تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰

عرضه تخم مرغ تنظیم بازار با ۵۰ خودرو سیار در سطح شهر

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به توزیع تخم مرغ در خودرو‌های سیار در تهران گفت: در حال حاضر ۵۰ خودرو سیار در سطح شهر اقدام به توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند بازار کنترل شود.

عرضه تخم مرغ تنظیم بازار با ۵۰ خودرو سیار در سطح شهر

رویداد۲۴ حمیدرضا کاشانی افزود: بنابر آمار تاکنون ۴ هزار تن تخم مرغ توسط پشتیبانی امور دام وارد شده است.

وی درباره آخرین وضعیت عرضه تخم مرغ تنظیم بازار اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ تن تخم مرغ در غرفه‌های میادین و فروشگاه زنجیره‌ای تهران و ۳۰ تا ۵۰ تن در مراکز استان‌ها با نرخ مصوب هر شانه ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: بنابر آمار تاکنون ۴ هزار تن تخم مرغ توسط پشتیبانی امور دام وارد شده که قرار است به میزان نامحدود با نرخ مصوب در بازار عرضه شود.

کاشانی با اشاره به اینکه قیمت مصوب تخم مرغ بسته بندی در حال بررسی است، بیان کرد: معاونت امور دام و سازمان‌حمایت در حال بررسی قیمت تمام شده تخم مرغ بسته بندی هستند که انتظار می‌رود سازمان حمایت هر چه سریع‌تر اعلام کند، هر چند قیمت پیشنهادی اتحادیه برای قیمت گذاری هر عدد تخم مرغ بسته بندی ۲ هزار و ۲۰۰ تومان بوده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: در حال حاضر عرضه تخم مرغ تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره ای، غرفه‌ها و میادین توسط اتحادیه و پشتیبانی امور دام بیش از نیاز در حال انجام است و همواره این آمادگی را داریم که به هر میزانی که تقاضا وجود داشته باشد، اقدام به توزیع کنیم.

به گفته وی، عدم کاهش قیمت در سطح خرده فروشی‌ها ناشی از مشکلات سیستم توزیع است که به سودی که در نظر گرفته شده، کالایشان را عرضه نمی‌کنند.

کاشانی با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، گفت: روزانه ۳ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که به رغم افزایش سرانه مصرف کمبودی در توزیع نداریم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: با وجود افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی برآورد می‌شود که سرانه مصرف تخم مرغ نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است، هر چند به طور دقیق سرانه مصرف محاسبه نشده است، اما فروش در سطح خرده فروشی‌ها حداقل ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های تامین نهاده‌های دامی‌تصریح کرد: در حال حاضر تامین نهاده‌های دامی با مشکلاتی روبروست که امیدواریم به طور منظم نهاده تخصیص یابد چرا که این امر منجر به امنیت خاطر تولید کننده می‌شود. همچنین تولیدکنندگان نگران حذف یا استمرار تخصیص ارز ترجیحی هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تخم مرغ ، تنظیم بازار
نظرات شما
پیشخوان