تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

سیگنال مهم رئیسی برای خریداران طلا

با اعلام اسامی اعضای کابینه دولت ابراهیم رئیسی احتمالا مهمترین اتفاق اقتصادی کنترل قیمت‌ها باشد. دولت با این سیگنال پیام مهمی را برای بازارهای ارز و طلا صادر کرده است.

پیش‌بینی قیمت طلا
رویداد۲۴ تلاش برای ثبات و حفظ ارزش پول ملی از برنامه‌های از پیش اعلام شده ابراهیم رئیسی هم بوده است. هرچند به گفته کارشناسان مختلف وضعیت ذخایر ارزی ایران به گونه‌ای نیست که دولت بتواند با ارزپاشی کنترل قیمت دلار برای یک دوره طولانی را در برنامه قرار دهد اما به نظر می‌رسد حداقل در روزهای نخست کار دولت جدید کنترل قیمت در بازار ارز رخ دهد.

انتشار لیست وزرای پیشنهادی نیز این موضوع را تایید می‌کند که احتمالا دولت با این کابینه به دنبال اهدافی مثل خودکفایی و کاهش وارات و کنترل قیمت‌ها در بازار باشد.

با اعلام اسامی اعضای کابینه دولت ابراهیم رئیسی احتمالا مهمترین اتفاق اقتصادی کنترل قیمت‌ها باشد. دولت با این سیگنال پیام مهمی را برای بازارهای ارز و طلا صادر کرده است.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آینده


در صورت کنترل حتی کوتاه‌مدت قیمت دلار در بازار احتمالا این اتفاق بر قیمت طلا و بازار طلا نیز تاثیر خواهد گذاشت و نرخ طلا نیز متاثر از نرخ دلار یک روند نزولی یا ثبات نسبی در پیش خواهد گرفت. مهمترین هزینه این اقدام فشرده‌تر شدن فنر قیمت‌ها در بازارها خواهد بود اما با این حال احتمالا در روزهای نخست فعالیت دولت سیزدهم فعالان بازار شاهد این اتفاق باشند.

امروز جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، رضا فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت، محمد هادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی، سعید محمد به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، سید جواد ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و علی صالح آبادی به عنوان ریاست بانک مرکزی معرفی شده‌اند.

با این کابینه گزینه‌هایی مثل احتمال افزایش سهم نهادهای عمومی غیردولتی و کاهش سهم بخش خصوصی، اصرار بیشتر بر خودکفایی، جلوگیری بیشتر از واردات، کنترل بیشتر قیمت‌ها، حمایت اسمی از بورس و فریز شدن اقتصاد ایران برای آینده اقتصاد ایران خیلی پررنگ‌تر شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت سکه
نظرات شما
پیشخوان