تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

اختلاف هزار تومانی قیمت دلار و تتر/ سکه گرفتار شد

دلار متشکل دیروز افت و خیز بیشتری نسبت به روز‌های دیگر داشت؛ این نرخ به کانال ۲۹ هزار تومان هم سرک کشید، ولی دوام نیاورد و دوباره در همان نرخ روز یکشنبه یعنی در ۲۸ هزار و ۹۰۰ بسته شد.

اختلاف هزار تومانی قیمت دلار و تتر/ سکه گرفتار شد
رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، روز دوشنبه بارار ارز و سکه کاهشی بود، قیمت دلار در بازار‌های مختلف و نرخ سکه در بازار تهران نزولی گزارش شد.

ساز مخالف در بازار ارز

به گفته معامله گران قیمت دلار در بازار هرات نتوانست مقاومت اولیه خود را بشکندبا اینحال از یک جای بازار صدای ناکوک به گوش رسید؛ نرخ تتر.

ارزی که برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی کاربرد دارد خلاف روند بازار حرکت کرد.

دلار متشکل دیروز افت و خیز بیشتری نسبت به روز‌های دیگر داشت؛ این نرخ به کانال ۲۹ هزار تومان هم سرک کشید، ولی دوام نیاورد و دوباره در همان نرخ روز یکشنبه یعنی در ۲۸ هزار و ۹۰۰ بسته شد.

دلار نقدی بالاتر از نرخ فردایی

به گزارش اکوایران، دلار هرات هم با ۳۱ هزار و ۲۵۰ تومان شروع کرد، اما نتوانست مقاومت اولیه ۳۱ هزار و ۳۵۰ رو بشکند. همچنین در ساعت‌هایی از بازار، دلار نقدی بالاتر از نرخ فردایی قرار گرفت، در ادامه هم دلار هرات به سمت کف ۳۱ هزار تومان حرکت کرد.

بازار ارز وارد فاز نزولی می‌شود؟

در بخش غربی بازار ارز ایران، دلار سلیمانیه هم کانال ۳۲ رو از دست داد. در تهران، نرخ دلار حوالی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ میان معامله گران دست به دست می‌شد. معامله‌گران اعتقاد داشتند اگر دلار هرات بالای ۳۱ هزار و ۳۵۰ تثبیت شود می‌توان گفت با روند نزولی وداع خواهد کرد در غیر این صورت بازار در فاز نزولی قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا ریخت/ پیش‌بینی معامله‌گران از بازار سکه


قیمت دلار هرات در بالای این سطح نتوانست تثبیت شود. البته نیم نگاه بازار دلار به بازار سکه هم بود که کاملا نرخ از نظر معامله گران پایدار نبود بود و از روز یک شنبه بر مدار کاهش قرار دارد.

علت ریزش قیمت سکه

روز دوشنبه نرخ سکه روی ۱۴ میلیون و ۳۰۰ باز شد. داد و ستد کنندگان سکه اعتقاد دارند بازار عمق زیادی ندارد و معامله زیادی در این نرخ شکل نگرفته است. به همین دلیل هم نرخ به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار رسید که نسبت به روز یک شنبه صد هزار تومان کاهش پیدا کرده است. نظر معامله‌گران این بود که قیمت سکه خیلی با احتیاط در حال حرکت است.

تحلیلگران سکه می‌گویند: که نرخ یک هفته است در یک الگوی مثلثی گرفتار شده و هم از بالا و هم پایین اضلاع مثلث را لمس کرده است. از دید آن‌ها اگر برخورد قیمت با ضلع بالایی منجر به شکست شود، سکه می‌تواند به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم برسد، اما اگر این شکست معتبر نباشد، به کف ۱۴ میلیون حرکت میکند.

بازار منتظر نتیجه سفر رئیسی به نیویورک

همچنان خبر سفر رییس جمهور همراه علی باقری و خبر‌های حول این سفر در بازار دست به دست می‌شود و برای بازار مهم است که مذاکرات ادامه پیدا می‌کند یا نه؟ یکسری از معامله‌گران نسبت به سفر رییسی و مذاکرات در نیویورک امید زیادی ندارند، اما فعلا روند نرخ قصه دیگری را روایت می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار ، قیمت سکه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان