میلاد گودرزی نام این قاضی را به عنوان قاضی فاسد لواسان مطرح کردند، اما کسی آن مطالب را جدی نگرفت تا دیرز که شایعه فساد و فرار او همزمان تایید شد!
 
 
شب گذشته فیلمی از قاضی غلامرضا منصوری متهم ردیف دوم پرونده اکبر طبری منتشر شده که مشخص شد از ایران به آلمان رفته است. اعتمادآنلاین نوشته او در بیمارستان پروفسور سمیعی در آلمان بستری بوده است و عده‌ای از ایرانیان مقیم آلمان هم تصمیم گرفتند به نشانه اعتراض مقابل این بیمارستان تجمع کنند.
 
منصوری در این فیلم در آن بدون لباس روحانیت درباره اتهاماتش سخن گفته و تاکید کرده هیچگاه به وطنش پشت نخواهد کرد و در اولین فرصت خود را به سفارت ایران در آلمان معرفی می‌کند. احتمالا کسی که کمترین درکی از پرونده‌های مشابه داشته باشد، می‌داند که بهانه منصوری برای پایان کرونا و بازگشتش به ایران، بهانه‌ای  باورنکردنی است و او به ایران بازنخواهد گشت، مگر آنکه اجباری در کار باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
6
خدایا به عاقبت ما رحم کن که ملتی را به روز سیاه کشاندیم و نه این پستها را ول میکنیم و نه به حال مردم توجه میکنیم هر سال و هر ماه و هر روز بدتر و بدتر میشویم و قیمت اجناس هر روز تغییر میکند و پول ما که سرمایه ملی ماهست بی ارزشترین پول دنیا هست و همه اش دروغ و دروغ در این وضعیت با حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی 1500هزار تومان تا زیر 2میلیون چطور میشود زندگی کرد اقایان مسول کامیون شن سرندی 500هزار تومان راننده میگفت اقا به فرمانداری هم مراجعه کردیم گفته شا هم به مردم همین قیمت را بفروشید چه خاکی به سرمان کنیم اگر برای امتیاز اب و برق مرویم میگویند هر امتیاز برق یا اب باید پول .5 2ماه (دوماه ونیم ) ماه بازنشستگی را بدهیم اقایان نخود خام از کیلویی 4000تا 5000 تومان به 25000تومان رسیده چکار کنیم اقای ریاست محترم دولت حتما سر کوچه شما هم بقالی هست یک نگاهی به قیمت روز اجناس بیندازید ببینید ما ملت چه گورمان را بکنیم پولی که از بابت گران شدن بنزین به مردم میبایست بدهید که شاید امارهایی که خدمت شما میدهند بالا باشد ولی چند نفر را مثلا در یک منطقه از هر شهری بفرستید ببینید به هیچکس یا بر فرض محال داده باشند به تعداد انگشتان دست نمیرسد و بسته حمایتی را هم به همین نحو چرا جلوی دزدی بعضی از کار خانه داران را نمیگیرید که هم در وزن و کیفیت محصولشان دزدی میکنند چرا بعضی از اقایان پیر شده اند هنوز در راس بعضی از کارها میباشند دیگر عزراییل به سر وقتشان برود استعفا بدهند و بازهم بگویید از تجاربشان استفاده خواهیم کرد در زمان چندین ساله ریاستشان بعضی ها پشمی را نتوانستند از هم جدا کنند و وضع مملکت به این نابسامانی شدید افتاده با تدبیر بعضی از همین رقم ریاستها هزاران جوان تحصیل کرده با اخلاق هم داریم که باید کارگری کنند چرا ریاست محترم جمهور چرا شما واردات خودرو به کشور را انحام نمیدهید مانند سایر کشورها و با 20درصد حق گمرکی که دیگر این خودروسازان ایرانی هر خودرویی با هر کیفیتی بسیار ناایمن به خورد مردم عزیزمان ندهند این کاری که خودروسازان ایرانی با ملت میکنند که پول نقد بگیرند بعد چند ماه دیگر ان خودرو را تحویل خریدار بدهند بخدا کار خانه بنز المان جرات چنین کار بی قانونی را ندارد و نمیکند ولی در ایران انجام میشود با ترفند ها و حقه و نیرنگ جدید بعد بعضی از دستگاههای دولتی هم ازشان حمایت میکنند بله ما در انجام قرعه کشی بودیم به حق کسی تجاوز نشده این کجاش عدالته امروز اطلاعات در کل دنیا ثانیه ای مخابره میشود و همه در جریانند یا بعلت مسله کرونا اکثر بازارها خراب یا ورشکستته و... میشوند ولی در بازار ایران یکدفعه بورس ایران چند هزار واحد رشد داشته در مثلا فلان کالا میدانید همه اش دروغ و حالت تمسخر قرار میگیریم یا قیمت یک کیلو اهن حدود 15000یا 16000تومان شده چرا چرا چرا خدایا تو درست کن انشاللله
شکوهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
8
اگر غلامرضا منصوری که ملبس به لباس روحانیت است فسادی مرتکب شده باشد باید مجازاتش مضاعف باشد تا عبرت دیگرانی باشد که ازین لباس مورد احترام مسلمانان سواستفاده میکنند!
نويد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
خدا رو شكر!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
0
چرا داخل مگه بیمارستان نداریم؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان