تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰
رویداد‌۲۴ بررسی می‌کند؛

پیش بینی بازار ارز دیجیتال در هفته آینده / دلیل ریزش قیمت بیت کوین چه بود؟

ارزش بیت کوین در هفته‌ای که گذشت سقف ۶۰ هزار دلار را از دست داد و بر مدار ریزشی قرار گرفت. در مقابل رمزارز نسبتا گمنام شیبا رکورد تاریخی زد و با رشد ۵۰۰ درصدی همه را به تعجب واداشت. با توجه به این شرایط رویداد۲۴ بررسی کرده که بازار رمز ارز در هفته پیش رو چه وضعیتی خواهد داشت؟

پیش بینی قیمت بیت کوین

رویداد۲۴ بیت‌کوین بعد از ثبت سقف تاریخی جدید خود، وارد فاز اصلاحی شد. بزرگ‌ترین ارز دنیای دیجیتال که توانست در هفته گذشته برای نخستین بار ۶۷ هزار دلار را ببیند، با رسیدن شاخص سلطه آن به نزدیک سقف تاریخی وارد فاز اصلاحی شد و روز گذشته به ۵۸ هزار دلار بازگشت. بسیاری از تحلیلگران این اصلاح قیمتی را پیش‌بینی کرده‌ بودند و این اتفاق را برای پیشروی بیت‌کوین در کانال میان‌مدت صعودی آن ضروری می‌دیدند.

در پی این اتفاق سایر ارزهای دیجیتال نیز در فاز اصلاح قرار گرفتند. اتریوم که توانسته بود به سقف تاریخی خود نزدیک شود، با این اتفاق ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و در مرز ۴ هزار دلار قرار گرفت. در مقابل رمزارز شیبااینو  که در روزهای اخیر رشدهای قابل‌توجهی را محقق کرده بود با ادامه روند صعودی خود ۱۰۰ درصد رشد را در ۷ روز گذشته محقق کرد و به جایگاه یازدهمین رمزارز بزرگ بازار رسید.

ماجرای شیبااینو هم جالب است. تجارت نیور گزارش کرده که آدرس کیف پول شخصی ناشناس در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بیش از ۱/۵۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال شیبا خریداری کرده و به نظر می‌رسد این فرد ناشناس یک هولدر بزرگ ارز دیجیتال شیبا است. این فرد ۴۴ بار شیبا خریده است و مجموع دارایی او در ارز دیجیتال شیبا به ۵/۵ میلیارد دلار می‌رسد. حالا بسیاری از کاربران می‌پرسند آیا بازار شیبا آنقدر نقدینگی دارد که در صورت فروش این مقدار ارز توسط این فرد ناشناس بتواند بازار را سرپا نگه دارد؟ به گزارش برخی شرکت‌های تحلیل داده این فرد ناشناس در آگوست سال ۲۰۲۰ توکن شیبا خریداری کرد و آن زمان فقط ۳۴۰۰ دلار برای شیبا هزینه کرد.

قیمت شیبا نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد خیلی زیادی کرده و این هولدر با خریدهای ارز دیجیتال خود در ماه آگوست به یک میلیاردر ارز دیجیتال تبدیل شده است.

ارزش بازار ارز دیجیتال شیبا به شدت افزایش پیدا کرده و به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است. افزایش هزار درصدی ارزش بازار شیبا باعث شده که او حتی دوج‌کوین را پشت سر بگذارد. بسیاری عقیده دارند رشد قیمت شیبا در چند روز گذشته باعث شده تا دوج‌کوین هم رشد کند. دوج‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۵ درصد رشد کرده است.


بیشتر بخوانید: سقوط وحشتناک بیت کوین


اما در مجموع به دلیل اصلاح قیمت بیت کوین و ریزش آن، بازار رمز ارز با کاهش شدید سرمایه در هفته ای که گذشت رو به رو شد. اما اخباری وجود دارد که به نظر می رسد به زودی این بازار بتواند رونق خود را پس بگیرد.

اخبار و شایعات جدیدی مبنی بر بازبینی طرح ممنوعیت استخراج و محدودیت معاملات ارزهای دیجیتال توسط دولت چین مطرح شده است. سرکوب معاملات و استخراج ارزهای دیجیتال توسط چین که چند سالی است در دستور کار قرار گرفته است، در سال جاری یکی از عوامل سقوط شدید ارزهای دیجیتال شد. سقوطی که موجب شد بیت‌کوین از ۶۴ هزار دلار تا زیر ۳۰ هزار دلار افت کند. بعد از این اتفاق، مهاجرت استخراج‌کنندگان به مقاصد مختلف شدت گرفت. مهم‌ترین مقصد فعالان صنعت استخراج ارزهای دیجیتال آمریکا بود. همچنین اخبار تبدیل شدن بیت‌کوین به ارز رایج در السالوادور و صعود پرشتاب مجدد ارزش رمزارزها موجب شد دولت چین به فکر فرو رود. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در همین راستا هفته پیش اعلام کرد که به دنبال دریافت بازخورد عمومی درباره محدودیت‌گذاری‌های اخیر است. در صورتی که چین در این تصمیم خود بازنگری داشته باشد، می‌تواند کاتالیزور جدیدی برای قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال باشد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در هفته جاری بیت کوین رشد خیلی محدود و در کانال یک درصد داشته باشد و در مقابل اتریوم روزهای بهتری پیش رو خواهد داشت. دوج کوین هم احتمالا به رشد خود ادامه خواهد داد.

رمزارزها هر روز در ایران با استقبال بیشتری مواجه می شوند و طبق آخرین آمار در صرافی‌های رمز ارز ایرانی روزانه بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان مبادله مالی انجام می شود که توسط ۷ تا ۱۲ میلیون ایرانی صورت می‌گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان