تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
خبرگزاری قوه قضائیه:

قاسم‌زاده با قرار وثیقه آزاد شده / دورهمی قاسم زاده با حضور عابدزاه و حسن یزدانی

در پی انتشار اخباری در رابطه با پرونده اکبری طبری و بیژن قاسم‌زاده، خبرگزاری قوه قضائیه اعلام کرد که نقض رای اکبر طبری از سوی دیوان عالی کشور صحت ندارد و حکم وی عینا در دیوان عالی کشور تایید شده است.

آزادی مشروط بیژن قاسم زادهرویداد۲۴ بر اساس این گزارش طبری که سال گذشته، در ارتباط با لیدری و سردستگی باند ارتشاء به ۳۱ سال حبس محکوم شد، در زندان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است.

همچنین درباره انتشار تصاویر بیژن قاسم‌زاده در فضای مجازی، خبرگزاری میزان کسب اطلاع کرد دیوان عالی کشور این پرونده را به شعبه صادرکننده جهت رفع نقص در پرونده اعاده کرده است و مراحل دادرسی پرونده وی در جریان است. براساس این گزارش، این متهم بر اساس قانون تا اعلام نهایی نتیجه دادرسی، فعلا با قرار وثیقه آزاد شده است.

بیژن قاسم زاده کیست؟

بیژن قاسم زاده بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت بود که اول مهر ۹۸ با دستور قضایی بازداشت و راهی زندان شد. بیژن قاسم زاده بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه بود که حکم به صدور فلیترینگ تلگرام صادر کرد و باعث شد حاشیه‌های بسیاری ایجاد شود.

نام بیژن قاسم زاده در پرونده حمید بقایی نیز مطرح شده است. بقایی به نقل از قاسم زاده گفته بود که بازپرس در پرونده‌اش مستقیما از رییس قوه قوه قضاییه (آملی لاریجانی) دستور می‌گرفته است. این ادعا البته توسط قاسم زاده تکذیب شد.

جعفری دولت آبادی همان زمان گفته بود هجمه‌ها علیه قاسم زاده به این خاطر است که زیر دل او را خالی کنند تا نتواند حکمش را صادر کند: «هجمه‌ها علیه بیژن قاسم زاده بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه به این خاطر است که آن‌ها می‌دانند که اگر دل قضات را خالی کنند، دیگر هیچ کس قلم نخواهد زد و بیشترین هجمه‌ها نیز نسبت به قضات دادسراهای رسیدگی کننده به جرایم مهم مانند دادسرهای جرایم اقتصادی، پولی - بانکی و دادسرای فرهنگ و رسانه صورت می‌گیرد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
من جای قاضی پ ونده ایشان باشم حکم به اعدام او در جلوی ساختمان محل کار اوبا طناب دار می دهم اما متاسفانه عدالتی در کشور وجود ندارد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
عابدزاده هم عابدزاده قدیم
نظرات شما
پیشخوان