تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سخنگوی وزارت امور خارجه:

ابراز همدردی رژیم صهیونیستی در حادثه بیروت ریاکارانه است/کمک‌های ایران به لبنان ادامه می‌یابد

سید عباس موسوی گفت: ابراز همدردی برخی کشور‌ها از جمله رژیم صهیونیستی در حادثه انفجار بیروت سطحی و ریاکارانه است.

واکنش سیدعباس موسوی به انفجار در بیروترویداد۲۴ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با تسلیت حادثه به وقوع پیوسته در بیروت گفت: بعد از وقوع حادثه بیروت رئیس جمهوری کشورمان جلسه فوری تشکیل داد و هم اکنون دو هواپیما حامل کالا‌های پزشکی به بیروت ارسال شده و کمک‌های دوستانه ایران تداوم دارد.

او ادامه داد: بعد از حادثه بیروت شاهد هستیم کمک‌های زیادی بخصوص از سوی کشور‌های اسلامی به بیروت ارسال شد، اما در این میان شاهد برخی ابراز همدردی از کشور‌هایی از جمله رژیم صهیونیستی و کشور‌هایی که لبنان را تحریم کرده بودند نیز بودیم که این ابراز همدردی‌ها ریاکارانه و سطحی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: برخی کشور‌های غربی و اروپایی با وجود تحریم کشور و ملت لبنان اقدام به ارسال تسلیت کردند که نشانه حرکت چندپهلوی این دولت‌ها هست.

او با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با لبنان برای بازسازی بندر بیروت است، اظهارکرد: در کنار دولت و ملت لبنان هستیم.

موسوی با بیان اینکه به ملت لبنان بخاطر وقوع انفجار و فوت و زخمی شدن چندین نفر تسلیت عرض می‌کنیم افزود: دستورات لازم توسط ریاست جمهوری به همه نهاد‌ها داده شده تا کمک‌های لازم انجام شود.

او با اشاره به اینکه امیدواریم گوشه‌ای از درد و رنج ملت لبنان را جبران کنیم اضافه کرد: همه ملت‌های مسلمان همدردی خوبی با ملت لبنان داشتند و امیدواریم این همدردی‌ها و کمک‌ها تداوم یابد.

موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص بسته بودن مرز‌های کشورمان بعد از شیوع ویروس کرونا و برنامه‌های وزارت امور خارجه در این زمینه گفت: پیگیر جدی موضوع بسته بودن مرز‌ها هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه طبیعی است که پس از ماجرای کرونا برخی کشور‌ها چنین اقداماتی را داشته باشند، افزود: در مقاطع مختلف مرز‌ها باز بوده و هم اکنون نیز مرز‌ها باز است و کار‌های واردات و صادرات انجام می‌شود.

موسوی در خصوص سوالی در زمینه حذف ویزا در روابط با کشور جمهوری آذربایجان عنوان کرد: موضوع ویزا به آمادگی زیرساختی کشور‌ها ارتباط دارد.


بیشتر بخوانید: عامل اصلی انفجار بیروت مشخص شد+عکس


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما خواهان تسهیل مراودات مردمی هستیم، ولی باید به شرایط و وضعیت نگاه کنیم، افزود: وعده خاصی در مورد ویزا نمی‌دهم، ولی پیگیر خواهیم بود.

موسوی در خصوص برجام نیز گفت: اروپا در ماجرای برجام به تعهداتشان عمل نکردند، اروپا بخاطر فشار آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و موجب شده تا برجام به وضعیت فعلی برسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تعهدات ما پابرجا هست و با بازگشت طرف‌های مقابل می‌توان تعهدات را ادامه داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان