تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

تلاش کنگره برای سئوال از «رابرت مالی» درباره مذاکرات ایران

گروهی از قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حضور «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع برای پاسخ به سئوال‌ها و شبهات نمایندگان کنگره درباره مذاکرات احیای برجام در وین شده‌اند.

مذاکرات وینرویداد۲۴ گروهی از قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حضور «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک جلسه استماع برای پاسخ به سئوال‌ها و شبهات نمایندگان کنگره درباره مذاکرات احیای برجام در وین شده‌اند.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های نزدیک به جریان نومحافظه‌کار در آمریکا نوشته ۹ قانونگذار حزب جمهوری‌خواه این درخواست را در قالب نامه‌ای که امروز جمعه (۱۵ بهمن/ ۴ فوریه) به وزارت خارجه آمریکا ارسال شده مطرح کرده‌اند.

این رسانه نوشته مالی که سال گذشته برای هدایت تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفت‌وگوهای با واسطه با ایران تعیین شد از زمان آغاز کارش تا به حال مقابل کنگره قرار نگرفته است، حال آنکه اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بارها او را به کنگره دعوت کرده‌اند.

گروهی از قانونگذاران در «کاپیتول هیل» بعد از انتصاب رابرت مالی به این سمت، دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا را به باد انتقاد گرفتند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین ، برجام
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان