تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲۹ نظر

تائید رای صادره برای حمید صفت

وکیل مدافع حمید صفت از تایید رای صادره برای موکلش مبنی بر ارتکاب قتل غیر عمدی در دیوان عالی کشور خبر داد.

حمید صفت

رویداد۲۴ حسین شاهرخی در این باره گفت: شعبه ۵۱ (شعبه ۳۹ سابق) دیوان عالی کشور با صدور دادنامه قطعی ضمن رد فرجام خواهی معترضین رأی فرجام خواسته مبنی بر برائت حمید صفت از قتل عمد را تأیید کرد.

وی افزود: شعبه ۵۱ قتل غیرعمد را تایید کرده است و فقط جنبه عمومی جرم باقی است.


بیشتر بخوانید: حمید صفت از اتهام قتل عمدی تبرئه شد


بر اساس این گزارش، محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، ۲۸ مرداد ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای حمیدرضا صفت، خواننده، به اتهام قتل و انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد و گفت که دو سه روز پیش متهم با ناپدری خود درگیر شد که ناپدری او در بیمارستان فوت کرد و متهم اکنون در بازداشت است.

«حمید صفت» ششم خردادماه سال ۹۷ از زندان با قرار وثیقه آزاد شد.

در اواخر سال ۹۹ با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای برطرف شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران، دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل او، قاضی پرونده دستور بازداشت حمید صفت را صادر کرد و پس از آن حکم قصاص او صادر شد.

۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نیز اعلام شد که حکم قتل عمد و قصاص پرونده حمید صفت خواننده رپ با اکثریت آرای شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شده است و پرونده حمید صفت برای رسیدگی مجدد به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و پس از رسیدگی دوباره در شعبه مذکور، حمید صفت ۱۱ مهر سال جاری با قید وثیقه یک میلیارد تومانی و به دستور قاضی رحمانی ریاست شعبه ۸ دادگاه کیفری یک استان تهران از زندان اوین آزاد شد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حمید صفت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۹
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
3
0
حمید صفت
اهل جنایت نیست
پاسخ ها
دوست ناپدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
دلیل قتل ناپدری! اپارتمان 200 متری محل وقوع قتل بود.
ناپدری فهمید مادر حمید صفت قصد سندسازی داره برای اپارتمان 200 متری واقع در ملاصدرا و منتظر مرگ بی سر و صدای ناپدری حمید صفته و ناپدری خواست با انتقال اموال بنام وصیش و طلاق مادر حمید جلوگیری کنه که بقتل رسید.
دوست ناپدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
ی چیز جالب و عجیب در مورد تاریخها!!!!! ناپدری در اخرین مکالمه موبایلی با وصیش در 1395/12/24 (24 اسفند 1395) از تصمیم خودش برای انتقال اموال بنام وصیش بعد از عمل فنرگذاری صحبت میکنه و 1396/1/7 به المان میره و بعد از عمل فنرگذاری عروق انسدادی به استناد گزارش بیمارستان برلین با حال خوب در 1396/4/24 از المان به ایران برمیگرده و در 1396/5/24 مورد ضرب و شتم حمید صفت قرار میگیره و در همون روز ضرب و شتم در بیمارستان به کماء میره و 3 روز بعد بدلیل اسیبهای شدید مغزی فوت میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
3
مثل روز روشنه قتل عمد بوده اسیبهایی که در گزارش جسد نوشته شده مثل کوفتگی شدید بافت مغزی و خونریزی شدید زیر سخت شامه و حرکت مغز به سمت چپ گواه ضربه شدیده و خود مقتول به پلیس گفته حمید صفت رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده و همون روز درگیری به کماء میره و 3 روز بعد هم فوت میکنه.
موضوع دفاع از مادری که حق طلاق داشته دروغه حمید صفت اول گفته ناپدری ادم خوبی نبود مادرم رو مدام کتک میزد با من مشکل داشت ضربه زدم و از بیماری قلبی ناپدری خبر داشتم ولی بعد از انتخاب وکلای جدید میگه ناپدری کمی عصبی بود با مادرم اختلاف معمول زن و شوهری داشت با من رابطه صمیمی داشت و از بیماری قلبی و مصرف دارو خبر نداشتم و ضربه یواش زدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
ضرب و شتم دزد توسط صاحبخانه به بهانه دروغ دفاع جرم است ولی حمید صفت ناپدری رو در منزل ناپدری به بهانه دروغ دفاع از مادرش که حق طلاق هم داشت مورد ضرب و شتم قرار داده و بقتل رسونده ولی بدلیل دروغ ضربه خفیف( کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت مغز و حرکت مغز به سمت چپ، نوشته شده در گزارش جسد) و دروغ عدم اطلاع از پیری و بیماری ناپدری( حمید صفت در منزل ناپدری زندگی میکرد و ویدئو تبلیغی توسط پرشین پاپارازی 2 سال قبل از قتل ضبط کرده و 2 سال بعد از قتل در 4 خرداد 1398 از درب منزل ناپدری مقتول با تی وی پلاس همراه میشه برای ضبط ویدئو تبلیغی کمک به خانمی محکوم به زندان که هر دو ویدئو در اینترنت موجود است و اقرار به اطلاع از بیماری ناپدری در برگه بازجویی در نزد بازپرس قابل رویت در اینستاگرام soheyl_assadzadeh) حکم تبرئه صادر شده!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
حمید صفت 2 روز بعد از فوت ناپدری مورخ 1396/05/29 نزد بازپرس می گوید و امضاء می کند( صورتمجلس بازجویی موجود است) سه ضربه زدم و از بیماری خبرداشتم و 5 یا 6 سال است از پدر خودم خبر ندارم و قطع رابطه هستم و ناپدری مادرم را کتک میزد و با من مشکل داشت و بد و بیراه میگفت و7 صبح روز درگیری برادرم از امریکا تماس گرفت و گفت حاج خانم شب گذشته مورد ضرب وشتم قرار گرفته / بعد از بازداشت حمید صفت در 1399/12/18 با انتخاب وکلای جدید در جلسات شعبه 8 کیفری گفت هل دادم از بیماری خبر نداشتم و اختلافات مادرم با او درحد اختلافات معمول زن و شوهری و عادی بود و با من رابطه خوبی داشت و شب قبل از روز درگیری برادرم از امریکا تماس گرفت و گفت حاج خانم مورد ضرب وشتم قرارگرفته ومن فردا با ارامش رفتم پیش حاجی/ ناپدری قبل از به کماء رفتن در روز درگیری به پلیس گفته و ثبت شده! حمید روسینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده و درگزارش جسد نوشته شده خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیرسخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت مغز به سمت چپ و پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب مشهود بود/ اولا هیچ دارویی نمیتواند کوفتگی و ازهم گسیختگی بافت نسجی مغز وحرکت مغز به سمت دیگرایجاد کند وفقط با ضربه شدید ایجاد میشود و زدن ضربات به سر توسط حمید صفت محرز است دوما مطالب ثبت شده درگزارش تصویربرداری هسته ای مورخ 24/05/1396 قبل ازعمل جراحی کرانیکتومی تائید اسیب دیدگی شدید بافت نسجی مغزبوده و انطباق با اثار ضرب وشتم درعکسهای موبایلی دارد لذا گزارش پزشکی قانونی شماره 9887147 مورخ 1400/6/9 به شعبه 8 کیفری مبنی براحتمال بروز کوفتگی بافت نسج مغزی بعداز عمل کرانیکتومی مغرضانه و منحرفانه است/ ناپدری ادم دلسوز و فاقد سواد خواندن ونوشتن فارسی بود وبخاطر اموالش بخصوص اپارتمان محل وقوع قتل با نقشه بقتل رسید.
قضات شعبه 10 کیفری رای قصاص میدن ولی رئیس شعبه علیرغم اطلاع متهم بقتل از بیماری و پیری ناپدری به بهانه عدم تخصص متهم بقتل در امور پزشکی قتل ناپدری رو مصداق بند پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی نمیدونه !!!!! وشعبه 39 دیوان( 51 جدید) حکم قصاص رو به استناد بهانه رئیس شعبه 10 کیفری نقض میکنه!!!!! و شعبه 8 کیفری هم به استناد حرف دروغ متهم بقتل!!!!!!!!( فقط هل دادم و عدم اطلاع از بیماری و مصرف دارو) حکم تبرئه صادر میکنه!!!!!!! و شعبه 51 دیوان( 39 سابق) رای تبرئه شعبه 8 کیفری رو تائید میکنه!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
4
تو صفحه اینستاگرام پسر مقتول soheyl_assadzadeh برید و در عکسای موبایلی گرفته شده در بیمارستان فیروزگر اثار ضرب و شتم ناپدری رو ببینید و همینطور نکات دیگه رو.
ناپدری ادم ساده و دلسوزی بود و فکر میکرد ثواب داره از بچه های طلاق نگهداری کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
4
معلومه شعبه 51 دیوان (39 سابق ) رای تبرئه شعبه 8 کیفری رو تائید میکنه چون قبلا همین شعبه دیوان حکم قصاص شعبه 10 کیفری رو برخلاف بدیهیات پرونده نقض کرده!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
4
پدر و مادر ارمان و غزاله موجه و مسلط به زبان فارسی و ساکن ایران بالاخره بعد از 8 سال پدر و مادر غزاله تونستن عدالت رو در باره قتل دخترشون ببینن.
حمید صفت و نزدیکانش گنده لات در مقابل فرزندان مقتول نامسلط به زبان فارسی و مقیم خارج از کشور که مورد تهدید هم واقع شدن بعید میدونم بتونن جلوی پایمال شدن خون پدرشون رو بگیرن.
پاسخ ها
دوست ناپدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
ناپدری ادم ساده و دلسوزی بود و خواندن و نوشتن فارسی هم بلد نبود چون در کودکی فرزند طلاق شد و ناچارا با پدرش مقیم المان شده بود و بعد از 30 سال برای اولین بار به ایران امد و بعد از ازدواج با مادر حمید صفت! حضور فرزندان مادر حمید رو سر سفره خودش با اغوش باز پذیرفت چون نمی خواست مثل خودش از اغوش مادر محروم بشن و اخر سر هم حمید صفت به بهانه دروغ دفاع از مادرش که حق طلاق هم داشت ناپدری رو بقتل رسوند!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
معلومه که بعیده چون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
2
قضات شعبه 10 کیفری رای قصاص میدن ولی رئیس شعبه اقای متین راسخ علیرغم اطلاع متهم بقتل از بیماری و پیری ناپدری به بهانه عدم تخصص متهم بقتل در امور پزشکی قتل ناپدری رو مصداق بند پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی نمیدونه !!!!! و شعبه 39 دیوان حکم قصاص رو نقض میکنه!!!!! و شعبه 8 کیفری هم به استناد حرف متهم بقتل!!!!(ضربه یواش زدم و عدم اطلاع از بیماری قلبی ناپدری) حکم تبرئه میده و شعبه 51 دیوان ( 39 سابق) رای تبرئه شعبه 8 کیفری رو تائید میکنه!!!!!
به استناد عکسای موبایلی ضرب و شتم ناپدری و نکات دیگر در اینستاگرام soheyl_assadzadeh و اسیبهای نوشته شده درگزارش جسد و ...... حمید صفت با علم و اگاهی از بیماری ناپدری! با ضربات شدید مشت ناپدری رو میزنه که مصداق بند ب و پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
امام جعفر صادق ع فرمودند: قاضیان چهار گروهند: سه گروه دوزخى‌اند و یک گروه بهشتى: مردى که، دانسته، حکم ناحق مى دهد، دوزخى است. مردى که ندانسته حکم ناحق دهد نیز دوزخى است. مردى که ندانسته حکم حق دهد نیز دوزخى است، و مردى که دانسته حکم به حق دهد، بهشتى است. (کافی جلد7 ص407)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
2
حمید صفت گفته روز قبل از درگیری! ناپدری مادر من و زده واقعا دلیل ضرب و شتم ناپدری مربوط به روز قبل بوده؟!!!!!!! اگر به گفته حمید صفت اختلاف ناپدری با مادر حمید اختلاف معمولی بوده چرا حمید صفت اختلاف معمولی رو بقتل رسوند!!!!!
پسر مقتول گفته پدرم فهمید مادر حمید نقشه برای همون اپارتمان محل وقوع قتل داره و خواست با انتقال اموال بنام وصیش و طلاق مادر حمید جلوگیری کنه ولی اسناد اموال در صندوق امانات مادر حمید بود و امتناع مادر حمید از تحویل اسناد باعث شدت اختلاف و قتل پدرم شد و فعلا اپارتمان محل وقوع قتل هم با قرارداد اجاره خلاف قانون به دوست حمید صفت داده شده!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
ناپدری مقتول فاقد سواد خواندن و نوشتن فارسی بچه های ناپدری متولد المان و ساکن فنلاند و المان و نامسلط به زبان فارسی و نااهل با دروغ و زد و بند که مورد تهدید هم قرار گرفتن در مقابل حمید صفت و مادرش متخصص در دروغگویی و زد و بند و هم نشینی با گنده لاتها معلومه که حکم تبرئه صادر میشه.
دوست ناپدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
وصی ناپدری به استناد وصیتنامه! 2 دانگ سند اپارتمان رو اخذ کرده و خرداد سال 1400 دادخواست حلع ید به دادگاه داده و تا به امروز حکمی برای خلع ید صادر نشده!!!!!!! و در تاریخ 1401/03/23 وقت نظارت به لحاظ عدم وصول پرونده از قاضی شعبه به دفتر تجدید و برای تاریخ 1401/10/11 تعیین گردید. !!!!!!!!!!!!!!!!!
و امروز 1401/4/26 امروز دوباره دستور قضایی مبنی بر استعلام ثبتی صادر شد!!!!!!!! البته 11 ماه قبل پاسخ استعلام ثبتی مبنی بر صحت مالکیت وصی نسبت به 2 دانگ اپارتمان به دادگاه ارسال و 2 جلسه نیز برگزار شد حالا چرا دادگاه دوباره استعلام ثبتی کرده قطعا ادامه نقشه قتل ناپدری در حال انجامه.
دوست ناپدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
2
مادر حمید صفت سالها با تهدید و فریب ناپدری نذاشت موضوع طلاق انجام بشه و بعد از قتل هم پسر مقتول توسط دوست حمید صفت تهدید شد و همین باعث شد که اولیاء دم دیگر در جلسات دادگاه حضور نداشته باشن و استدلالشون اینه که اگر اتفاقی برای ما بیفته کسی نیست پرونده قتل ما رو پیگیری کنه وقتی پرونده قتل پدرمان با وجود مدارک غیر قابل انکار و پیگیری فرزندانش براحتی از مسیر عدالت خارج شد پرونده قتلی که اولیاء دم ان وراث طبقه دومی که همدست مادر حمید صفت هستند معلوم است چه می شود پس حفظ جان ما اولیاء دم پرونده قتل پدرمان برای ادامه پیگیری پرونده قتل پدرمان ضرورت دارد.
فرزندان ناپدری حمید صفت گفتن تا زمانیکه پرونده قتل پدرمان بیطرفانه و عادلانه رسیدگی نشود ما پیگیر هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
حمید صفت 18 اسفند 1399 بازداشت شد و تهدید پسر مقتول بدلیل امتناع از بخشش بعد از 25 اسفند 1399 شروع شد.
دوست ناپدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
0
2
اولین نظریه پزشکی قانونی ایران علت فوت را خونریزی و اسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت اعلام نمود که با اعتراض وکیل حمید صفت کمیسیون 3 نفره علت فوت و خونریزی مغزی و اسیب نسج مغزی در اثر اصابت جسم سخت و عوارض ناشی از ان در زمینه مستعد جسمانی تعیین کرد که عوامل زمینه ای نظیر سن، مصرف داروهای ضد انعقادی، ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون به میزان 15 درصد در بروز مرگ تاثیر داشته اند با اعتراض وکیل حمید صفت! کمیسیون 5 نفره نوشته با توجه به معاینات انجام شده در بیمارستان فیروزگر اثار ظاهری ضرب و جرح در نواحی سر و صورت و گردن ملاحظه نشد پس 33 درصد علت خونریزی مغزی و فوت مربوط به ضربه و 67 درصد مربوط به زمینه مستعد جسمانی و مصرف داروهای رقیق کننده خون میباشد که با اعتراض اولیاء دم کمیسیون 7 نفره 50 درصد علت خونریزی مغزی و فوت رو مربوط به ضربه و 50 درصد رو مربوط به زمینه مستعد جسمانی و مصرف داروهای رقیق کننده خون دانسته( و حمید صفت با قرار وثیقه در خرداد 1397 ازاد میشه) با اعتراض اولیاء دم! کمیسیون 9 نفره بدون درج درصد نوشته این نوع خونریزیها و اسیبهای مغزی بدلیل سن بالا و مصرف داروهای ضد انعقادی با ضربه خفیف و غیر کشنده می تواند حادث گردد!!!!!! و با اعتراض اولیاء دم کمیسیون 11 نفره بدون درج درصد نوشته بیماریهای زمینه ای ناپدری می توانسته منجر به فوت شود!!!!!! و استرس ناشی از نزاع و مصرف داروی ضد انعقاد تشدید کننده روند فوت بوده اند.
