تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
با هدف تسریع در اجرا و نظارت بر روند فعالیت‌های نوآورانه صورت گرفت

سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی در گروه صنعتی ایران‌خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید بر حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، رسالت کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی را تسریع و نظارت بر فرآیند اجرای پروژه ها‌ی این حوزه دانست.

سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی در گروه صنعتی ایران‌خودرو

رویداد۲۴ دکتر مهدی خطیبی با بیان این‌که بهره‌مندی از توانمندی نخبگان و فناوری‌های جدید باید واقعی و ملموس باشد، گفت: باید با حرکت در مسیر اصلی، منویات رهبری معظم، حضرت امام خامنه‌ای و رییس‌جمهوری محترم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید بر تسهیل همکاری با نخبگان، گفت: با توجه به نیاز‌های ایران‌خودرو و شرکت‌های زیرمجموعه، به منظور ایجاد زیرساخت‌های مرتبط، نیرو‌های نخبه به استخدام مجموعه درآیند.

دکتر خطیبی افزود: کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان مرجع در این گروه صنعتی، استفاده از توان نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل و پی‌گیری خواهد کرد.

وی با بیان این‌که نخبگان خاموشی در سطح ایران‌خودرو مشغول به‌کار هستند که عدم بهره‌مندی از آنان سبب ورود زیان به مجموعه می‌شود، گفت: می‌توان با اعلام فراخوان و شناسایی این افراد، از تخصص و دانش آنان استفاده بهینه کرد. نخبگی صرفا در حوزه فنی مورد نظر نیست و این افراد می‌توانند در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و اقتصادی نیز اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی درست، خطا‌های موجود در استفاده از نخبگان را به حداقل کاهش می‌دهیم و با ایجاد تناسب میان شغل و مدرک تحصیلی افراد نتایج بهتری را برای مجموعه رقم می‌زنیم.

دکتر خطیبی، کسب منافع اقتصادی را اولویت فعالیت در ایران‌خودرو برشمرد و گفت: هرگونه تعریف و اجرای پروژه توسعه‌ای در گروه صنعتی ایران خودرو، اقتصادی و با هدف جلب رضایت مشتریان و سهام‌داران خواهد بود.
وی گفت: گزارش عملکرد این کمیته راهبری و اندازه‌گیری پیشرفت پروژه‌ها باید دقیق، شفاف و مستند باشد به‌طوری که در پایان سال نتایج آن کاملا ملموس باشد.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو و رییس کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی نیز در این نشست گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از دانش فناوران، از تمامی ظرفیت‌های گروه استفاده خواهد شد و با در نظر گرفتن اقدامات انجام شده، برنامه‌ریزی لازم برای استفاده بهتر از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.

کیانوش پور مجیب افزود: اراده قوی از طرف مدیران ایران خودرو برای شناسایی نیرو‌های نخبه خاموش و فراموش شده وجود دارد.

مدیر عامل ایسیکو نیز از آغاز اجرای فعالیت‌های نوآورانه در حوزه حمل و نقل و لجستیک در گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد و گفت: اجرای پروژه هوشمندسازی لجستیک با جدیت آغاز شده است.

وی کاهش هزینه حمل و نقل را از نتایج اجرای این پروژه دانست و گفت: برای کسب بهترین نتایج از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره می‌بریم.

گفتنی است، کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی گروه صنعتی ایران‌خودرو، به ریاست قائم مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو و عضویت مدیران عامل و مدیران ارشد این گروه صنعتی، فعالیت‌های نوآورانه در حوزه‌های مختلف را با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان