تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۹

برگزاری مجمع عمومی سالانه پتروشیمی امیرکبیر/ ارائه آمار بالاترین نرخ تولید محصولات به اعضای مجمع

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی امیرکبیر به تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری با حضور سهامدارن حقیقی و حقوقی در محل دفتر مرکزی تهران برگزار شد و صورت‌های مالی منتهی به سال ۱۳۹۸ به تصویب مجمع رسید. به بهانه برگزاری این مجمع مروری بر عملکرد شرکت پتروشیمی امیرکبیر خواهیم داشت که گزارش آن در جلسه مجمع ارائه شد.

پتروشیمی امیرکبیر

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر، این شرکت در سال ۹۸ دستاورد‌های مهمی را در عرصه تولید انواع محصولات شرکت به ویژه پلی اتیلن، فروش داخلی و صادراتی داشته است که در نوع خود هرکدام به ثبت رکود‌های جدید از زمان آغاز به کار شرکت پتروشیمی امیر منجر شده است.

شرکت امیرکبیر موفق شد تا ۸۷ درصد پوشش بودجه و ۸۸ درصد پوشش طراحی دریافت خوراک مایع را محقق کند. همچنین در بخش…

تحقق تولید بیش از ظرفیت برنامه ریزی شده


شرکت پترشیمی امیرکبیر در سال ۹۸ در زمینه تولید در واحد‌های تولیدی، توانست رکورد تولیدات خود از زمان راه اندازی شرکت تا به امروز را جا به جا کند که این محصول تلاش و همکاری همه نیرو‌های مجتمع بوده است. این شرکت در کارخانه‌های مختلف تولیدی برنامه‌هایی را اجرا کرده است که نتیجه آن تحقق بیش از ظرفیت برنامه ریزی شده بوده است.

الفین

شرکت امیرکبیر در واحد الفین طی سال ۹۸ پروژه‌های موفقی را اجرایی کرده که از آن جمله می‌توان به اجرا و راه اندازی پروژه جایگاه فشار گاز اتان به منظور جبران بخشی از خوراک اتان، اجرای پروژه اصلاح paving ناحیه جنوبی واحد در قسمت‌های بارگیری و تخلیه تانکرها، تکمیل احداث خط کریدور خوراک جهت اتصال به سایت مخازن منطقه ویژه اقتصادی، نصب سیستم جدید فیلتراسیون اتلین غرب و ماورن در BL مجتمع به منظور ارائه اتیلن پاک به واحد‌های تولیدی و راه اندازی واحد الفین سیبور روسیه.

شرکت امیرکبیر در داحد HD توانست حدود ۲۰۰۰۰ تن محصول گرید CRP-۱۰۰B تولید کند. همچنین تست کاتالیست کرمانشاه BCC و تولید گرید‌های BL۳ , EX۳، ساخت قطعات مورد نیاز جهت اجرای پروژه بازسازی سیلو‌های گرانول در خارج از کشور و انتقال به واحد و قرار گرفتن CRP-۱۰۰B در وندور لیست شرکت ملی گاز، از دستاورد‌های این واحد می‌باشد.

پتروشیمی امیرکبیر

ادامه مراحل نصب پکیج بورسیک جهت بازیافت گاز‌های ارسالی به فلر (غشا‌های مربوطه به سایت منتقل گردید) در جهت جمع آوری گاز‌های ارسالی به فلر مجتمع، بازیافت و کاهش هدر رفت اتیلن موجود در خط فلر و همچنین جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدر رفت ۱۰۰۰ تن مواد هیدروکربنی، انجام تعمیرات اساسی برروی pump melt بخش اکسترودر در داخل بدون توقف درتولید برای اولین بار و نصب یکعدد مخزن ۲۰۰تنی ذخیره پنتان درواحدبرای کاهش حق توقف ایزوتانک واستمرار تولید از دستاورد‌های این واحد در سال ۹۸ محسوب می‌شود.

شستشوی راکتور جهت حذف ناخالصی‌های ورودی همراه با خوراک و کاهش توقفات ناشی از Decompose در راکتور، استفاده از خط اتیلن مستقل از الفین به واحد LDPE جهت کاهش ورود ناخالصی و تعویض اسالید ولو اکسترودر و اورهال گریبکس اکسترودر با هدف جلوگیری از هدررفت محصول و توقفات ناخواسته از دستاورد‌های این واحد در سال ۹۸ به شمار می‌رود.

برنامه راهبردی تامین پایدار خوراک اقتصادی به مجمع سالانه ارائه شد/راه اندازی ایستگاه تقلیل فشارگاز اتان با سودآوری دوهزارمیلیارد ریال

پتروشیمی امیرکبیر درسال ۹۸، اقداماتی را در جهت رفع موانع تامین پایدار خوراک انجام داده است تا بتواند بر موانع محیطی غلبه کند. مسئله تامین خوراک، یکی از اساسی‌ترین موضوعات پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۸ بود که این شرکت توانست به رغم برخی موانع، در زمینه تامین خوراک پروژه‌های جایگزین را برای رفع مشکل پیاده سازی کند. از جمله مهم‌ترین این پروژه ها، می‌توان به پروژه ایستگاه تقلیل فشار گاز اتان اشاره کرد. در این پروژه گاز اتان عسلویه به مجتمع امیرکبیر به صورت جامبوکانتینر منتقل می‌شود و بالغ بر دوهزار میلیارد ریال سود خالص در پی دارد. مهم‌ترین دستاورد این پروژه، تولید اقتصادی با تامین پایدار گاز اتان و کاهش تمام شده قیمت محصولات شرکت است.

به گزارش روابط عمومی تروشیمی امیرکبیر، از آن جمله اقدامات شرکت در حوزه تامین پایدار خوراک اقتصادی می‌توان به این موارد اشاره کرد: انجام اقدامات لازم جهت انعقاد قرارداد با پاالیشگاه گاز بیدبلند که در صورت اجرای پروژه و در سرویس قرار گرفتن پالایشگاه مذکور امکان دریافت ۳۰۰ هزار تن اتان در سال را میسر می‌کند، اجرای پروژه لاین ۱۰ اینچ کریدور خوراک برای دریافت بهنگام خوراک از منابع تامین کننده خوراک در سطح منطقه، برای دریافت خوراک از مخازن مستقر در سایت پایانه‌ها و اکسیر شیمی، اجرای خط مستقل ۱۲ اینچ دریافت اتیلن از خط اتیلن غرب، عقد قرارداد با شرکت پتروشیمی باختر جهت دریافت ۱۵-۱۰ تن در ساعت، یعنی حدود ۱۲۰-۸۰، هزارتن اتیلن در سال از طریق خط اتیلن غرب، عقد قرارداد با شرکت پتروشیمی مروارید جهت دریافت ۲۰-۱۵ تن در ساعت، یعنی حدود ۱۶۰-۱۲۰، هزارتن اتیلن در سال از طریق خط اتیلن غرب و عقد ۶۴ قرارداد با شرکت پتروشیمی جم جهت دریافت اتیلن حداکثر ۳۰-۱۰ تن در ساعت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان