تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

چرا سکه گران شد؟

افزایش قیمت دلار در مدت اخیر باعث شده است سکه نیز روندی صعودی داشته باشد. سکه پس از مدت‌ها کانال قبلی خود را پشت سر گذاشته و وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شده است، اما نقطه تعادلی و مقاومت آن کجاست؟

پیش‌بینی قیمت سکه

رویداد۲۴ قیمت سکه پس از افزایش قیمت دلار روندی افزایشی را در پی گرفت. این فلز گرانبهای داخلی اخیرا وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شده است.

امروز سوم خرداد ۱۴۰۱ و در لحظه تنظیم این گزارش سکه امامی در قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

نقاط مقاومتی قیمت سکه

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: نقاط مقاومتی سکه بین ۱۵ تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که از نقطه تعالی خود درحال فاصله گرفتن است.

او افزود: رفتار این روزهای سکه تابعی از انتظارات تورمی است. از منظر افزایش نقدینگی رفتار سکه نمی‌تواند بالاتر از سقف تاریخی خود یعنی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار توامن پیش‌بینی شود.

دیبا گفت: درحال حاضر بزرگترین سد مقاومتی رشد سکه ۱۵ تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار است. نقطه تعادلی سکه نیز ۱۲ ملیون و ۸۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون تومان است.

او در این مورد توضیح داد: اما هرچه از این منطقه دور شود حبابی را در خود جای می‌دهد که در کوتاه‌مدت می‌تواند سودآور نباشد.

این کارشناس درخصوص تاثیر دلار بر سکه بیان کرد: قیمت دلار نیز بر بازار سکه و طلای داخلی بسیار تاثیرگذار است.

دیبا کف قیمتی سکه را ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دانست. او همچنین گفت: اگر سکه بتواند خود را زیر نقطه تعادلی است برساند  ممکن است بتواند ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را نیز ببیند.

انتظارات صعودی در بازار سکه

به نقل از اقتصادنیوز، رشد این فلز داخلی روز دوشنبه درحالی اتفاق افتاد که اسکناس آمریکایی در بازار ارز تهران عقب‌نشینی کرده بود. اما رسیدن قیمت اونس طلا به بالای ۱۸۶۰ دلار و نرخ تورم موجب رشد انتظارات صعودی شده بود.

روز گذشته حباب سکه در محدوده ۹ درصد و فاصله ارزش ذاتی با قیمت نقدی آن در بازار بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان