تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

بستری ۲۲ کودک در یک روز در بیمارستان‌های استان مرکزی / سن ابتلا به شدت کاهش یافت

رئیس علوم پزشکی اراک از بستری ۲۲ کودک در یک روز در بیمارستان‌های استان مرکزی خبر داد و گفت: فعالیت تالارها، کیوسک‌های پارک جنگلی و سفره‌خانه‌ها در اراک باید تعطیل شود.

شیوع ویروس کرونا در ایرانرویداد۲۴ سید‌محمد جمالیان ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا ا‌ظهار داشت: امروز اگر آمار بیماران بستری در استان افزایش فزاینده ای نداشته به این خاطر است که درمان سرپایی به شکل گسترده ای دنبال می شود.

وی افزود: اکنون در شهرستان اراک 220 بیمار وجود دارد که به صورت سرپایی پذیرش شدند و به صورت روزانه خدمات درمانی دریافت می کنند و اگر این افراد در بیمارستان بستری می شدند دیگر در اراک تخت خالی وجود نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و در همین راستا از سپاه پاسداران به منظور توجیه عمومی هیات مذهبی درخواست همراهی دارم و سازماندهی هیئات مذهبی برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است و از سازمان ها تقاضا داریم فضاهای باز خود را در اختیار هیات مذهبی قرار دهند.

جمالیان با اشاره به صف های طولانی مرغ افزود: چند روز است متاسفانه شاهد صف های طولانی مردم به دور از رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم و در این راستا خواستار افزایش مراکز توزیع مرغ جهت کاهش صف های طولانی هستیم.

وی با بیان اینکه چرا شهرداری اراک به وضعیت کیوسک‌های پارک شهید باهنر و بخشداری به وضعیت سفره خانه های حسین آباد بغدادی رسیدگی نمی کنند؟ گفت: اکنون در وضعیت قرمز هستیم اما تالارها در حال فعالیت هستند و مراسمات به صورت پیوسته در آنها برگزار می شود و وضعیت شهرستان@های دلیجان و خمین بحرانی است و باید کاری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهرستان‌های خمین، فراهان و دلیجان از نظر تخت های بیمارستانی در شرایط بحرانی قرار بگیرد البته گلایه مند هستیم که چرا در این وضعیت باید مراسم سیاه پوشان در ساروق و هزاوه برگزار شود چرا که وضعیت بحرانی است و از برگزاری مراسمات غیرضروری باید جلوگیری کرد.

جمالیان بیان کرد: تقاضا داریم از برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع غذای نذری جلوگیری کنید زیرا بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی موجب می شود وضعیت از این بدتر شود چرا که کادر درمان خسته شده است و دیگر تاب موج بعدی را ندارد.

وی افزود: سن ابتلا به بیماری کرونا کاهش یافته است و 22 کودک روز قبل بستری شدند و احتمال درگیری کادر درمان و مردم وجود دارد و نیروی انتظانی باید برای مدیریت وضعیت ورود کند زیرا چنین اتفاقاتی عواقب خوبی به همراه ندارد.

موارد فوتی 9 درصد کاهش یافته است

علی علی‌محمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این جلسه با اشاره به آمار مقایسه ای هفته نخست و هفته دوم مردادماه اظهار داشت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته نخست مردادماه 3 هزار و 73 مورد و در هفته دوم به 3 هزار و 913 مورد رسیده است که نشان از یک افزایش 27 درصدی دارد.


بیشتر بخوانید: پدیده بیماران بدحال کرونایی با تست منفی!


وی افزود: موارد بستری از 2 هزار و 748 مورد در هفته نخست به 3 هزار و 532 مورد در هفته دوم رسید و موارد بستری 29 درصد افزایش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: موارد فوتی ها در هفته نخست مردادماه 32 مورد و در هفته دوم 29 مورد ثبت شده که نشان می دهد موارد فوتی 9 درصد کاهش پیدا کرده است.

علیمحمدی عنوان کرد: 150 هزار و 794 ریپدتست از آذرماه سال قبل تاکنون انجام شده است که از این تعداد 17 درصد موارد مثبت گزارش شده است و اکنون 11 شهرستان استان مرکزی به غیر از شهرستان کمیجان در وضعیت قرمز قرار دارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان