تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

قالیباف با ریزش شدید آرا، رییس مجلس شد/ رای قالیباف کمتر از رای وزرای رییسی!

قالیباف در سومین سال انتخابات هیات رییسه مجلس با رأیی شکننده نسبت به دو دوره پیش، به ریاست مجلس انتخاب شد.

قالیباف برای سومین سال رئیس مجلس شد

رویداد۲۴ در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان انتخابات هیأت رییسه مجلس یازدهم برای سال سوم فعالیتش، محمدباقر قالیباف با ۱۹۴ رای به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

آرای وزرای رییسی از رای قالیباف بیشتر بود و تقریبا همه وزرا به جز یکی دو نفر با رای بالای ۲۰۰ وزیر شده بودند اما خود رییس مجلس نتوانست به آرای بالای ۲۰۰ برسد.

فریدون عباسی، مرتضی آقاتهرانی و الیاس نادران نیز از دیگر کاندیدا‌های ریاست مجلس شده بودند که عباسی ۳ رای، آقاتهرانی ۵۳ رای و نادران ۲۱ رای بدست آوردند.

آرای باطله نیز ۱۰ رای بود.

پیشتر حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 4خردادماه) مجلس شورای اسلامی، کاندیداهای گزینه ریاست مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم را معرفی کرد که براین اساس محمدباقر قالیباف، فریدون عباسی دوانی، مرتضی آقاتهرانی و الیاس نادران به عنوان کاندیداهای ریاست اعلام شدند.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آراء نمایندگان و انتخاب نواب رئیس، دبیران و ناظران هر کدام‌جداگانه و با اکثریت نسبی و رأی مخفی و با ورقه خواهد بود. در صورتی که در انتخاب رئیس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم‌ اکثریت نسبی کافی خواهد بود.

تبصره ۱ – چنانچه آراء برای رئیس، نواب رئیس، دبیران، ناظران با یکدیگر برابر باشد، حسب مورد به قید قرعه تعیین می‌شوند.

تبصره ۲ – در صورتی به فرد غایب در جلسه می‌توان رأی داد که قبل از تشکیل جلسه مربوط به انتخابات هیأت رئیسه، کتباً نامزدی خود را به‌معاونت قوانین مجلس اعلام کرده باشد

 
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان