تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

چرا نیرو‌های امنیتی ۱۰ روز پیش وارد دانشگاه شریف نشدند؟/ احتمالا آنجا اتفاقی افتاده که وارد شدند

سیدمحمد موحد نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به ورود نیروهای امنیتی و لباس شخصی به دانشگاه شریف می‌گوید: سوال من این است که چرا نیرو‌های امنیتی ۱۰ یا ۲۰ روز پیش وارد دانشگاه شریف نشدند؟ پس باید بررسی شود انگیزه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه چه بوده است.

سیدمحمد موحد نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: یکشنبه شب، ۱۰ مهرماه نیرو‌های امنیتی وارد دانشگاه صنعتی شریف شدند که این اتفاق با درگیری‌هایی همراه و در ادامه منجر به زخمی و بازداشت‌شدن برخی دانشجویان هم شد. با گذشت چند روز از این ماجرا، گفته می‌شود برخی از دانشجویان بازداشتی آزاد و برخی دیگر، همچنان تعیین تکلیف نشدند. در همین رابطه، سیدحاجی محمدموحد نماینده کهگیلویه و عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت‌وگو کردیم و از او پرسیدیم نیروهای امنیتی به چه مجوزی وارد دانشگاه شده‌اند؟ او به رویداد۲۴ می‌گوید: ابتدا بگویم که رهبر معظم انقلاب در فرمایش چند روز گذشته خود، ابعاد مختلف جریان‌های اخیر را مطرح کردند و دستگاه‌های مختلف از قوه قضاییه، دولت و بقیه عواملی که در این رابطه مسئولیت دارند، وظیفه‌شان مشخص شد بنابراین ما هم باید در چهارچوب رهنمود‌های ایشان، مسائلی که در دانشگاه صنعتی شریف و چه در دانشگاه‌های دیگر و مابقی جا‌ها اتفاق افتاده را دنبال کنیم و سعی داشته باشیم دشمن نتواند از موقعیت‌های ایجادشده سوءاستفاده کند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در واکنش به ویدئو‌های منتشر شده که حکایت از ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه و برخورد با دانشجویان دارد، گفت؟ باید ببینیم انگیزه چه بوده و چه چیزی باعث شده نیرو‌های امنیتی وارد دانشگاه شوند و آیا بدون انگیزه و دلیل وارد دانشگاه شدند که این یک بحث است، اما اگر دلایلی وجود داشته و حوادثی و مسائلی اتفاق افتاده که باعث ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه شده است، بحث دیگری است. هر دو موضوع مطرح شده باید بررسی شود و اگر مشخص شود بدون توجه به اینکه حادثه‌ای اتفاق افتاده باشد ورود نیرو‌های امنیتی انجام شده است، یک مسیری را باید دنبال کرد، اما اگر مسائلی اتفاق افتاده باشد که باعث ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه شده است، باید مسیر دیگر مورد نظر قرار بگیرد.

او در پاسخ به اینکه پس ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه می‌تواند مشروع هم باشد؟ گفت: اگر کسی ریخت در خانه شما و خواست یک حرکت ناهنجاری را انجام دهد، اشکالی ندارد؟ باز هم می‌گویم اگر در دانشگاه شریف حوادثی رخ داده باشد یا رخ نداده باشد باید موضوع بررسی شود و سپس تصمیم‌گیری کرد.

موحد می‌گوید: سوال من این است که چرا نیرو‌های امنیتی ۱۰ یا ۲۰ روز پیش وارد دانشگاه شریف نشدند؟ پس باید بررسی شود و اکنون نمی‌توان اظهارنظر کرد و باید مشخص شود انگیزه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه چه بوده است. اگر ادله و مدارکی وجود دارد مبنی بر ورود به دانشگاه، یک مسیر خاص دارد و اگر غیر از آن است، مسیر دیگری برای تصمیم‌گیری باید در پیش گرفته شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
10
نمی دانید چه کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
توجیه چرت شروع شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
دوست پسر زنش اونجا دانشجو بوده تازه فهمیده این نماینده
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
9
شما به بزرگواری تون در غارت بیت المال ببخشین شون کاش این جنایت رو ده روز زودتر انجام میدادن
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
8
1
تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل از سال 2011 تاکنون برای پیوستن به داعش تحت حمایت آمریکا و متحدانش از طریق کشور ترکیه وارد سوریه و عراق می شود.
کشورهای اروپایی هم به همراه آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل همچنان از ناآرامی ها و آشوبگران در این حمایت می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
8
چی میگه شعارها مشخصه چی بوده دائم در حال ساخت فیلم هندی داستان سرایی هستند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
7
آخه از این ننگ بالاتر ممکنه که این آدم با این قیافه اش نماینده مردم ایران باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
4
عضو نامحترم کمیسیون قضایی عضوبیلیاقت قوه مقننه شما نمی دونی که برابرقانونی که به قول خودتون موقع مصارف خودتون البته :ثمره خون !شهداست! ورود نیروی انتظامی به دانشگاه ممنوع است اگر نمیدانی که خاک عالم توی سرت ! اگر میدونی وباز چرت میگی باز خاک دنیا واخرت تو سرت !
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
3
1
تیراندازی در مهد کودکی در تایلند ۳۴ کشته بر جای گذاشت+ تصاویر بر اثر تیراندازی یک پلیس سابق تایلندی در مهدکودک، ۳۴ نفر از جمله ۲۲ کودک، جان خود را از دست دادند. ولی متاسفانه و همه سران بی ادب کشورهای اروپایی جنایتکار سگ دست نشانده آمریکا و اسرائیل هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
نظرات شما
پیشخوان