تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال

پیش بینی می‌شود، قیمت منطقی دلار تا پایان امسال ۲۶ تا ۲۹ هزار تومان باشد و بالاتر از ۲۹ هزار تومان بعید است.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال

رویداد۲۴ قیمت دلار در بازار آزاد همچنان در کانال ۲۶ هزار تومان نوسان دارد. اما در روز‌های آینده ممکن است قیمت دلار متاثر از مذاکرات چه روندی را در پیش بگیرد؟

پوریا بختیاری و علی رئوفی، دو پژوهشگر و کارشناس اقتصادی معتقدند روند نزولی قیمت دلار طی روز‌های اخیر ناپایدار است.

قیمت دلار در بازار آزاد همچنان در کانال ۲۶ هزار تومان نوسان دارد. اما در روز‌های آینده ممکن است قیمت دلار متاثر از مذاکرات چه روندی را در پیش بگیرد؟

بختیاری گفت: قیمت منطقی دلار تا پایان امسال ۲۶ تا ۲۹ هزار تومان است و بالاتر از ۲۹ هزار تومان بعید است.

از نگاه او، نهایتا قیمت دلار به ۲۲ هزار تومان برسد و کمتر از این نمی‌توان اصلا متصور شد و اگر هم کمتر از این برسد ناپایدار خواهد بود.


علی رئوفی گفت: آنالیز آماری ما نشان می‌دهد به احتمال تنها ۱۵ درصد ممکن است قیمت دلار به زیر ۲۴ هزار تومان برسد. درباره نهایت قیمت دلار هم تنها به احتمال ۹ درصد ممکن است قیمت دلار به ۳۲ هزار تومان افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد:، اما به احتمال ۹۰ درصد قیمت دلار تا انتهای امسال ۲۷ هزار تومان و تا انتهای سال بعد رقمی بین ۲۹ تا ۳۱ هزار تومان خواهد بود.

به زعم وی، پیش‌بینی می‌شود افزایش نرخ دلار کمتر از تورم باشد.

آینده طلا چه می‌شود؟

بختیاری معتقد است: خرید طلا با دید سرمایه‌گذاری تنها برای چشم‌انداز ۲ تا ۳ ساله خوب است و کانال ۱٫۱ میلیون تومان فعلی منطقی به نظر می‌رسد.

به گفته رئوفی درباره بازاز جهانی طلا پیش‌بینی می‌شود انس جهانی در سال ۲۰۲۲ در کانال ۱۸۰۰ دلار باقی بماند و نهایتا نوسان طلا ۱۰ درصد خواهد بود.

وی همچنین گفت: قیمت سکه در صورت توافق تا ۱۰٫۵ میلیون تومان ممکن است افت کند و برای پایان سال بعد تا ۱۲ میلیون تومان ممکن است برسد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
پیشخوان