تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

چرا سعید مرتضوی تبرئه شد؟ / جزییات حکم تبرئه از زبان وکیل مرتضوی

"دوسال پیش موکل درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری را کرده بود تا ریاست محترم قوه قضائیه پرونده را شخصا مورد بازبینی قرار دهد که خوشبختانه با نظر دیوان عالی موکلم از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد. "

چرا سعید مرتضوی تبرئه شد؟ / جزییات حکم تبرئه از زبان وکیل مرتضوی

رویداد۲۴ وکیل مدافع سعید مرتضوی از تبرئه موکلش از اتهام معاونت در قتل خبر داد.

سعید ایوبی در گفتگو با ایسنا در این باره گفت: دیوان عالی کشور موکلم را از معاونت در قتل در اعتراضات سال ۸۸ تبرئه کرد.

وی افزود: استدلال قاضی شعبه یک دیوان عالی این بوده که" انتساب بزه معاونت محل خدشه است، به‌خصوص اینکه دو نفر دیگر از همکاران نام‌برده که عملا در اقدامات مورد نظر دخیل بوده‌اند و حتی مباشرت در بازداشت داشته‌اند، از اتهام معاونت در قتل تبرئه گردیده‌اند. " همچنین در بخش دیگری از رأی نیز آمده که سعید مرتضوی در دادنامه صادرشده در تیرماه سال جاری، از اتهام مشارکت در بازداشت غیرقانونی نیز تبرئه شده و به این ترتیب، اساس و مبنای اتهام معاونت در قتل منتفی شده است.

وی یادآور شد: دوسال پیش موکل درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری را کرده بود تا ریاست محترم قوه قضائیه پرونده را شخصا مورد بازبینی قرار دهد که خوشبختانه با نظر دیوان عالی موکلم از اتهام معاونت در قتل تبرئه شد.

ایوبی در پاسخ به این سوال که اثر رای دیوان عالی کشور با وجود گذراندن ۱۷ ماه حبس موکلش در زندان برای چیست؟ گفت: این رای برای این است که اعاده حیثیت از او شود و مشخص شود که او در اتفاقی که در کهریزک افتاده بی گناه بوده است. اگرچه نوشدارو بعد از مرگ سهراب است، ولی برای این است که اکنون در تاریخ قضایی می‌ماند حکمی علیه یک دادستانی صادر شده که تمام هم و غمش حفظ امنیت شهری بوده، ولی به جای تقدیر دو سال تحمل حبس کرده است و بعد از دو سال حبس به این نتیجه رسیدند که او بی گناه بوده است.

بر اساس این گزارش، میرمجیدطاهری وکیل مدافع اولیای دم روح الامینی اسفندماه سال ۹۶ از ارسال حکم دو سال حبس مرتضوی در پرونده کهریزک به شعبه دوم اجرای احکام ناحیه ٢٨ دادسرای کارکنان دولت خبر داده بود.

سعید ایوبی دوم اردیبهشت ماه سال ۹۷ به ایسنا گفته بود که موکلم به دنبال اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری است و قصد دارد راسا از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضا کند که پرونده را شخصا مورد بازبینی قرار دهد. اگر رییس محترم قوه قضائیه واقعا این رای را خود شخصا تایید کنند که قانونی و شرعی صادر شده، مطمئن باشید آقای مرتضوی حتما تحمل مجازات می‌کند.

مرتضوی برای گذراندن حکم دو سال حبس خود به زندان منتقل شد، اما به دلیل آن‌چه حسن رفتار خوانده شد بعد از گذراندن حدود ۱۷ ماه و در مهر سال ۹۸ از زندان آزاد شد.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سعید مرتضوی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
به چنین شخصیت‌هایی الان نیاز دارند.
نظرات شما
پیشخوان