تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

نماینده مجلس: مردم شاه را بیرون کردند و الان از رفتار آقازاده‌ها ناراحت هستند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: هر چند مردم شاه ستمگر را از کشور بیرون کردند، اما اکنون شاهد حضور برخی آقازاده‌ها هستیم که متأسفانه با رفتارشان شائبه‌هایی را به وجود آورده‌اند و مردم از این بابت حق دارند ناراحت باشند.

نماینده مجلس: مردم شاه را بیرون کردند و الان از رفتار آقازاده‌ها ناراحت هستند

رویداد۲۴ جواد نیک‌بین در خصوص دستاورد‌های ۴۳ ساله انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در ابتدای انقلاب، نه تنها همه چیز بر علیه ما بود، بلکه وضعیت به شدت نابسامان داخلی و عقب‌افتادگی شرم‌آور صنایع دفاعی و مباحث علمی کشور قبل از انقلاب مشهود و ملموس بود.

وی عنوان کرد: هر چند قبل از انقلاب به اتکاء موشک‌ها، هواپیما‌ها و تسهیلات نظامی آمریکایی و اسرائیلی قدرت اول منطقه بودیم، اما اکنون که ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد، بدون اتکاء به کدخدا‌های عالم و فقط با اتکاء به خدا، توان داخلی و جوانان کشور، قدرت اول منطقه هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به دستاورد‌های مهم علمی که طی سال‌های پس از انقلاب به دست آمده است، اشاره کرد و افزود: اگر در حوزه علمی نمره کشور‌های اروپایی در سال ۵۷ حدود ۱۶ و نمره ایران ۵ بود، اما اکنون ایران نمره ۱۳ را دارد و آن‌ها به ۱۷ رسیده‌اند که در مقام مقایسه، دستاورد‌های ما بیشتر از آنان بوده است.

نیک‌بین با بیان اینکه شتاب علمی کشور نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: هرچند قبل از انقلاب فقر مطلق در تمامی نقاط کشور موج می‌زد و وضعیت مردم به شدت نابسامان بود، اما امروز دیگر از آن حلبی‌آباد‌هایی که قبل از انقلاب وجود داشت در بسیاری از شهر‌ها خبری نیست. البته این بدان معنا نیست که اکنون وضعیت مردم خیلی خوب است.

وی اضافه کرد: مردم قبل از انقلاب از پیش پا افتاده‌ترین مسائل رفاهی محروم بودند و اوضاع اقتصادی بسیار نابسامانی داشتند. اکنون حال عمومی مردم در موضوعات اقتصادی و فرهنگی بهتر است، اما مطلوب نیست.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلام اظهار کرد: هرچند در ابتدا هیچ تجربه‌ای نداشتیم، اما به رغم اینکه تمامی کشور‌ها علیه ما بودند، دستاورد‌های بزرگی طی این سال‌ها به نام استقلال و آزادی به دست آوردیم و به بهترین وجه ممکن توانستیم از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم.


بیشتر بخوانید: افرادی که از ابتدای انقلاب مسئولیت داشته‌اند؛ بانی وضع موجود هستند/ جلسات اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌ها برای چوب لای چرخ دولت گذاشتن نیست


وی با بیان اینکه باوجود دستاورد‌های بسیاری که در این ۴۳ سال به برکت انقلاب به دست آوردیم، برخی چیز‌ها را از دست دادیم. گفت: اگرچه خلوص، یکپارچگی و هم‌زیستی مسئولان با مردم جزء آرمان‌های انقلاب بود، اما طی این سال‌ها آن‌ها را از دست دادیم و بسیاری از مسئولان در این سال‌ها اشراف‌زاده شدند و اشرافی زندگی می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تأکید براینکه باید در این مناسبت‌ها گفتمان واقعی و تاریخ شفاهی انقلاب را بازخوانی کنیم و به افراد جامعه انتقال دهیم، اظهار کرد: باید به موضوعات اقتصادی توجه بیشتری شود، باید باور کنیم تا در اقتصاد قوی نشویم در دیگر بخش‌ها نمی‌توانیم قوی باشیم.

نیک بین قوی شدن در اقتصاد را به معنای افزایش اشتغال، افزایش صادرات، بالا بردن ارزش ریال، ریشه‌کن کردن بیکاری و استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی و نظارت دقیق بر منابع و مصارف کشور دانست و عنوان کرد: باید آرامش اقتصادی برای مردم فراهم شود. انقلاب ما انفجار نور بود و تنها برای منافع مادی نبود، انقلاب برای رسیدن به مدینه فاضله و به دست آوردن آرمان‌های الهی و انسانی ایجاد شد، گرچه نابسامانی‌های سیاسی و اقتصادی و تفاوت‌های بسیار فاحش بین کدخدا‌ها و رعیت‌ها و مسائل اقتصادی موجب شد انقلاب شکل بگیرد، اما آرمان اصلی انقلاب، استقلال و آزادی و شعار اصلی آن، رسیدن به جمهوری اسلامی و حاکمیت دین بود. هنوز به بسیاری از این آرمان‌های انقلاب دست نیافته‌ایم و در بخشی هم هنوز چند قدمی بیشتر حرکت نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب هنوز اعلام می‌کنیم در حساس‌ترین نقطه تاریخ قرار داریم، گفت: از نظر ما پیشرفت یک خط نیست، بلکه ما پیشرفت را مانند یک پازل می‌دانیم. همه سال‌های انقلاب مهم، ویژه و حائز اهمیت هستند، اما اینکه بگوییم امسال سال پرتنش و خاص است، معتقدم همه سال‌ها مهم بوده و در تمامی لحظه‌ها باید کار کرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: هر چند مردم شاه ستمگر را از کشور بیرون کردند، اما اکنون شاهد حضور برخی آقازاده‌ها هستیم که متأسفانه با رفتارشان شائبه‌هایی را به وجود آورده‌اند و مردم از این بابت حق دارند ناراحت باشند. البته هستند آن‌هایی هم که آقازاده هستند، اما مثل مردم عادی زندگی می‌کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
3
مردک گردن کلفت بس است هر چه از شکم قلمبیده و سیرتان بلغور کردید!!!!چه گلی بر سر مردم زدید؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
3
برخی اقازاده ها شائبه ایجاد کردن؟؟؟!!! لامصب توروز روشن خون مردم کردن توشیشه اونوقت میگی شائبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
2
بفرماييد اين نمره ها رو چه گونه حساب كرده اند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان