تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

پیش‌بینی قیمت طلا / روند صعودی قیمت آغاز شد؟

در بازار طلای دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت داشت. امروز ممکن است قیمت طلا چه روندی را در پیش بگیرد؟

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ در بازار طلای دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت داشت. امروز ممکن است قیمت طلا چه روندی را در پیش بگیرد؟

قیمت طلا متاثر از دو عامل قیمت داخلی دلار و قیمت جهانی طلا روند رو به رشدی را دیروز داشته که به نظر می‌رسد با تداوم این دو روند، روند صعودی طلا نیز ادامه یابد.

اما روند بازار جهانی طلا چطور پیش‌بینی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: طلا سال ۲۰۲۱ را با شکست مرز روانی ۱۹۰۰ دلاری آغاز کرد. پس از آنکه طلا در سال ۲۰۲۰، بهترین عملکرد خود را با بازدهی بیش از ۲۴ درصد به ثبت رساند، این فلز ارزشمند در روزهای اولیه سال جدید با قدرت کار خود را آغاز کرد و سد ۱۹۰۰ دلاری را که هفته‌ها در تلاش برای عبور از آن بود را با قدرت پشت سر گذاشت.

طلا در ماه دسامبر بیش از ۷/ ۶ درصد افزایش قیمت داشت و درحالی‌که هنوز بیشتر از ۴ روز از ماه ژانویه نگذشته است، طلا در این مدت بیش از ۷/ ۱ درصد افزایش قیمت داشت تا مجددا تلاش جدیدی را برای ورود به هزاره سوم قیمتی خود آغاز کند. درحالی‌که بسیاری از تحیل‌گران برای نیمه اول سال ۲۰۲۱ چشم‌انداز صعودی را برای طلا متصور هستند، در روزهای اولیه سال ۲۰۲۱ مجددا افزایش تعداد بیماران کرونایی و احتمال وضع محدودیت‌های اجتماعی و قرنطینه موجب شد تا سرمایه‌ها برای فرار از ریسک‌های اقتصادی به سوی پناهگاه‌های امن دارایی هجوم بیاورند.


بیشتر بخوانید: چرا طلا و سکه دوباره گران شد؟


جهش بلند طلا

همین روزنامه در گزارشی دیگر نوشته است: با شروع سال جدید میلادی و باز شدن بازار‌های جهانی اونس طلا افزایش شدیدی را از خود نشان دادوقیمت طلا روز دوشنبه در نخستین روز معاملات سال نو پس از استراحت سه روزه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و چشم‌انداز تدابیر کنترل‌کننده سخت‌گیرانه‌تر، بیماری از مرز ۱۹۰۰ دلار در هر اونس عبور کرد و به بالاترین قیمت در حدود دو ماه گذشته رسید.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۲درصد افزایش یافت و به ۱۹۳۵ دلار رسید که بالاترین قیمت از ۹ نوامبرسال گذشته بود. تشدید شیوع کرونا در آمریکا و انگلیس، به‌رغم شروع توزیع واکسن در این کشورها، نگرانی از بازگشت مجدد محدودیت‌های قرنطینه‌ای را تشدید کرد و ارزش دلار را پایین آورد. افت شاخص دلار باعث شد تقاضا برای خرید طلا بالا برود و قیمت آن جهش ۳۷ دلاری داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت سکه
نظرات شما
پیشخوان