تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

۶ سیگنال جدید برای بورس

بورس در هفته که گذشت تنها سه روز کاری داشت و در این بازه کوتاه، کمتر از یک درصد رشد کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی در پیش دارد.

پیش بینی بورس

رویداد۲۴  بورس روز چهارشنبه هفته اخیر از محدوده یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحدی و روز دوشنبه آخرین روز کاری هفته به سطح یک میلیون و ۵۲۹ هزار واحد رسید. شاخص کل بورس در این هفته ۰٫۵ درصد رشد کرد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس روند متعادلی را تجربه می‌کند.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: همزمان با عید سعید فطر پرداخت سود سنوانی سهامداران بازار سرمایه آغاز شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا به امروز سود برخی از سهامداران واریز نشده است. احتمالا تمامی سودهای سنواتی تا پایان هفته پرداخت شود.

با وجود آنکه همچنان دولتی‌ها اختصاص سهام عدالت به جاماندگان را به صورت رسمی تایید نکرده اند، مجلس نشینان از در جریان بودن این فرایند می‌گویند و اخیرا اعلام کرده‌اند که اولویت اول واگذاری سهام عدالت حدود چهار تا پنج میلیون نفر هستند.

با وجود اظهار نظرهای مختلف به نظر می‌رسد تا پایان سال به برخی از جاماندگان سهام عدالت تعلق بگیرد.

پس از سال‌ها وعده بورسی شدن استقلال و پرسپولیس، مدتی است که سهام آنها عرضه شده است اما حالا خبر می‌رسد که پرسپولیس نتوانسته است از پول بورس استفاده کند! چراکه باشگاه پرسپولیس باید مبلغی در حدود سه میلیارد تومان به حساب کارگزاری که کارهای ورود پرسپولیس به بورس را انجام داده است، واریز کند تا بتواند از ۳۵۰ میلیارد تومان استفاده کرده و آن را برای اهداف مختلف هزینه کند. در این خصوص مدیران باشگاه پرسپولیس قرار است تا هفته آینده این مبلغ را به حساب کارگزاری مورد نظر واریز کنند تا مجوز استفاده از این پول را به دست بیاورند.


بیشتربخوانید: در بورس سرمایه گذاری کنیم یا نه؟


بازگشایی نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌تواند میزان گردش نقدینگی بازار سرمایه را افزایش دهد.

شرکت گهر ترابر، از زیرمجموعه ‌های «کگل» است که ۲۰ اردیبهشت ماه، در فرابورس عرضه اولیه خواهد شد. گهر ترابر یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه حمل و نقل ترکیبی در کشور به حساب می‌آید و توانسته در سال‌های اخیر روند خوبی را از نظر سودسازی طی کند.

این عرضه اولیه نقدینگی به بورس وارد می‌کند.

قربانی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت هر کیسه گندم ۳۸ هزار تومانی هست ، که در خارج از کشور ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود،که این مورد باعث جذابیت قاچاق شده است.

با گران شدن گندم و آرد صنایع مربوط با این دو محصول نیز روند صعودی به خود می‌گیرند
 
کارخانجات شیشه‌های ساختمانی با تولید روزانه ۶۰۰ هزار متر مربع، راه خود را برای عرضه در بورس کالا پیدا کردند.

با عرضه محصولات جدید در بورس کالا می‌توان انتظار رونق بیشتر این بازار کالایی را داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان