تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

در طول جنگ تحمیلی این موشک‌های روسی بودند که بر سر ما فرود آمد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توافق در برجام تنها به نفع ملت ایران است. هیچ کشوری نمی‌خواهد ما به تفاهم برسیم، اگر ایران تحریم باشد همه از آن سود خواهند برد و تنها مردم ایران ضرر می‌کنند.

در طول جنگ تحمیلی این موشک‌های روسی بودند که بر سر ما فرود آمد
رویداد۲۴  سید احمد آوایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توافق در برجام تنها به نفع ملت ایران است. هیچ کشوری نمی‌خواهد ما به تفاهم برسیم، اگر ایران تحریم باشد همه از آن سود خواهند برد و تنها مردم ایران ضرر می‌کنند.

به گزارش جماران، نماینده مردم دزفول درباره مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: اگر مذاکره مستقیم گره از مشکلات باز کند هیچ وقت ایران مخالف با آن نیست، به این شرط که از حل آن اطمینان خاطر داشته باشیم، ولی در این زمینه اجماع وجود ندارد. در مقاطعی مشاهده کردید ایران به همه تعهداتش عمل کرد، اما آن‌ها قرارداد را پاره کردند با این جود من معتقدم اگر گره باز شود مذاکره مستقیم هیچ اشکالی ندارد.

در این‌باره سید احمد آوایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص آینده برجام با وجود شرط روسیه، گفت: به آینده برجام خوش بین هستم. توافق در برجام تنها به نفع ملت ایران است. هیچ کشوری نمی‌خواهد ما به تفاهم برسیم، اگر ایران تحریم باشد همه از آن سود خواهند برد و تنها مردم ایران ضرر می‌کنند، لذا هیچ کدام تمایل ندارند مشکل حل شود. با این حال من به آینده بدبین نیستم. تیم ایران زحمت خود را کشیده و تلاش می‌کنند و تا آنجا که بتوانند در جهت احقاق حق ملت ایران کوتاهی نمی‌کنند.


 بیشتر بخوانید: در روز چهاردهم حمله روسیه به اوکراین چه گذشت؟


آوایی از پیش بینی رفتار روسیه در دقیقه نود در مذاکرات گفت: شرط روس‌ها را در دقیقه نود دور از انتظار نمی‌دیدم. من هیچ گاه به روس‌ها خوش‌بین نبودم. من نماینده مردم دزفول هستم، در طول جنگ این موشک‌های روسی بودند که بر سر ما فرود آمد.

وی ادامه داد: در بحث برجام هم اقدام ترامپ را کمتر کسی حدس می‌زد؛ وجود ترامپ برای همه‌ی دنیا ضرر داشت. این ایران بود که طبق توافق عمل کرد و در نهایت آمریکا به زیر میز زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص استقلال تیم مذاکره کننده با وجود شرط روسیه افزود: در مقاطعی اختلافات صورت می‌گیرد و به علت یکسری نقاط مشترک گاهی اوقات ائتلاف نسبی صورت می‌گیرد، اما این به معنای عدم استقلال نیست.

اگر مذاکره مستقیم گره از مشکلات باز کند، ایران مخالف آن نیست

نماینده مردم دزفول در باب مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: اگر مذاکره مستقیم گره از مشکلات باز کند هیچ وقت ایران مخالف با آن نیست؛ به این شرط که از حل آن اطمینان خاطر داشته باشیم، ولی در این زمینه اجماع وجود ندارد. در مقاطعی مشاهده کردید ایران به همه تعهداتش عمل کرد، اما آن‌ها قرارداد را پاره کردند. با این وجود من معتقدم اگر گره باز شود مذاکره مستقیم هیچ اشکالی ندارد.

منبع: جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
رضا
|
Germany
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
3
فک کنم تویسرکانی اگه اون زمان نماینده مجلس بود بابت شلیک 190 موشک روسی از پایگاه های نظامی عراق بر سر مردم مظلوم دزفول از روسها تشکر میکرد چنانکه از حمله این وحوش به اکراین تشکر کرد.
محبوب تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
2
نماینده محترم حرفهای واقعی و حرف دل مردم را گفتند ولی در مورد پاره کردم بر جام توسط ترامپ باید واقعیت را بگوئید اینکه ترامپ یک فرد پوپولویست هستند شک نیست مانند احمدی نژاد که چنان سخن می گوی که انگار 8 سال سکاندار کشور نبود و خسارتی که در دوراتن ایشان به کشور وارد شد جبران ناپذیر است البته احمدی نژاد مقصر نیست انهایی مقصر هستند که ایشان را بزرگ کردند و ان هم با پشتوانه انها کشور را به این روز انداخت . پاره کردن ترامپ بی دلیل نبود این برنامه توسط روسها با عوامل داخلیش بر نامه ریزی شده بود چون در برجام روحانی خواسته روسیه بر اورده نشده بود بعد از تصویب بر جام عوملی داخلی و طرفداران روسبه به سفارت انگلیس و عربستان حمله کردند و موشک شلیک کردند که رویش نوشته بودند اسرائیل باید از بین برود و اینها بهانه به دست ترامپ داد . و اما طرفداران سینه چاک روسیه اگر مرد هستند یک بار هم که شده در عمرشان واقعیت را بگویند روسیه و اسرائیل بهترین دوست همدیگر هستند و تا حالا چندیبن بار پوتین گفته است اولویت اصلی ما حفظ امنتیت اسرائیل هستند و شما هم خواهان نابودی اسرائیل هستید شما این تناقض را چگونه توجیه می کنید تا حالا صد ها بار پایگاههای جمهوری اسلامی را اسرئیل بمباران کرده و چند نفر تلفات داشته است و روسیه اجازه شلیلک به موشکهای اس سیصد را به هواپیماهای اسرائیل نداده است شما را به خدا کاری کنید که بیش از این در دامن روس گرفتار نشویم کارنامه روسها در گذشته و حال در کشور ما مثل اینه روشن است و نیاز به تفسیر ندارد خدا شاهد است روسها حاظر نیستند بر جام به نتیجه برسد مگر اینکه کاملا به نفع روسها باشد متاسفانه موضع گیری مسولان در مورد روسیه مردم را سر افکنده کرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
2
تاریخ خاورمیانه فقط تکرار می شود.
وضعیت روسیه ، معادلات را در خاورمیانه تغییر داده است. حمله به دو مقر سپاه در سوریه توسط اسرائیل یکی از راه آوردهای سفر نخست وزیر اسرائیل به روسیه بود. و در واقع پیام روشن روسیه به ایران در مورد تبعات نادیده گرفتن منافع روسیه در مذاکرات برجام را می رساند. باید دید ره آورد سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه چیست؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
3
آخه حضرات یادشان رفته حق هم دارند چون بچه های مردم رفتند به آنها ربطی ندارد به همین خاطر فراموش کردند!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
3
چه عجب یکی بالاخره از حرف درست زد
مجلس ایران که گویا نیست مجلس دوما شعبه تهران شده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان