تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

مخالفت آمریکا با موضعگیری عربستان در بحران با لبنان

پس از آنکه عربستان سفیر خود را از بیروت فراخواند و سفیر لبنان را از خاک خود اخراج کرد، آمریکا مخالفت خود را با این موضعگیری ریاض و کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس در مورد این بحران اعلام کرد.

مخالفت آمریکا با موضعگیری عربستان در بحران با لبنان

رویداد۲۴ ایسنا به نقل از سایت النشره نوشت: ساموئل وربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در پی اقدام ریاض در فراخواندن سفیر خود از بیروت و اخراج سفیر لبنان از این کشور، در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: لبنانی‌هایی که به خیابان‌ها آمدند، خواستار بررسی این فساد و بی‌احترامی به حاکمیت قانون هستند نه فقط جامعه جهانی و تحریم‌هایی که هدف از آن‌ها همبستگی با لبنانی‌ها است.

وربرگ گفت: تحریم‌های آمریکا به صورت تصادفی و بدون اطلاعات و بررسی دقیق منتشر نمی‌شوند چراکه مدارک آن در بیانیه‌ای در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا به دو زبان عربی و انگلیسی وجود دارد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه دولت آمریکا با همکاری جامعه جهانی برای جلب حمایت‌ها از دولت لبنان تلاش می‌کند و از آن انتظار شفافیت و حسابرسی دارد، گفت: در کل آمریکا کشور‌های عربی به ویژه عربستان، امارات و کشور‌های منطقه را به رایزنی با دولت لبنان تشویق می‌کند.

شبکه "ال‌بی‌سی‌آی" لبنان نیز امروز (شنبه) به نقل از منابع خود اعلام کرد، با شدت گرفتن بحران میان لبنان و عربستان در پی اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، ریچارد مایکلز، کاردار سفارت آمریکا در لبنان فورا به نشست اتاق بحران برگزار شده در وزارت خارجه لبنان درباره تحولات و بحران به وجود آمده میان لبنان و عربستان ملحق شد.

طبق گزارش این تلویزیون لبنانی، مایکلز در وزارتخانه به مدت نیم ساعت با گروه لبنانی گفتگو کرد و در ادامه بدون ارائه هیچ‌گونه توضیحی از ساختمان وزارتخانه خارج شد.

دولت عربستان روز جمعه سفیر خود در بیروت را برای رایزنی فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان خواست ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کند.

همچنین دولت عربستان تصمیم گرفت تمامی واردات لبنان به این کشور متوقف شوند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان