تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
روزنامه جمهوری اسلامی:

مخالفان دیروز برجام، الان خودشان پشت فرمان آن نشسته و به مذاکرات ادامه می‌دهند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:طی هفته‌های اخیر یکی از موضوعات مهم و حساسیت‌برانگیز بین ایران و آژانس، بحث اطلاعات دوربین‌های سایت‌های هسته‌ای ایران بود.

مخالفان دیروز برجام، الان خودشان پشت فرمان آن نشسته و به مذاکرات ادامه می‌دهند

رویداد۲۴ طبق توافقی که دوطرف در بهار امسال داشتند، قرار شد ایران اطلاعات مندرج در دوربین‌ها را حفظ کند و بعد از رفع تحریم‌ها، این اطلاعات در اختیار آژانس قرار بگیرد، ولی مجلس یازدهم با یک مصوبه برجامی مانع این روند شد. اکنون طبق توافق بعمل آمده با آژانس، کارت‌های حافظه قبلی برای انتقال به آژانس، بایگانی شده و کارت‌های جدید نیز در دوربین‌ها نصب می‌شوند و بدین‌ترتیب، مصوبه مجلس یازدهم عملاً از کار می‌افتد.

روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه نوشت: در مورد این سفر کارشناسان معتقدند که حل اختلافات ایران و آژانس مقدمه‌ای برای از سرگیری مذاکرات برجام خواهد بود و زمینه‌ساز ازسرگیری گفتگو‌ها و به حرکت درآوردن مذاکرات متوقف مانده برجامی باشد.

این تحولات نشان می‌دهد که حامیان دولت سیزدهم علیرغم همه مخالفت‌هایی که از قبل با مذاکرات برجام داشتند، اکنون قصد دارند پشت فرمان این مذاکرات به آن ادامه دهند. این توافق که فی‌الواقع جلوی قطعنامه شورای حکام علیه ایران را گرفت، حرکتی بود که دولت سیزدهم با انجام آن، از مصوبه مجلس عبور کرد و آنرا دور زد؛ عبوری مصلحت‌گرایانه از مصوبه مجلس و سکوت مصلحت‌گرایانه‌تر نمایندگان داغی که علیه اقدامات برجامی دولت قبل، که دقیقاً در جهت جلوگیری از صدور قطعنامه‌ها علیه ایران و کم کردن فشار بر ملت ایران انجام می‌شد، از داغ و درفش سخن می‌گفتند، ولی اکنون کاملاً بی‌سر و صدا، مصوبه خود را در راستای همکاری با دولت همسو، نادیده می‌گیرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
1
0
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان