تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

هر مشمول ایرانی چقدر سهام عدالت دارد؟

آمار‌ها حاکی از آن است که بیش از ۴۹ میلیون نفر مشغول سهام عدالت هستند، اما میزان سهمی که این مشمولان دارند با یکدیگر برابر نیست؛ به طوری که دارایی برخی از سهامداران بیش از یک میلیون تومان و دارایی برخی دیگر کمتر از ۴۹۲ هزار تومان است.

سود سهام عدالت

رویداد۲۴  به طور کلی ۴۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۷۵ نفر مشمول سهام عدالت هستند که از این تعداد ۴۶ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۸۳ نفر در قید حیات بوده و مابقی مشمولین فوت شده‌اند.

در این راستا ممکن است روی برگه سهام عدالت که در دست مشمولان است، ارزش یک میلیون تومان قید شده باشد، اما باید گفت که دارایی همه مشمولان با وجود داشتن برگه مذکور یک میلیون تومان نیست.

در واقع روی اکثر برگه‌های سهام عدالتی که در دست مشمولان این سهام است، ارزش سهام ۱۰ میلیون ریال یا همان یک میلیون تومان ذکر شده است. این درحالی است که زمانی که مشمول به سامانه سهام عدالت (SAMANESE.IR) مراجعه می‌کند متوجه می‌شود میزان سهامی که در اختیار دارد کمتر از یک میلیون تومان است.

به استثنای مشمولان نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد یا سازمان بهزیستی که ارزش سهم آن‌ها یک میلیون تومان است، ارزش سهم اکثر سهام‌داران دیگر کمتر از یک میلیون تومان است.

قرار بود برگه‌های اولیه از محل سهم سود سنوات قبل پر شود. در سال ۱۳۹۴ اعلام شد ۵۳ درصد ارزش سهم از محل مطالبات سود سنوات قبل پر شده است و برای پر کردن مابقی، دو سال به مشمولان فرصت دادند که با آورده نقدی ۴۷ درصد مابقی را به قیمت اسمی واریز کنند. در این راستا فقط تعداد کمی از مشمولان واریز کردند و اکثریت واریز نکردند؛ بنابراین ارزش واقعی سهم آن‌ها در سبد سهام عدالت یک میلیون تومان نیست.


بیشتر بخوانید: ارزش کارت اعتباری سهام عدالت چقدر است؟


البته ارزش سهام همه مشمولان ۵۳۰ هزار تومان نیست و ارزش سهام افرادی که در دوره‌های اول ثبت‌نام کردند ۵۳۰ هزار تومان است. حتی ارزش سهام کمتر از ۴۰۰ هزار تومانی هم وجود دارد.

مشمولان می‌توانند عدد دقیق سهام خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir با وارد کردن کد ملی مشاهده کنند. اما به طور کلی به غیر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که با اذن مقام معظم رهبری، برایشان ۱۰۰ درصد منظور شده است، ارزش سهام مابقی مشمولان زیر یک میلیون تومان است.

براین اساس، ارزش سهام ۶۱ هزار و ۳۷۵ نفر بیش از یک میلیون تومان و دارایی دو میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۵ نفر نیز یک میلیون تومان است. سه میلیون و ۶۰۰ هزار و ۴۷۶ نفر دارایی بین ۵۳۲ تا یک میلیون تومان را دارند و ارزش سهام ۲۲ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۵۸ نفر نیز ۵۳۲ هزار تومان است.

تعداد افرادی که دارایی سهام عدالت آن‌ها بین ۴۹۲ هزار تومان تا ۵۳۲ هزار تومان است، ۱۸۴ هزار و ۳۴۳ نفر بوده و ۹ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۳۰ نفر نیز دارایی ۴۹۲ هزار تومانی دارند. ارزش سهام ۱۰ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۷۸ نفر نیز کمتر از ۴۹۲ هزار تومان است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سود سهام عدالت
نظرات شما
پیشخوان