تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۹

چرا طلا و سکه دوباره گران شد؟

در بازار طلای دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۵۸هزار تومان بود که امروز به یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه تمام طرح جدید نیز از ۱۱ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان روز گذشته در اولین قیمت امروز به ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است.

چرا طلا گران شد؟

رویداد۲۴ در بازار طلای دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۵۸هزار تومان بود که امروز به یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه تمام طرح جدید نیز از ۱۱ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان روز گذشته در اولین قیمت امروز به ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. چرا طلا گران شده است؟ مهمترین سیگنال آن به بازار جهانی برمی‌گردد که قیمت جهانی طلا به ۱۹۳۲ دلار در هر اونس رسیده است. این نرخ ۳۸ دلار نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

از سوی دیگر قیمت دلار در بازار داخلی نیز امروز روندی صعودی به خود گرفته و به ۲۵۸۰۰ تومان رسیده است. از اخبار مهم دیگر برای بازار طلا می‌توان به اخبار زیر اشاره کرد:

ـ وزیر دفاع موقت آمریکا شامگاه یکشنبه در بیانیه ای گفت: به خاطر تهدیدهای اخیر انجام شده از طرف مقامات ایران علیه رئیس جمهور ترامپ و دیگر مقامات دولت آمریکا، دستور دادم ناو USS Nimitz دوباره به منطقه بازگردد و در خاور میانه بماند. میلر در بیانیه اش ادامه داد: این ناو در مقرش در ناحیه عملیات های فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه باقی می ماند. هیچ کسی نباید در قاطعیت آمریکا تردید کند.


بیشتر بخوایند: حباب سکه چقدر شد؟/ قیمت طلا در آینده کم می‌شود یا زیاد؟


نظام موسوی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود از طرح استیضاح وزیر اقتصاد با امضای ۱۰۲ نماینده خبر داده است.

ـ سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: حقوق ورودی همه کالا‌ها برای سال آینده با نرخ ارز ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

ـ در حالی که متحدان آمریکا و برخی کشورها همچون ترکیه و آذربایجان و پاکستان رای منفی داده اند، چرا دولت عراق تصمیم گرفت رای ممتنع بدهد؟ پاسخ را باید در جهت گیری های شخص الکاظمی و روابط شخصی و نزدیک او با مقامات آمریکایی و به ویِژه شخص دونالد ترامپ یافت.

ـ عبدالرضا رحمانی فضلی درباره درخواست استانداری تهران برای تعطیلی پایتخت گفت: تهران تقریباً تعطیل است. مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعطیل هستند و ادارات با یک سوم نیروها فعال هستند ضمن اینکه معلوم نیست ما تا چه تاریخی ثبات و پایداری هوا خواهیم داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت سکه
نظرات شما
پیشخوان