تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار/ واکنش دلار به اخبار مثبت چگونه خواهد بود؟

قیمت دلار تحت تاثیر اخبار مثبت، احتمالا امروز شنبه ۲۲ خرداد ارزان می‌شود؛ اما تا کجا؟

پیش‌بینی قیمت دلار/ واکنش دلار به اخبار مثبت چگونه خواهد بود؟

رویداد۲۴ قیمت دلار در پایان روز پنجشنبه ۲۰ خرداد با قرار گرفتن روی عدد ۲۴ هزار و ۵۰ تومان راهی تعطیلات شد. حالا چند خبر مهم همین اول هفته راه جدیدی را مقابل دلار قرار داده. خبر اول لغو تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه سه مقام ایرانی بود و خبر دوم از اتحادیه اروپا آمد. روز جمعه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای، از آغاز دور ششم مذاکرات وین خبر داد و در آن بازگشت آمریکا به برجام را محتمل دانست. نهایتا میخائیل اولیانوف نماینده روس‌ها در توئیتر اعلام کرد مذاکره‌کنندگان امیدوار هستند که دور ششم مذاکرات، آخرین دور باشد. همه این‌ها یعنی کاهش قیمت دلار، انتظار فعلی بازار است. اما فکر می‌کنید دلال‌ها به این زودی تسلیم می‌شوند؟ آن‌ها دیروز در معاملات پشت خطی جانانه مقاومت کردند و امروز هم بیکار نمی‌مانند.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار در بازار آزاد، پنجشنبه ۲۰ خرداد به ۲۴ هزار و ۵۰ تومان رسید. نتیجه کار دلار در آخرین روز کاری هفته قبل، ۱۳۰ تومان کاهش نسبت به روز چهارشنبه و ۲۵۰ تومان افزایش در مقایسه با روز شنبه بود. دلار دو هفته تمام برای عبور از رقم ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان دست دست کرد و حالا با معادلات جدیدی سر و کار دارد. امشب آخرین مناظره ریاست‌جمهوری به‌پایان می‌رسد. خیلی‌ها حوالی ساعت هشت شب با تمام شدن آخرین مناظره، تصمیم نهایی را می‌گیرند. اتفاقا همان موقع‌ها اوضاع و احوال دلار هم اهمیت دارد. اگر تابلو صرافی‌ها رقمی کمتر از ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان را برای این اسکناس نشان بدهد، یعنی پایان درجا زدن‌های خسته کننده دلار و باز شدن راه برای سقوط بیشتر.

 

قیمت روز چهارشنبه

قیمت روز پنجشنبه

تغییرات

۲۴ هزار و ۱۸۰ تومان

۲۴ هزار و ۵۰ تومان

۱۳۰ تومان کاهش

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی، روز پنجشنبه ۲۰ خرداد به ۲۳ هزار و ۵۹۶ تومان رسید. بانک‌مرکزی با این قیمت‌گذاری ارزش دلار را ۱۶ تومان در مقایسه با روز چهارشنبه افزایش داد. دلار هفته سوم خرداد در صرافی‌های منتخب مثل بازار آزاد حدود ۲۵۰ تومان گران شد. رفتار امروز بانک‌مرکزی مهم خواهد بود. تلاش برای ایجاد ثبات قیمت یا همراهی با روند احتمالی نزولی؟

تغییرات قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت روز چهارشنبه

قیمت روز پنجشنبه

تغییرات

۲۳ هزار و ۵۸۰ تومان

۲۳ هزار و ۵۹۶ تومان

۱۶ تومان افزایش

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی، دیشب به ۲۳ هزار و ۶۸۰ تومان رسید. ۳۷۰ تومان پایین‌تر از قیمت بازار آزاد. اولین تلنگر به معاملات عمده، پنجشنبه شب با لغو تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه سه مقام ایرانی زده شد. همان شب دلار در معاملات پشت‌خطی از حوالی ۲۴ هزار تومان عقب‌نشینی کرد و به ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. انتظار کاهش قیمت‌ها کار را به‌جایی رساند که شاهد معاملات ۲۳ هزار و ۵۵۰ تومانی هم بودیم، اما مقاومت دلال‌ها در روز جمعه، باعث شد دلار از سنگر ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان فاصله زیادی نگیرد. احتمالا دلار امروز با کاهش قیمت به استقبال هفته پایانی بهار می‌رود؛ اما تا کجا؟

 

شروع معاملات

کف قیمت

سقف قیمت

نوسان

۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان

۲۳ هزار و ۵۵۰

 ۲۳ هزار و ۸۱۰ تومان

۲۶۰ تومان

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان