تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مهمترین رویداد‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۲

بیتکوین معتبرترین ارز دیجیتال است. در سال ۲۰۲۱ شاهد پذیرش گسترده این رمزارز توسط دولت‌ها و سازمان‌های حقوقی بوده‌ایم. همچنین افزایش NFT ها، تمایل مردم به تمرکززدایی و ظهور موسسات مالی مختلف، زمینه را برای گسترش بیشتر BTC فراهم کرده است.

مهمترین رویداد‌های بیت کوین در سال ۲۰۲۲

رویداد۲۴ به گزارش وبسایت آنالیتیکس اینسایت، سال گذشته بیت کوین در ماه نوامبر به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۶۷۰۰۰ دلار رسید. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند ارزش این دارایی در سال ۲۰۲۲ بیشتر شود. در ابتدای زمستان روند بیت کوین نزولی بود، اما به یک باره روند افزایشی جدیدی آغاز شد. حال قصد داریم تحولات احتمالی و مهم بیت کوین را در سال ۲۰۲۲ بررسی کنیم.

افزایش طرفداران و مصرف‌کنندگان بیت کوین

کارشناسان معتقدند که در سال ۲۰۲۲ بیت کوین توسط افراد بیشتری به عنوان یک دارایی دیجیتال پذیرفته خواهد شد و درک بیشتری در مورد فناوری ارز‌های دیجیتال به وجود خواهد آمد. در سال ۲۰۲۲ نیز احتمالا برخی از کشور‌ها مانند السالوادور بیت کوین را به عنوان ارزی قانونی بپذیرند و حجم سرمایه‌گذاری‌های اشخاص حقیقی و حقوقی افزایش یابد.

افزایش قوانین و مقررات

به نظر می‌رسد در سال جاری شاهد افزایش ضوابط و مقررات برای معاملات رمزارز‌ها خواهیم بود. اگرچه نظرات سازمان‌های حقوقی و دولت‌ها در این مورد بسیار متفاوت است، اما بسیاری معتقدند به مقرراتی واضح‌تر برای یکپارچه‌سازی و مدیریت این بازار‌ها نیاز است. همچنین به کمک ضوابط جدید می‌توان تا حدی نظارت‌های بیشتری روی کریپتو کارنسی داشت و از هک‌ها و سوءاستفاده‌ها جلوگیری کرد.

یکی از اتفاقات مهم سال ۲۰۲۱ کاهش سلطه بیت کوین و افزایش محبوبیت و ارزش بازار آلت کوین‌ها بوده است. اتریوم و سولانا به عنوان رقبای اصلی بیت کوین در حال حاضر سهم قابل توجهی از بازار را کسب کرده‌اند و با توجه به پتانسیل بالا و سرعت رشد خیره‌کننده، به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲ نیز بتوانند فاصله خود را با بیت کوین کاهش دهند.

۷۰ درصد از سهم کل بازار در آوریل ۲۰۲۱ در اختیار بیت کوین بود، اما این رقم امروز به ۴۰ درصد رسیده است. آلت کوین‌ها و NFT‌ها علت اصلی این کاهش سلطه بوده‌اند.


 بیشتر بخوانید: هشدار به فعالان بازار رمزارز/ اصلاح بیت کوین در راه است؟


استقبال بانک های‌جهانی از بیت کوین

اگرچه رابطه بین ارز‌های دیجیتال و بانک‌های متمرکز هیچ وقت دوستانه نبوده است، اما افزایش محبوبیت بیت کوین و آلت کوین‌ها باعث می‌شود بانک‌ها مجبور به عقب‌نشینی شوند. در حال حاضر، برخی از بانک‌های جهانی پروژه‌های مهمی را برای توسعه بستر‌های غیرمتمرکز و استفاده از پتانسیل‌های ارز‌های دیجیتال و بیت کوین طراحی و راه‌اندازی کرده‌اند.

رشد بیشتر قیمت بیت کوین

با وجود کاهش قیمت در ابتدای سال ۲۰۲۲، اما اغلب کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در ماه‌های بعد شاهد افزایش قیمت این رمزارز باشیم. نمی‌توان رقم دقیقی برای این پیش‌بینی اعلام کرد، اما به نظر می‌رسد رکورد‌های قبلی شکسته خواهد شد و حتی نقطه ۱۰۰ هزار دلار توسط نمودار قیمت BTC لمس می‌شود.

تحولات ETF و بازار‌های رسمی بیت کوین

ETF آتی یکی از بزرگترین جاذبه‌ها برای سرمایه گذاران حقوقی است. ETF صندوق‌هایی است که امکان تبادل بیت کوین در بازار رسمی سهام را فراهم می‌کند. گسترش این صندوق‌ها سبب افزایش محبوبیت و قیمت بیت کوین می‌شود.

منبع: رمزارز نیوز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان