تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار بعد از تعطیلات

قیمت دلار قبل از آغاز تعطیلات کرونایی با افزایش مواجه بود، روندی که پیش بینی می‌شود، از ابتدای هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

پیش بینی قیمت دلار

رویداد۲۴ افزایش انتظارات تورمی خریداران پروپا قرص دلار در بازار خود گویای ایجاد موج جدید گرانی در این بازار خواهد بود، چرا که طی این مدت هنوز دولت سیزدهم بر روی کار نیامده است و دیگر اخبار خوشی از وین مخابره نمی‌شود که این عوامل در گرانی افسار گریخته دلار این رکن اساسی اقتصاد کشور تاثیرچشم گیری خواهد داشت.

پرواضح است که ادامه داشتن تنش در افغانستان به طور کوتاه مدت می‌تواند در افزایش قیمت دلار موثر باشد، چرا که چندسالی است که دلار و نرخ گذاری آن شرطی شده است که این خود در افزایش نرخ تورم بی تاثیر نیست.


بیشتر بخوانید: رئیسی بر سر دوراهی نرخ ارز و بازار بورس/ قیمت دلار به ۳۰ هزار تومان می‌رسد؟

همان گونه که می‌دانیم افزایش تقاضا نقش بسزایی در گرانی دلار دارد، البته در شرایط موجود که بسیاری از مردم توان خرید روزانه زندگی خود را ندارند، شاید افزایش تقاضا دلار دور از ذهن باشد، اما تنها یک عده خاص با افزایش تقاضا به راحتی شرایط بازار ارز را به هم می‌ریزند. از این رو برخی از کارشناسان بر این باور هستند که کنترل قیمت دلار تا به امروز هم تنها به واسطه حمایت‌های دولت صورت گرفته است درغیر این صورت باید چشم انتظار دلار ۳۵ هزار تومانی بودیم که این خود در آشفته شدن شرایط اقتصادی کشور موثر خواهد بود، از این رو برخی از مسوولان برای کنترل وضعیت سیاست‌های کوتاه مدتی را پیش گرفته اند.

در پایان باید یادآور شد که بعد از تعطیلات و همچنین تا پایان سال جاری می‌توان شاهد قیمت نجومی دلار بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
پیشخوان