تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۴ مهر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس شنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱

علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بورس در هفته آینده به دلیل اینکه عوامل موثر در جهش بازار فعلا وجود ندارند، احتمالا شاهد نوسانات جزئی همراه با اصلاح شاخص کل خواهد بود.

پیش‌بینی بورس

رویداد۲۴ میناسادات حسینی: بورس تهران در ۴ روز معاملاتی این هفته سراسر قرمزپوش بود و حتی یک روز هم مثبت نشد. طی این ۴ روز شاهد افت ۳۲ هزار واحدی در بازار سرمایه بودیم که معادل ۲.۴۱ درصد افت است. در این میان شاخص کل بورس در آخرین روز کاری این هفته، با افت حدود ۴۷۸۶ واحدی به ارتفاع یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی ریزش کرد.

به اعتقاد کارشناسان و فعالان بورسی، آنچه بازار سرمایه را تهدید می‌کند بی اعتمادی سهامداران به آن است؛ این بی اعتمادی در حالی بازار سرمایه را نشانه رفته که مانع از ورود پول حقیقی به تالار شیشه‌ای می‌شود. اما سوال اصلی این است که بورس در هفته پیش رو شاهد افزایش ارزش معاملات خواهد بود؟

امیدی به رشد بورس هست؟

علی فراقی، کارشناس بازار سرمایه به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: بورس در هفته پیش رو احتمالا شاهد نوسانات جزئی و اصلاحات کوتاه مدت خواهد بود. اگر خبر‌های مثبتی در این هفته به بازار سرمایه وارد شود احتمالا شاهد یک یا دو روز متعادل در بورس خواهیم بود؛ ولی تمایل بورس این هفته به سمت ریزشی و منفی بودن است.

او ادامه داد: نکته مهم در مورد بورس این است که موارد کلانی که مانع رشد بورس شده تغییری نکرده؛ بنابراین فعلا امیدی به رشد بورس نیست. این عوامل عبارتند از: افزایش نرخ بهره، عدم توافق برجام و...


بیشتربخوانید: ریشخند بانک مرکزی به بورس/ چشم طمع دولت به سرمایه مردم در بازار سهام است


اُفت متوالی ارزش معاملات در بورس

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل بی اعتمادی سرمایه گذاران و معامله گران در بورس شاهد ورود نقدینگی جدید به این بازار نیستیم و حتی شاهد خروج پول هستیم و به همین دلیل ارزش معاملات و جذابیت بازار روز به روز کمتر می‌شود.

فراقی با اشاره به اینکه ازآنجا که خبر خاصی که بر شاخص کل موثر باشد در بازار نیست شاهد رشد بورس نخواهیم بود، گفت: زمانی که سهامداران به آینده سرمایه گذاری در بورس خوش بین نباشند رشد شاخص کل محقق نمی‌شود.

عادت به نوسان‌های برجامی پایان یافت؟

این فعال بازار سرمایه گفت: اگر گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌های بورسی مثبت باشد و با یک سری از حمایت‌ها همراه شود می‌توانیم انتظار رشد‌های یک یا دو روزه را داشته باشیم؛ ولی به طور کلی شاهد جهش در شاخص کل نخواهیم بود.

فراقی ادامه داد: اخبار برجام مهم‌ترین عاملی است که در حال حاضر شاخص کل را مثبت یا منفی می‌کند، اما زمانی بر بازار موثر خواهد بود که در یک بازه زمانی طولانی و با فاصله منتشر شود. این در حالی است که در شرایط کنونی، اخبار برجامی بدون فاصله منتشر می‌شود و همین موجب شده تاثیر خود را بر بازار از دست بدهند؛ ولی در حال حاضر که فاصله اخبار کوتاه شده است بازار عقب کشیده و دست نگه داشته است.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان