تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
فریدون عباسی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اولین تیم ترور فخری زاده سال ۸۷ به ایران آمد/ نیروهای امنیتی مورد حمایت صالحی در سازمان انرژی اتمی به هیچکس پاسخگو نیستند (فیلم)

فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی دلایل تروهای دانشمندان هسته‌ای همچون محسن فخری زاده و مجید شهریاری و رضایی نژاد را بررسی کرده و باگ‌های امنیتی ایران در این زمینه پرداخته است. او می‌گوید گروهی که پیمانکاران امنیتی را انتخاب می‌کنند توسط صالحی انتخاب شده‌اند و باید پاسخگو باشند.

فریدون عباسی

رویداد۲۴ ساراریاضی: فریدون عباسی نماینده مجلس یازدهم و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگویی با رویداد۲۴ درباره ترورها و خرابکاری‌های هسته‌ای در یک دهه اخیر توضیحاتی داده که نشان می‌دهد نیروهای حفاظت اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران از سال‌ها پیش دچار رخنه بوده است. او گفته نیروهای امنیتی ما ضعیف نیستند اما دشمن به گونه‌ای به نیروهای خرابکار آموزش داده که به راحتی قابل شناسایی نیستند.

عباسی که سابقه ریاست سازمان انرژی اتمی ایران را در کارنامه خود دارد می‌گوید: «ترور دانشمندان هسته‌ای قابل پیشگیری بود اما پیگیری لازم انجام نشد. مثلا سال ۱۳۸۷ تیمی برای ترور من، محسن فخری زاده و یک نفر دیگر به ایران آمد که نیروهای امنیتی متوجه آن شدند. درباره فخری زاده چون موقعیت درجه یک داشت، تیم حفاظت را بیشتر کردند اما آنها باز دوازده سال روی کیس فخری زاده کار کردند. درباره من یک مسئول دفتر یک مقام درجه چندم امنیتی تماس گرفت و گفت شما سوژه ترور هستید و بیایید سازمان. گفتم من استاد دانشگاه شهید بهشتی هستم، اگر کاری دارید، شما بیایید. البته در جلسه لیستی آوردند و گفتند اسم شما در این لیست هست و نام چند نفر دیگر را خواندند  که خودشان آنها را نمی‌شناختند و از من می‌پرسیدند اینها کی هستند! یعنی اینقدر ضعیف هستند، در حالیکه توقع این بود که خود آقای صالحی پیگیر موضوع ترور من می‌شدند زیرا من نیروی درجه چندم تشکیلات یا نگهبان سیستم نبودم، بلکه آنقدر مهم بودم که دشمن به دنبال ترور من بود؛ یعنی آقای صالحی باید احساس مسئولیت می‌کرد.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی می‌گوید من ترور شهید رضایی نژاد را پیش‌بینی کردم و به او گفتم جایی که امکان دارد ترور بشود، جایی است که منظم است و او فقط در زمان بردن فرزندش به مهد کودک منظم بود و قرار شد این زمان‌بندی را تغییر دهد اما در همین فاصله او را ترور کردند.

عباسی ادامه می‌دهد: درباره شهید شهریاری هم همینگونه بود و زمان حضور من و شهریاری در دانشگاه منظم شده بود و معلوم بود اول وفت کلاس داریم و دشمن از همین نظم برای ترور شهریاری استفاده کرد.

او می‌گوید: وقتی من به این سادگی تشخیص می‌دهم، قاعدتا نیروهای امنیتی باید خیلی بهتر تشخیص می‌دادند. اما آنها ضعیف بودند و آقای صالحی اینها را به کار گماشته بود و از آنها حمایت هم می‌کرد و آنها هیچگاه پاسخگو نبودند بنابراین وزارت اطلاعات باید وضعیت اینها را بررسی کند که چقدر کوتاهی کرده‌اند و چقدر احتمال نفوذ دشمن در آنها وجود دارد. بسکه در ایران خرابکاری شده ما الان مشاور ضد خرابکاری در دنیا هستیم و به دیگران مشاوره می‎‌دهیم.

فیلم کامل گفت‌گوی فریدون عباسی با رویداد۲۴

این گفتگو یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انجام شده است.
مصاحبه‌کننده: سارا ریاضی
تصویربردار: امیر غفارزاده - نگار نوایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
حسین ازارومیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
5
ماازداخل مشکل داریم جاسوسان داخلی گرامیدهندوالاچجوریک نفرازخارج بیادتوکشورخودمون دانشمندماراترورکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
کاشکی به جای این عزیزان شما و شریعتمداری ترور می شدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
کاما درسته
مشخصه ما که ادم عادی هستیم میفهمیم چه جوری اونا نفهمیدن
کسی که دشمن داره دشمن رواون تمرکز میکنه وکوچکترین کاراشو زیر نظر داره وکاملا میفهمه کجامیره چیکار میکنه باچه کسانی درارتباطه
چه زمانی کجا باکیه پس نقطه ضعفش رو برگ برنده اش میبینه واز همونجل کارشو میکنه
چه جوریه که اونا نمی فهمن یامیدونن وکاری نمیکنن ویا نمی دونن اگه نمی دونن چرا به تذکر اقای عباسی توجه نمی کنن کاملا مشکوکه باید بررسی بشه تا دوباره متضرر نشویم ومراکز مهم کشورمون وادم های مهم کشورمون باید با بالاترین سطح امنیتی توسط معتبر ترین وامنیتی ترین تیم حفاظت شوند
سرمایه ی کشور ما نباید براحتی دردسترس جاسوسان به باد بروند
نظرات شما
پیشخوان