تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۲ تير ۱۴۰۱
یک منابع آگاه:

الکاظمی برای ارائه نتایج گفت‌وگوهایش در تهران، به ریاض سفر می‌کند

یک منبع آگاه در عربستان خبر داد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، برای دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور، عازم شهر جده خواهد شد.

الکاظمی برای ارائه نتایج گفت‌وگوهایش در تهران، به ریاض سفر می‌کند

رویداد۲۴ به گزارش ایلنا، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری د پ آ آلمان اعلام کرد که قرار است الکاظمی در این سفر نتایج سفر اخیرش به ایران، مواضع تهران در خصوص دستور کار گفتگو‌ها با ریاض، ارتقای سطح گفتگو‌ها برای دستیابی به راه‌حل موارد مورد اختلاف میان دو کشور و همچنین از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی را به اطلاع مقام‌های سعودی برساند.

به گفته این منبع آگاه، نخست وزیر عراق امروز -یکشنبه- عازم جده خواهد شد.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که مذاکرات دوجانبه با عربستان به زودی در بغداد پایتخت عراق از سر گرفته می‌شود. به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران، عربستان سعودی آماده ادامه گفتگو‌ها در سطح دیپلماتیک است.

این منبع آگاه همچنین ادعا کرد که تهران به مطالبات سعودی‌ها که مهمترین آن‌ها توقف حضوردر کشور‌های عربی و توقف تداوم ایجاد گروه‌های نیابتی در این کشور‌ها و همچنین اثبات این موضوع به صورت عملی است، پاسخ مثبتی داده است.


بیشتر بخوانید: علی مطهری: مسئولان منافع ملی را با منافع روسیه پیوند زده‌اند


به گفته این منبع آگاه این موارد موضوعاتی است که می‌توان بر اساس آن، روابط درستی را مبتنی بر احترام دوجانبه که در راستای منافع، رفاه و پیشرفت ملت‌های منطقه است، ایجاد کرد.

الکاظمی شنبه هفته گذشته پیش از سفر به ایران عازم عربستان سعودی شد و پس از آنکه مورد استقبال محمد بن سلمان قرار گرفت، گفتگو‌هایی را با ریاض پیرامون مذاکرات دوجانبه ایران و عربستان سعودی انجام داد. وی پس از عربستان به تهران سفر کرد و با رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های ایران نیز دیدار و گفتگو کرد.

تاکنون پنج دور مذاکرات دوجانبه میان ایران و عربستان سعودی با میانجی‌گری عراق و به میزبانی پایتخت این کشور برگزار شده است. از سال ۲۰۱۶ تاکنون روابط میان دو کشور قطع شده است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان