تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

دو برداشت از دلار کاهشی

دیروز چهارشنبه ۱۹ مرداد روند قیمت دلار غیر رسمی در معاملات بازار تهران کاهشی بود. با کاهش تب و تاب دور جدید مذاکرات برجام و اتمام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی قیمت دلار برخلاف پیش‌بینی معامله‌گران افزایشی در مسیر کاهش قیمت حرکت کرد.

دو برداشت از دلار کاهشی

رویداد۲۴ پس از پایان یافتن دور جدید نشست‌های هسته‌ای وین و تعطیلات عاشورا و تاسوعای حسینی در هفته جاری قیمت دلار غیر‌رسمی در سراشیبی کاهشی جدیدی قرار گرفت و به سطوح قیمتی ابتدایی کانال ۳۱ هزار تومانی رسید. کارشناسان ارزی بازار تهران ۲ تعبیر متفاوت را از کاهش قیمت دلار غیر‌رسمی مطرح می‌کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، به عقیده عده‌ای از این افراد کاهش قیمت دلار در راستای چشم‌انداز مثبت فعالان ارزی نسبت به احیای قرارداد برجام صورت گرفته و این افراد در حال تبدیل دارایی‌های خود به ریال هستند تا از ضرر و زیان‌های ناشی از روند‌های کاهشی پس از قرارداد جلوگیری کنند. از سوی دیگر برخی از تحلیلگران بر این باورند که معامله‌گران افزایشی بازار تهران با توجه به سیگنال‌های منفی با روند کاهشی جدید همراه شده تا بتوانند دارایی بیشتری در سطوح قیمتی پایین‌تر خریداری کنند و در نهایت با عدم احیای قرارداد برجام و افزایش قیمت ارز، سود کسب کنند. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در معاملات عصر روز گذشته با حدود ۵۲۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به رقم ۳۱ هزار و ۸۰ تومان رسید.

دیروز چهارشنبه ۱۹ مرداد روند قیمت دلار غیر رسمی در معاملات بازار تهران کاهشی بود. با کاهش تب و تاب دور جدید مذاکرات برجام و اتمام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی قیمت دلار برخلاف پیش‌بینی معامله‌گران افزایشی در مسیر کاهش قیمت حرکت کرد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در معاملات ابتدایی روز گذشته با حدود ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه در رقم ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد. با نزدیک شدن به ساعات میانی بازار روز گذشته نرخ این ارز مجددا دچار کاهش قیمت شد و در نهایت در ساعات پایانی روز گذشته به رقم ۳۱ هزار و ۸۰ تومان رسید. ارقام مطرح شده در معاملات فردایی دلار نیز با روند کاهشی جدید همراه شده و در بعضی موارد ارقام پیشنهادی در این‌گونه از معاملات در سطوح قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی نیز مطرح می‌شد.

گفتنی است آخرین تاریخی که دلار غیر‌رسمی در محدوده قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی معامله شده بود در ۸ تیر و در اثر نوسانات مذاکراتی ابتدای تابستان بود. در این میان کارشناسان ارزی با بررسی رفتار و انتظارات معامله‌گران بازار تهران ۲ تعبیر متفاوت را از کاهش قیمت ارز در روز‌های اخیر مطرح می‌کنند. به عقیده دسته اول حجم انتظارات مثبت موجود در فضای بازار از عوامل اصلی این کاهش قیمت بوده و ایجاد شرایط فشار فروش در هسته مرکزی بازار تهران را گواهی بر عملیات تخلیه معامله‌گران ارزی می‌دانند. اما در این میان برخی دیگر از تحلیلگران بر این باورند که معامله‌گران با چشم‌انداز‌های افزایشی نیز در این روز‌ها به کاهش قیمت دلار دامن می‌زنند. به تعبیر این افراد فعالان افزایشی بازار با در نظر گرفتن احتمال عدم حصول توافق جدید در راستای خرید ارز در سطوح قیمتی پایین‌تر تلاش می‌کنند.

دو برداشت از دلار کاهشی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
پیشخوان