تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

زمان ارسال اولین فهرست خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: اواخر شهریور، نخستین فهرست خانه‌های خالی برای اقدام سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود که اتفاق بسیار بزرگی است.
مالیات خانه های خالی
رویداد۲۴ محمود محمودزاده در مراسم اجرایی شدن سامانه ملی املاک و اسکان کشور با اشاره به این که راه اندازی این سامانه برای برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی بسیار مهم است افزود: با اجرای سامانه ملی املاک و اسکان کشور، قانون اجرا شد و امیدواریم بتوانیم بر روی بازار خرید و فروش مسکن و عرضه آن تاثیر مثبت بگذاریم.

وی گفت: امروز صدهزار پیامک به مالکانی که بیش از دو خانه دارند ارسال می‌شود و در ۱۰ روز آینده به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پیامک ارسال خواهد شد و مالکانی که پیامک دریافت می‌کنند باید وارد سامانه شوند و اطلاعاتی که مبنی بر خالی بودن خانه در آن ثبت شده تایید کنند و در غیر این صورت مستنداتی مبنی بر اجاره دادن مسکن ارائه کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر مالکی مستنداتی ارائه کرد که واحد مسکونی او اجاره است باید کد ملی مستاجر را معرفی کند و با پیامک به مستاجر اعلام می‌کنیم تا این موضوع را تائید کند.

محمودزاده گفت: حدود ۷۲ هزار و ۷۰۰ هزار شخص در کشور که زیر ۱۸ سال سن دارند مالک خانه هستند و هزار و ۵۰۰ شخصیت حقوقی نیز شناسایی شدند که مالکیت مسکونی دارند بیشترین مالک حقیقی که براساس سامانه املاک و اسکان کشور شناسایی شدند ۶۰۵ واحد مسکونی دارد و بیشترین مالک حقوقی ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی دارد.

بیشتر بخوانید: مافیای مسکن در مجلس هم رخنه دارد/ مافیای مسکن اجازه اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی را نمی‌دهد
وی افزود: ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی کردیم که شناسنامه برای آن‌ها تشکیل شده که این تعداد ۴۰ تا ۴۵ درصد واحد‌های خالی کشور را شامل می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ۹ میلیون و ۳۰۰ مالک حقوقی و حقیقی بر این تعداد خانه مالکیت دارند که حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار بیشتر از یک واحد مسکونی خالی دارند.

محمودزاده افزود: ۹۱ میلیون کد ملی در کشور وجود دارد که مالکیت به نام شان است که این رقم نسبت به جمعیت کشور نشان می‌دهد متوفیان جز آن‌ها هستند و هنوز انتقال مالکیت صورت نگرفته است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان