تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱

جزئیات جدید درباره افزایش سقف تراکنش در بورس

با مصوبه هیات عامل بانک مرکزی، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس ۱۰ برابر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سقف تراکنش در بورس

رویداد۲۴ با مصوبه هیات عامل بانک مرکزی، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس ۱۰ برابر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

با مصوبه هیات عامل بانک مرکزی و در راستای تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس از ۵۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰۰ میلیون ریال (۱۰ برابر) افزایش می‌یابد.

گفتنی است، افزایش سقف تراکنش‌های روزانه کارگزاری های بورس یکی از مهمترین درخواست‌های بورسی ها از بانک مرکزی بوده است که در ماه های گذشته نیز چندین بار تکرار شده بود.

بورسی ها معتقدند: در حال حاضر یکی از مشکلات مهم سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه که مانع ورود سرمایه مولد در جهت حمایت از تولید شده، محدودیت حداکثر ۵۰ میلیون تومان به عنوان سقف تراکنش مجاز از طریق درگاه های بانکی کارگزاران در طول مدت ۲۴ ساعت است.

به اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه، با افزایش سقف تراکنش کارگزاری های بورسی، نقل و انتقال وجوه بین مشتریان کارگزاران و صندوق های سرمایه گذاری تسهیل خواهد شد ضمن آنکه فشار به سامانه های معاملات برخط کارگزاران کاهش یافته و در نتیجه معاملات اوراق بهادار نیز روانتر می شود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان