تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

علت تاخیر در تحویل واکسن به ایران از سبد کوواکس

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، در خصوص علت تاخیر در تحویل واکسن از سبد کوواکس به ایران، توضیحاتی ارائه داد.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران

رویداد۲۴ سید جعفر حسین، با تاکید بر باور غلطی که در بین اکثر مردم وجود دارد، گفت: تزریق واکسن کرونا، گسترش ویروس را متوقف نمی‌کند و افراد پس از تزریق واکسن باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: ایمنی زایی به کمک واکسن، مردم را در برابر ابتلاء به فرم شدید بیماری محافظت می‌کند و احتمال مرگ و میر را کاهش می‌دهد. از مردم ایران درخواست دارم همواره از ماسک استفاده کنند، رعایت فاصله اجتماعی را مدنظر قرار دهند، در مجامع عمومی حاضر نشوند و دست‌هایشان را به طور مرتب بشویند.

حسین با اشاره به تأخیری که در تحویل واکسن از سبد کوواکس به ایران صورت گرفته است، اظهار کرد: ایران از جمله کشورهایی است که هزینه تمام واکسن‌های خریداری شده از این سبد را پرداخت کرده است، اما متأسفانه به دلیل گسترش مجدد اپیدمی در سایر کشورها و کمبود منابع تولید واکسن، ارسال بخشی از آن با تأخیر مواجه شده است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، تأمین و واردات واکسن را فرآیند پیچیده‌ای دانست و گفت: تولید کنندگان واکسن در داخل کشور نیز در حال تکمیل مدارک هستند تا برای اخذ مجوز استفاده اضطراری از سازمان بهداشت جهانی اقدام کنند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان