تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۱

سکه و طلا ارزان می‌شود؟

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هفته گذشته با توجه به کاهش نرخ ارز و انس جهانی طلا، قیمت انواع سکه و طلا کاهشی بود و، چون تقاضا کم شد قیمت‌ها ثبات داشت. پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده افت قیمت تداوم داشته باشد.

سکه و طلا ارزان می‌شود؟
رویداد۲۴ محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درخصوص وضعیت بازار طلا در هفته گذشته گفت: هفته گذشته مجددا قیمت جهانی طلا سیر نزولی داشت و هفته گذشته ۲۵ دلار و هفته قبل از آن نیز ۱۰۵ دلار کاهش قیمت را شاهد بودیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: البته فلزات دیگر علاوه بر طلا همچون نقره و پالادیوم هم با کاهش قیمت همراه بوده است و، اما چون طلا اهمیت بیشتری دارد کاهش قیمت آن با ورود به کانال ۱۶۰۰ دلار قابل توجه بوده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: باید توجه داشت که نرخ ارز نیز به جز روز شنبه سیر نزولی داشت و با سفر رییس جمهور دو کشور روسیه و ترکیه به کشور ارزش ریال افزایش و نرخ دلار کاهش یافت.

وی ادامه داد: در کنار کاهش بهای انس جهانی طلا و کاهش نرخ ارز ما به ایام ماه محرم نزدیک میشویم و تقاضا برای خرید سکه و طلا کاهش می‌یابد و این عامل منجر به کاهش حباب قیمت سکه شد این در حالی بود که حباب سکه در هفته‌های گذشته رکورد قیمتی را ثبت کرد.

کشتی آرای پیش‌بینی کرد با تخلیه حباب قیمت سکه در روز‌ها و هفته‌های آینده شاهد کاهش حباب قیمت سکه باشیم. در هفته گذشته به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان کاهش حباب سکه را داشتیم و در حال حاضر هر قطعه سکه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان حباب دارد.

وی بیان کرد: براین اساس در آخرین معاملات روز گذشته به طور متوسط سکه طرح قدیم ۳۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود، قیمت هر مثقال طلای آب شده ۱۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۵ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان