تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
حکیمی‌پور:

بعید است اصلاح‌طلبان در دولت جدید مورد مشورت قرار گیرند/ جریان اصلاحات عملکرد دولت را رصد می‌کند

دبیرکل حزب اراده ملت تاکید کرد: جریان اصلاحات تا به شیوه درست خودش را در ترارزوی نقد قرار ندهد مشکل خواهد داشت و باید خودش را سروسامان دهد.

اصلاح‌طلبان

رویداد۲۴ احمدحکیمی‌پور در پاسخ به این سوال که با توجه این‌که دولت سیزدهم رسماً آغاز به کار کرده است، حال این مسئله مطرح می‌شود جریان اصلاحات که همیشه منافع ملی برایش ارجحیت داشته چه کمکی می‌تواند به دولت کند و آیا می‌تواند طرف مشورت قرار گیرد، گفت: اصلاح‌طلبان کشورشان را دوست دارند و هر کمکی هم بتوانند برای حل مشکلات و معضلات موجود انجام خواهند داد. 

دبیرکل حزب اراده ملت خاطر نشان کرد: این دولت از یک جریان سیاسی خاصی می‌آید و برنامه‌ها و اهدافی را  برای اداره کشور اعلام کرده است. همچنین وعده‌هایی را در زمان رقابت‌های انتخاباتی مطرح کرد که امروز همگان به هر حال دوست دارند این وعده‌های اعلام شده عملی شود و ما هم در جریان اصلاحات به  جد دوست داریم که چنین اتفاقی رخ دهد اما این که از اصلاح‌طلبان کمک بخواهند که نمی‌دانم تا این لحظه اتفاق افتاده است یا خیر، طبیعتاً اگر دولت و دولتمردان انتظاری داشته باشند و کمک و مشورتی بخواهند مسلماً اصلاح‌طلبان دریغ نمی‌کنند چرا که مملکت برای همه مردم ایران است. 

وی ادامه داد: البته بعید می‌دانم دولت رویکرد مشورت گرفتن از جریان اصلاحات را در دستور کار قرار دهد و اگر چنین بلوغ سیاسی در جریانات سیاسی باشد فرقی هم نمی‌کند چه در اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان شکل گیرد بسیار کار خوبی است که این جریانات سیاسی از مشورت با جریان رقیب بی‌نصیب نمانند و از تجربیات استفاده کنند کار عقلانی است. 

حکیمی‌پور تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باتوجه به وعده‌هایی که دولت داده است طبیعتاً یک مدتی را مهلت می‌دهند و شرایط را رصد می‌کنند تا ببینند این وعده‌ها به کجا رسیده است و بعد از چندماه شروع به ارزیابی خواهند کرد چرا که وظیفه نهادها، احزاب، تشکل‌ها و جریانات سیاسی همین است که رقیب‌شان را رصد و کارکرد و عملکردشان را بررسی کنند تا ببینند بین وعده‌ها و آن چیزی که رخ داده چه فاصله‌ای وجود دارد و وعده‌ها به کجا رسیده است؟ لذا این کمترین وظیفه یک مجموعه سیاسی است که دولت مستقر را هم نقد و هم یاری کند و کمک کند مشکلات درست دیده شود تا به نحو احسن برطرف شوند.


بیشتر بخوانید: اسماعیل گرامی‌مقدم: امیدی به ورود دوباره اصلاح‌طلبان به سیاست وجود ندارد


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که با توجه به آنچه در جریان انتخابات ریاست جمهوری رخ داد،  محورها و الویت‌ها در گفتمان اصلاح طلبی چه چیزی باید باشد و همچنین این جریان باید در مواجهه با انتخابات پیش رو چه راهبردی را اتخاذ کند، بیان کرد:  قبل از هر چیز جریان اصلاحات باید تکلیف خودش را با خودش مشخص کند؛ حرف‌های اساسی که دارد چیست؟ گفتمانش بر روی چه محورها و مسائلی تاکید می‌کند؟چه راه‌کارهایی را برای خروج از وضعیت کنونی پیشنهاد می‌دهد؟

دبیرکل حزب اراده ملت ایران تاکید کرد: جریان اصلاحات باید تکلیفش را بر روی مسائل گفتمانی مشخص کند و در ساختاری که دارد یک بازنگری انجام دهد و ایرادهای ساختاری که در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی این جریان وجود دارد مرتفع کند و در نهایت بازنگری در نحوه رفتار و عملکرد در درون خودش داشته باشد. 

وی خاطر نشان کرد: عمل اصلاح‌طلبانه یک ویژگی‌هایی دارد که آن‌ها باید در رفتار اصلاح طلبان کاملاً مشخص باشد از جمله صداقت، شفافیت، پاکدستی، پاسخگویی و قانون‌مندی را باید در رفتار این جریان مشاهده کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: در این مدت اصلاح طلبان در ساختار دارای جزر و مد بودند؛ بنابراین باید بررسی شود در این دوران که از سر گذرانند چه وضعیتی وجود داشته است؟ چه آفت‌هایی مانند فرصت‌طلبی، عدم شفافیت و پاسخگویی وجود داشته که این موارد باید بررسی و از تکرارش جلوگیری شود. 

وی در پایان تاکید کرد:‌ جریان اصلاحات تا به شیوه درست، خودش را در ترارزوی نقد قرار ندهد مشکل خواهد داشت و باید خودش را سروسامان دهد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان