تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

هیجانات بازار طلا تا کی ادامه دارد؟

کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در هفته‌ای که پیش رو داریم، قیمت‌ها در همین سطح باقی خواهند ماند. دو متغیر اصلی بازار یعنی قیمت ارز و اونس جهانی طلا در این هفته تغییر چشم‌گیری نخواهند داشت.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ در هفته سوم فروردین ماه بازار طلا هیجانات زیادی را پشت سر گذاشت و هفته چهارم را نیز با افزایش قیمت آغاز کرد. روز گذشته هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش قیمت به  ۱,۳۱۹,۲۰۰ تومان رسید. امروز طلا با رشد ۱.۵۳ درصدی به  ۱۳,۲۱۰,۰۰۰ ریال شد. گسترش‌نیوز در رابطه با  دلایل افزایش قیمت طلا و سکه و تأثیر بازار جهانی طلا  بر بازار ایران با نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت‌وگو کرده است.

محمد کشتی‌آرای  نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: روند قیمت‌ها بعد از عید به این دلیل هیجانی بود که اونس جهانی طلا و قیمت ارز تغییراتی داشتند. در روزهای گذشته قیمت ارز افزایش داشت که این افزایش قیمت تأثیر مستقیم بر قیمت طلا و سکه دارد. به واسطه مناسبت‌های مذهبی در نیمه ماه رمضان و عید فطر مراسم‌های ازدواج و شادی مردم برگزار می‌شود. در نتیجه شاهد رونق در تمامی بازارها خواهیم بود.

    کشتی آرای اظهار کرد: در سال جاری افزایش قیمت ارز، طلای جهانی و مناسبت‌ها کنار هم تقاضا را برای خرید طلا افزایش داد. به نسبت پایان سال ۱۴۰۰ و دو هفته ابتدایی سال قیمت‌ها صعودی شده است. قیمت طلای جهانی ۲۲ دلار در هر اونس افزایش داشته است. قیمت سکه نیز حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان نیز رشد داشته است.

    روند قیمت طلا تا پایان فروردین

    وی افزود: در هفته‌ای که پیش رو داریم، قیمت‌ها در همین سطح باقی خواهند ماند. دو متغیر اصلی بازار یعنی قیمت ارز و اونس جهانی طلا در این هفته تغییر چشم‌گیری نخواهند داشت.

    نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه دار شدن مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای موضوع قابل توجهی است که فعلاً به نتیجه نرسیده است. این موضوع تأثیرگذار بر قیمت ارز خواهد بود. همچنین قیمت ارز نیز تحت تأثیر اخبار منتشر شده از آزادسازی منابع مالی ایران نزولی خواهد شد.

    کشتی آرای خاطرنشان کرد: از مصنوعات طلا استقبال بیشتری می‌شود. سکه بیشتر جنبه سرمایه‌گذاری دارد، در نتیجه مخاطب کمتری دارد. البته افزایش قیمت را در سکه نیز به واسطه دلایل ذکر شده، شاهد هستیم.

    وی افزود: خرید طلای دست دوم توجیهی ندارد. مالیات ارزش افزوده حذف شده است. در نتیجه تقاضا برای خرید طلای دست دوم کاهش پیدا کرده است. مردم بیشتر از طلای نو استفاده می‌کنند.

    نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  در پایان ضمن اشاره به خرید طلا در فضای مجازی گفت: از نظر قانونی خرید و فروش اینترنتی طلا منعی ندارد. البته باید کسب‌وکارهایی که در فضای مجازی خریدوفروش می‌کنند، مجوز داشته باشند.  خرید از فروشگاه‌های مجازی دارای مجوز مشکلی ندارد. فعالیت بدون مجوز غیرقانونی است.

    بازار طلا و سکه در هفته چهارم فروردین

    بازار طلا و سکه در بیست و یکمین روز ماه فروردین با افزایش قیمت آغاز به کار کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز با افزایش ۱.۵۳ درصدی به  ۱۳,۲۱۰,۰۰۰ ریال رسید. قیمت هر عدد سکه امامی ۱۳۱,۵۲۰,۰۰۰ ریال شد. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۲۹,۴۸۰,۰۰۰ ریال رسید.

    منبع: گسترش نیوز

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: قیمت طلا
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان