تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

بگرام پس از خروج نظامیان آمریکا

نیروهای نظامی آمریکا و متحدان آنها روند تخلیه پایگاه نظامی بگرام را تکمیل کردند. این مرکز دارای دو باند پرواز است و بیش از صد جایگاه استقرار جنگنده‌ها وجود دارد.

بگرام پس از خروج نظامیان آمریکارویداد۲۴ نظامیان آمریکایی و متحدان آن‌ها جمعه ۲ جولای (۱۱ تیر ۱۴۰۰) پایگاه هوایی بگرام را پس از ۲۰ سال تخلیه کردند. پایگاه بگرام مرکز اصلی عملیات آمریکا برای سرنگون کردن حکومت طالبان و القاعده بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به شهر‌های ایالات متحده و زمانی محل استقرار حدود صد هزار نظامی آمریکایی بود.

گفته می‌شود پس از خروج نیرو‌های آمریکا از بگرام مقدار زیادی زباله بر جای مانده است که گاردین برخی از تصاویر آن را منتشر کرده است. در پایگاه هوایی بگرام یک زندان بزرگ با حدود پنج هزار زندانی نیز وجود دارد که ظاهرا اکثر آن‌ها از اعضای طالبان هستند.

با منتشر شدن خبر تخلیه افغانستان نظامیان خارجی برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که در افغانستان جنگ داخلی در خواهد گرفت.

همزمان با شروع خروج نیرو‌های نظامی آمریکا و ناتو در بهار ۱۴۰۰ حملات طالبان گسترش یافته و این گروه طی هفته‌های اخیر تعداد زیادی از ولسوالی‌ها در شمال افغانستان را تصرف کرده است.

ارتش افغانستان روز دوشنبه پس از استقرار در بگرام تاسیسات این پایگاه را به گروه کثیری از خبرنگاران نشان داد. در تصاویر روز عکس‌هایی از پایگاه‌هوایی بگرام را ببینید.

منبع: GUARDIAN

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان