تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

پرتره‌هایی از جنگجویان طالبان

یکی از جنگجویان ۲۰ ساله طالبان به نام شیرالله بدری در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفته است ما طالبانی‌های در این ۲۰ سالی که نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان بودند تنها بر بیرون کردن آن‌ها تمرکز داشتیم. این جنگجوی طالبان که سه برادر خود را در درگیری‌های طالبان از دست داده است می‌گوید: " تا زمانیکه زنده‌ایم امارت اسلامی خواهیم ماند. "

جنگجویان طالبان

رویداد۲۴ شیرالله بدری در تمام طول زندگی‌اش از اعضای طالبان بوده است و برای آن‌ها کار کرده است. این جنگجو هزینه سنگینی را در درگیری‌های طلبان پرداخت کرده است. او در جنگ و درگیری‌ها سه برادر، خویشاوندان و د وستان خود را دست داده است.
به گزارش آسوشیتدپرس آمریکا در سال ۲۰۰۱ به حکومت ۵ ساله طالبان در افغانستان پایان داد و خود در این کشور مستقر شد. شیرالله بدری جنگجوی طالبانی می‌گوید در طی این ۲۰ سالی که گذشت تنها بر خارج کردن نیرو‌های خارجی و بویژه آمریکا از افغاستان تمرکز داشته‌اند.

روز ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ جمهوری اسلامی افغانستان به امارت اسلامی تحت حکومت طالبان تغییر پیدا کرد. در این روز‌های این جنگجوی طالبان شیرالله بدری یک ماموریت جدیدی دارد، ماموریتی که وی از آن برقراری صلح یاد می‌کند.

بدری جنگجوی ۲۰ ساله طالبانی می‌گوید: " افغانستان زیر سلطه طالبان به کشوری دیگر تبدیل خواهد شد. در دولت قبلی غارت و بچه دزدی مرسوم بود. در دولت جدید ما به کسی اجازه نخواهیم داد که در فساد زندگی کند. "

در کابل طالبان بر مردمی حکومت دارد که مشتاق هستند هر چه زودتر به جرم، جنایت و فساد پایان داده شود. اما مردم ترس آن را دارند که دولت جدید افغانستان اقدامات و اعمال دهه ۱۹۹۰ را از سر گیرد. طالبان طی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ که در افغانستان حکمرانی می‌کرد اقداماتی از جمله قطع کردن دست دزدان، ضرب و شتم مردانی که ریش‌های خود را کوتاه می‌کردند، منع زنان از حضور در مجامع عمومی و حتی خیابان بدون همراهی یک محرم و ممنوع کردن موسیقی و سرگرمی‌هایی از این دست را انجام می‌داد.

این روز‌ها با تسلط طالبان بر افغانستان نیرو‌های پلیس طالبان در کالبل شروع به گشت زنی کرده‌اند. جنگجویان طالبان با پوشیدن لباس‌های بجای مانده از سربازان آمریکایی ظاهر طنز پلیسی را به جامعه جهانی نشان دادند که توجه بسیاری از رسانه‌های دنیا را به خود جلب کرد.


بیشتر بخوانید: بازگشت گشت‌های طالبان به خیابان‌های کابل


شیرالله بدری با وجود آنکه از همه این فساد‌ها در طالبا ن آگاه است می‌گوید: " تا زمانیکه زنده‌ایم امارت اسلامی خواهیم ماند. " در تصاویر روز پرتره‌هایی از جنگجویان طالبان را ببینید.

جنگجویان طالبان
روز ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ افغانستان، کابل _ شیرالله بدری جوان ۲۰ ساله یکی از اعضای جنگجوی طالبان که سه برادر خود را در درگیری‌های طالبان از دست داده است. او تمام عمرش را در جنگ سپری کرده است. (AP Photo/Felipe Dana)
جنگجویان طالبان
روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱ افغانستان، کابل _ حزب‌اله فتح جنگجوی ۲۵ ساله‌ای که به مدت ۸ سال است که عضو طالبان است. او سه سال در زندان بوده است. (AP Photo/Felipe Dana)
جنگجویان طالبان
روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱ ایستگاه پلیس کابل، عبدالرحیم نظامی پلیس و جنگجوی طالبان
جنگجویان طالبان
عثمان جنگجوی ۲۰ ساله طالبان
جنگجویان طالبان
حریث البغلانی جنگجوی ۲۶ ساله طالبان. او از سن ۱۴ سالگی در گروه طالبان عضو شده است
جنگجویان طالبان
غلام صبور جنگجوی ۲۵ ساله عضو گروه طالبان
جنگجویان طالبان
نظیر احمد جنگجوی ۲۲ ساله طالبان اهل ولایت پروان افغانستان. او ۵ سال است که عضو گروه طالبان است
جنگجویان طالبان
محمد عادل جنگجوی ۴۳ ساله طالبان. وی اهل یکی از روستا‌های اطراف کابل است. او سالهاست که عضو گروه طالبان شده است
جنگجویان طالبان
بدری یکی از جنگجویان طالبان با لباس‌های پلیس حکومت قبلی طالبان

منبع: apnews

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
3
یه مشت بوگندوی شپشو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
0
چقدر به این وحشی ها بها میدید انگار نه انگار که قاتل شیعه ها هستن
نظرات شما
پیشخوان