پزشکی قانونی المان به استناد گزارش جسد پزشکی قانونی ایران و سی تی اسکن بیمارستان فیروزگر و گزارش ترخیص از بیمارستان برلین بعد از فنرگذاری عروق انسدادی و عکسهای موبایلی ضرب و شتم! نظریه اولی و دومی( 3 نفره) پزشکی قانونی ایران رو قابل قبول دانسته ولی نظریات دیگر را غیر مستدل و غیر علمی دانسته و در پایان نظریه 12 صفحه ای نوشته بدون ضربات شدید و پی در پی اسیبهای تشریح شده درگزارش جسد بروز نمیکرد.
درعکس موبایلی از ناپدری دربیمارستان فیروزگر در اینستاگرام soheyl_assadzadeh اثار ضرب و جرح کاملا مشهوده و بنا به گزارش پلیس 110 ناپدری قبل از به کماء رفتن در روز درگیری به پلیس گفته حمید رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده و در گزارش جسد نوشته شده خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت مغز به سمت چپ و پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب مشهود بود.
پاسخ ها
حقوقدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
اگر در گزارش جسد فقط نوشته بود خونریزی روی نرم شامه و خونریزی معمولی زیر سخت شامه تاکید میکنم معمولی زیر سخت شامه و اثار ضرب و جرح هم نبود قطعا علت خونریزی و فوت! بیماری و مصرف داروی ضد انعقاد بود ولی حالا که خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه نوشته شده قطعا ضربه باعث خونریزی شده و مضافا اینکه کوفتگی بافت مغزی فقط با ضربه شدید حادث می شود چه برسد به کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغزی مندرج درگزارش جسد! و عکسای موبایلی اثار ضرب و شتم هم به تنهایی گواه شدت ضربات است و اقرار خود متهم بقتل و بیان خود ناپدری دلیل احراز زدن ضربات توسط حمید صفت می باشد و ​اسیبهای مندرج درگزارش جسد گواه صحت اظهارات ناپدری به پلیس قبل از به کماء رفتن میباشد با این مشخصه ضربه به سینه ناپدری باعث پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب شده و ضربه به سر باعث خونریزی روی نرم شامه و خونریزی وسیع زیر سخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت مغز به سمت چپ شده.
حقوقدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
متاسفانه اشکال اصلی عدم بیطرفی در قضاوت میباشد اگر از 100 قاضی 10 قاضی درستکار نباشند یعنی سیستم قضایی دچار اپیدمی فساد شده.
دوست ناپدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
0
2
ننگ این قتل تا ابد رو پیشونیت چسبیده چون 10 سال تو خونه ناپدری خوردی و خوابیدی و کلیپ تبلیغی توسط پرشین پاپارازی ضبط کردی و تو دادسرا امضاء کردی و گفتی 5 شش ساله از پدرخونی خودت خبر نداری و قطع رابطه هستی و مدرکش در اینستاگرام پسر مقتول soheyl_assadzadeh هست و بفرض دعوای زن و شوهر در روز قبل میتونستی اصرار به طلاق مادرت کنی نه اینکه به بهانه دروغ دفاع از مادرت که حق طلاق هم داشت ناپدری ساده و دلسوز فاقد سواد فارسی رو بقتل برسونی و فکرکنید با گفتن دروغ تماس برادرت از امریکا و درخواست میانجیگری برادرت میتونید حقیقت رو کتمان کنید! اول گفتی و امضاء کردی برادرت صبح روز درگیری با ناپدری بهت زنگ زده حالا با انتخاب وکلای جدیدت گفتی شب قبل از روز درگیری برادرت تماس گرفته که هر 2 گفته دروغه در اصل مادرت بهت گفته بیا هوشنگ( ناپدری) میگه از خونه من برو بیرون نقشه کشیدی برام طلاقت میدم و شما هم دیدید با طلاق و زنده موندن ناپدری نقشه کلا خراب میشه و بیچاره رو بقتل رسوندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
قتل ناپدری با نقشه بوده و میدونم اخرش شر درست میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
0
2
بچه های مقتول گفتن بعد از حکم برائت 1400/9/1 شعبه51 دیوان(39 سابق) شعبه 8 کیفری دادنامه ای در مورخ 1400/9/16 صادر کرده و فقط به حسین شاهرخی وکیل حمید صفت ابلاغ شده!!!!!!!!!!!! و تا امروز دادنامه 1400/9/16 به ما ابلاغ نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و پرونده با علت طرح رفع ابهام و ارشاد نسبت به اتهام قتل عمدي مسلمان به تاریخ 1400/10/13 در شعبه 51 دیوان ثبت شده.
معلوم نیست شعبه 8 کیفری با شعبه 51 دیوان(39 سابق) چکار دارن میکنن!!!!!!
دوست ناپدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
2
مادر بچه های مقتول! فنلاندیه ولی بعدا ساکن المان میشه و با هوشنگ( مقتول) ازدواج میکنه و 2 پسر و 1 دختر در المان بدنیا میاره و به خواست هوشنگ برای اشنایی با ایران از سال 1376 تا سال 1384 ساکن ایران میشن و بدلیل بلد نبودن زبان فارسی بعد از یکسال تحصیل ناموفق در مدرسه ایرانی در مدرسه سفارت المان در تهران ثبت نام میکنن( ثبت نام مدرسه ایرانی و اخذ مجوز برای ثبت نام مدرسه سفارت المان در تهران توسط وصی فعلی انجام شده) و پسر بزرگش سال 1379در مسافرت شمال( تنکابن) در تصادف کشته میشه و با تماس هوشنگ از المان جنازه رو اقای .....( وصی فعلی) با خانم فنلاندی هوشنگ از تنکابن به تهران میارن و بدلیل اختلاف سن! سهیل در سال 1382 و خواهر و مادرش در سال 1384 برای ادامه تحصیل به المان برمیگردن چون اولا مدرسه سفارت المان در تهران 2 سال اخر دبیرستان را نداشت و دوما از اول هم قرار بود برای ادامه تحصیل دانشگاهی به المان برگردن.
اولیاء دم بخاطر تولد در المان تابعیت المان و بخاطر فنلاندی بودن مادرشان تابعیت فنلاند و بخاطر ایرانی بودن پدرشان تابعیت ایران رو دارن و به زبان المانی و فنلاندی و انگلیسی تسلط کامل دارند ولی بدلیل ارتباط کم با فارسی زبانان تسلط به زبان فارسی ندارند.
پاسخ ها
دوست ناپدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
طبق قوانین المان فقط به یک همسر اقامت تعلق میگیره و علیرغم خواست هوشنگ و خانم فنلاندی! مادر حمید صفت با تهدید هوشنگ در سال 1390 باعث طلاق صوری خانم فنلاندی شد و سال 1391 خانم فنلاندی مهمان هوشنگ در ایران بود و چند سال بعد اولین اقامت موقت مادر حمید صفت صادر شد.
