تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰

تاثیر مذاکرات بر بازار ارز/ پیش‌بینی‌ها از قیمت دلار

در پنجمین روز هفته، دلار نتوانست راه صعودی را ادامه دهد و به ابتدای کانال ۲۷‌هزار تومانی بازگشت. ساعت ۳ بعدازظهر دیروز، قیمت دلار در بازار با قیمت ۲۷ هزار و ۵۰ تومان به فروش می‌رفت که فاصله ۲۵۰ تومانی با قیمت روز سه‌شنبه داشت.

پیش‌بینی قیمت دلار

رویداد۲۴  به گفته فعالان، بازار پس از چند روز پرنوسان در حال پیدا کردن نقطه تعادل بود و به راحتی نمی‌توانست از نقاط حمایتی و مقاومتی عبور کند. معامله‌گران در چنین روزهایی سعی می‌کنند از نوسانات محدود رفت و برگشتی کسب سود کنند. در چنین شرایطی که نوسانات کاهش پیدا کرده است، برای تحلیل‌گران نقاط خرید و فروش تکنیکالی در بازار دلار اهمیت زیادی دارد که شکست آنها، زمینه‌ساز موج جدید خریدها و فروش‌ها شود.

به باور تحلیل‌گران فنی، برای افزایشی‌های بازار در شرایط کنونی نقطه ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی اهمیت زیادی دارد. آنها باور دارند که در صورت شکست این نقطه، خریداران بیشتری وارد بازار می‌شوند و قیمت دلار را به سوی کانال ۲۸ هزار تومانی سوق می‌دهند. دلار یک بار در همین هفته گذشته توانست از محدوده یاد شده عبور کند و به سمت محدوده ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومانی حرکت کند.

در مقابل برای کاهشی‌های بازار ارز محدوده ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومانی اهمیت زیادی دارد. آنها باور دارند که با شکست محدوده یاد شده، فروش‌های ارزی به اندازه‌ای زیاد خواهد شد که قیمت به سوی کانال ۲۵ و ۲۴ هزار تومان حرکت خواهد کرد. با این حال، در روزهای اخیر دلار توان برگشت به زیر حمایت یاد شده را از خود نشان نداده است. بازار در دو روز اخیر بیشتر حول و حوش محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان کرده است.


بیشتربخوانید: ۴ نکته درباره فرمان رئیسی برای کاهش قیمت ارز/ رئیس جمهور از وضعیت اقتصادی کشور با خبر است؟


تاثیر مذاکرات بر بازار ارز

به گفته فعالان، یکی از مهم‌ترین عواملی که انتظارات معامله‌گران در روزهای اخیر را تحت تاثیر قرار داد، بحث‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای بود.

در روزهای ابتدایی هفته عنوان شد که ممکن است دور جدید مذاکرات هسته‌ای به زودی آغاز شود. همین عامل موجب شد میزان فروش‌ها در بازار یکباره بیشتر شود و قیمت دلار در مقطعی به انتهای کانال ۲۶‌هزار تومانی برود. با این حال، روز سه‌شنبه عنوان شد که ممکن است گفت‌وگوهای هسته‌ای تا دو ماه آینده آغاز نشود، ‌در نتیجه سطح تقاضا کمی بالا آمد و دلار به کانال ۲۷ هزار تومانی برگشت.

روز چهارشنبه تقریبا فضای بازار متعادل بود و اتفاق هیجانی زیادی در بازار رخ نداد. البته گفته می‌شد که بازارساز از طریق عرضه ارز قصد داشت که اجازه ندهد قیمت دلار نوسان زیادی را تجربه کند و تلاش داشت که حتی قیمت را به سوی کانال ۲۶ هزار تومانی هدایت کند.

دیروز صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار خود را در محدوده ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان قرار دادند تا به نوعی به بازار سیگنال بدهند که کانال ۲۷ هزار تومان را به رسمیت نمی‌شناسند.

تاثیر درهم بر بازار ارز

روز چهارشنبه در بازار حواله درهم نیز اتفاق افزایشی خاصی رخ نداد و قیمت این ارز بیشتر رو به سوی محدوده‌های پایین‌تر داشت. درهم که روز سه‌شنبه در محدوده ۷ هزار و ۴۰۰ تومان قرار داشت، روز چهارشنبه وارد محدوده ۷ هزار و ۳۰۰ تومان شد. افت قیمت حواله درهم سیگنال دیگری بود که دیروز به بازار داخلی رسید و به واسطه آن، میزان فروش‌های معامله‌گران زیاد شد. به گفته فعالان در صورتی که درهم به محدوده ۷ هزار و ۲۰۰ تومان سقوط کند، احتمال نزول دلار به کانال ۲۶ هزار تومان وجود دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
پیشخوان