تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

واکنش بازار ارز به نتایج انتخابات ریاست جمهوری

قیمت دلار امروز یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری و در واکنش به نتایج شمارش آرای انتخابات، ابتدا افزایش قیمت یافت، اما در ادامه با مشخص شدن نتیجه انتخابات، کاهش قیمت را تجربه کرد.

واکنش بازار ارز به نتایج انتخابات ریاست جمهوری

رویداد۲۴ امروز و تا لحظه تنظیم این گزارش، در آخرین نرخ اعلامی از سوی صرافی ملی که بر اساس قیمت سایت سنا بانک مرکزی اعلام می‌شود قیمت خرید و فروش دلار از سوی صرافی ملی به ترتیب ۲۳هزار و ۱۶۹ تومان و ۲۳هزار و ۶۳۷ تومان اعلام شد که قیمت فروش آن تنها ۱۰ تومان نسبت به پنجشنبه گذشته افزایش یافت.

همچنین، قیمت خرید یورو نیز ۲۷هزار و ۸۳۵ تومان و قیمت فروش آن ۲۸هزار و ۴۱۶ تومان اعلام شده است که نسبت به پنجشنبه گذشته ارزان‌تر شده است.

این چهارمین نرخ اعلامی از سوی صرافی ملی تا این لحظه است. در اعلام اول و دوم نرخ از سوی این صرافی قیمت دلار افزایش یافت و در نرخ‌های بعدی شروع به کاهش کرد.


بیشتر بخوانید: استقبال بازار بورس از ابراهیم رئیسی/ دلار روی خوش به رئیس جمهور منتخب نشان می‌دهد؟


یکی از فعالان بازار ارز در این خصوص به همشهری آنلاین گفت: به نظر می‌رسد نرخ دلار در ابتدای امروز به دلیل هیجانات ناشی از نتیجه انتخابات افزایش یافت.

وی ادامه داد: حتی نرخ‌های صرافی ملی نیز حاکی از همین موضوع بود. تا جایی که نرخ فروش دلار در صرافی ملی نیز به ۲۴ هزار تومان نزدیک شد و نرخ فروش دلار در بازار آزاد از ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان نیز گذشت.

وی افزود: پس از اعلام نتایج انتخابات، از هیجان بازار نیز کاسته شد. نرخ فروش دلار در صرافی ملی شروع به کاهش کرد و همزمان نرخ‌ها در بازار آزاد نیز ریخت به طوری که در حال حاضر قیمت خرید دلار در بازار آزاد ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

اما آخرین نرخ‌ها در بازار متشکل ارز نیز نشان می‌دهد که هر دلار در این بازار با قیمت ۲۳ هزار و ۲۶۲ تومان و هر یورو با قیمت ۲۸ هزار و ۱۴ تومان معامله شده است

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
پیشخوان