دوست ناپدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
0
1
بعد از نقض دیوان نسبت به اخرین دادنامه شعبه 8 کیفری! شعبه 8 کیفری 30 بهمن 1400 دادنامه جدید صادر کرده و فقط استناد کرده به حرفای متهم بقتل!!!!!!!!!! و بی توجه به حرف ناپدری قبل از به کماء رفتن در روز ضرب و شتم( حمید رو سینه من نشسته و با مشت به سر و سینه من زده) و اسیبهای نوشته شده در گزارش جسد( خونریزی وسیع زیر سخت شامه و کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغزی و حرکت مغز به سمت چپ و پرخونی مشکوک در دیواره بین بطنی قلب)
رای دادگاه
درخصوص اتهام آقای حميدرضا اميری صفت، فرزند .....، مشهور به حميد صفت، متولد 18با وکالت آقايان ايوب ميلکی و حسين شاهرخی و مهرداد زمانی مبنی بر مباشرت در قتل عمدی مرحوم هوشنگ اسدزاده ياسمنی فرزند جلال از طريق ايراد صدمات و ضربات به سر و صورت متوفی بدون قصد قتل با علم به بيمار بودن متوفی و مصرف دارو توسط ايشان و حساس بودن موضع صدمات فوق، موضوع کيفرخواست شماره 3000288 مورخ 22 اذر1399دادسرای عمومی و انقلاب تهران که به استناد بند پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی تقاضای تعيين مجازات شده است، اين دادگاه صرفنظر از شبهات موجود در نظريات مختلف پزشکی قانونی در رابطه با علت ايجاد خونريزی مغزی و ميزان تاثير داروهای مورد استفاده متوفی در اين امر و عدم اتفاق نظر پزشکان در اين خصوص که باعث ايجاد شبهه در رابطه با انتساب خونريزی مغزی و فوت متوفی به اقدامات و ضربات متهم می باشد، معتقد است که صرف اطلاع متهم از بيماری زمينه ای و مصرف دارو توسط متوفی يا پيری يا وضعيت خاص ديگر وی باعث نمی شود که اقدامات متهم مشمول بند پ ماده 290 قانون مجازات اسلامی قرار گيرد و فعل انتسابی به وی مشمول عنوان قتل عمد گردد زيرا هرچند که قانونگذار در بند پ ماده قانونی مذکور اعلام نموده که هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنايت واقع شده يا نظير آن را نداشته و کاری را که انجام داده است، نسبت به افراد متعارف نوعاً موجب جنايت واقع شده يا نظير آن نمی شود ليکن در خصوص مجنی عليه به علت بيماری، ضعف، پيری يا هر وضعيت ديگر و يا به علت وضعيت خاص مکانی يا زمانی نوعاً موجب آن جنايت يا نظير آن می شود ، مشروط به آنکه مرتکب به وضعيت نامتعارف مجنی عليه يا وضعيت خاص مکانی يا زمانی آگاه و متوجه باشد از مصاديق قتل عمد می باشد ، اما با توجه به مفاد تبصره 2 اين ماده قانونی علاوه بر موارد فوق ، اثبات آگاهی و توجه مرتکب به اينکه کار نوعاً نسبت به مجنی عليه موجب جنايت واقع شده يانظير آن می شود نيز برای شمول عنوان قتل عمد ضروری است. بعبارت ديگر در صورتی می توان اقدامات متهم را مشمول بندپ ماده 290 قانون مجازات اسلامی و عنوان قتل عمد تلقی نمود که علاوه بر علم متهم به بيماری زمينه ای و پيری و وضعيت خاص ديگر متوفی ، آگاهی و توجه متهم به اينکه عمل ارتکابی توسط وی نسبت به مجنی عليه موجب جنايت واقع شده يا نظير آن می شود نيز ثابت گردد که اين شرط با مفاد ماده 144 همان قانون که احراز قصد نتيجه يا علم به وقوع آن را از جمله شروط لازم برای تحقق عمد در جرايم مقيد به تحقق نتيجه اعلام نموده مطابقت دارد و اين در حالی که اولاً از جانب اوليای دم و وکلای آنها دليلی که مثبت آگاهی و توجه متهم به نتيجه اقدامات وی بشرح فوق باشد ارائه نشده و ثانياً دفاعيات متهم در جلسات تحقيق مقدماتی دادسرا و همچنين جلسات رسيدگی دادگاهها که در آنها به چند فقره سابقه مشاجره لفظی قبلی متوفی و مادر متهم اشاره شده اما منجر به ايجاد مشکل خاصی برای متوفی نگرديده است ، مويد عدم آگاهی و توجه متهم به نتيجه مشاجره لفظی وی با متوفی يا حتی ضربات خفيف دست وی به صورت ايشان میباشد. لذا با توجه به مراتب مستنداً به مواد 120 و 144 و تبصره2 ماده 290 و بند الف ماده 291 قانون مجازات اسلامی رای بر برائت متهم حميد رضا اميری صفت از اتهام مباشرت در قتل عمدی مرحوم هوشنگ اسد زاده ياسمنی صادر و اعلام می گردد و با توجه به شکايت اوليای دم و تطبيق عمل انتسابی به متهم با عنوان قتل شبه عمد ، مستنداً به مواد قانونی مذکور و همچنين مواد 448 و 450 و 555 همان قانون متهم موصوف را به پرداخت يک فقره ديه کامل مرد مسلمان به اضافه يک سوم ديگر ديه کامل مرد مسلمان بلحاظ وقوع صدمه و فوت در ماه حرام ذی القعده در حق اوليای دم متوفی محکوم می نمايد. اما در رابطه با جنبه عمومی بزه قتل شبه عمد که مطابق نظر هيات محترم قضايی شعبه 51 ديوانعالی کشور از مصايق ماده 616 بخش تعزيرات و مجازاتهای بازدارنده قانون مجازات اسلامی اعلام و باعث نقض دادنامه اوليه صادره از اين دادگاه بشرح فوق شده ، با توجه به منطوق اين ماده قانونی که صراحتاً ناظر به وقوع قتل غير عمد ناشی از تقصير مرتکب اعم از بی احتياطی يا بی مبالاتی يا اقدام به امری که مرتکب در آن مهارت نداشته است ياعدم رعايت نظامات می باشد در حالی که علت صدور حکم برائت متهم از اتهام قتل عمد نه تقصير وی در افعال ارتکابی بلکه عدم احراز شرط مذکور در تبصره 2 ماده 290 قانون مذکور و عدم اثبات آگاهی و توجه متهم به نتيجه اقدامات ايشان بوده که اين عدم آگاهی با توجه به عمدی بودن رفتار و حرکات وی در زمان مشاجره لفظی با متوفی باعث ورود اين افعال در زمره مصاديق تقصير مذکور در ماده 616 آن قانون بشرح فوق نخواهد شد و نهايتاً خروج موضوعی اتهام موضوع محکوميت متهم از شمول ماده قانونی مذکور اين دادگاه با تکليفی مواجه نيست . رای صادره حضوری و ظرف مهلت بيست روز از تاريخ ابلاغ قابل فرجام خواهی در ديوانعالی کشور می باشد .
پاسخ ها
دوست ناپدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
استدلال قاضی شعبه 8 کیفری اینه که چون ضربه متهم بقتل خفیف بوده( به استناد گفته خود متهم بقتل!!!!!!) و عدم اطلاع متهم بقتل از کاری که داره انجام میده پس قتل عمد محسوب نمیشه.
اولا: ضربات شدید و کشنده بوده چون کوفتگی شدید و از هم گسیختگی بافت نسجی مغز و حرکت بافت مغز به سمت چپ رو ایجاد کرده و هیچ داروی ضد انعقادی نمیتونه باعث موارد مذکور بشه و جای ضربات در عکسای موبایلی قبل از به کما رفتن در روز ضرب و شتم در اینستاگرام پسر مقتول soheyl-assadzadeh مشهوده.
ثانیا: متهم بقتل از پیری و بیماری و مصرف داروی مقتول کاملا مطلع بوده. ( اقرار نزد بازپرس و امضاء برگه بازپرسی/ متهم بقتل! قبل از قتل و بعد از قتل در منزل مقتول ساکن بوده)
ثالثا: هر کسی میدونه سر موضع حساسه و ضربه به سر فرد سالم! خطرناک و کشنده می باشد چه رسد به فرد پیر و بیمار.
رابعا: با وجود بدیهیات محرز در پرونده! استناد به حرفای دروغ متهم بقتل در صدور دادنامه جای حرف بسیار دارد!
حقوقدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
بخشهای نطارتی قوه قضائیه کجائید!!!!!!! حکم تبرئه بر اساس حرفای دروغ و در تضاد با حقایق صادر شده.
نظرات شما
پیشخوان