تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱

۸ اشتباه آرایشی که شما را پیر نشان می‌دهند

بسیاری از خانم‌ها آرایش می‌کنند به‌ویژه در مجالس و مناسبت‌های خاص اما همه از اصول درست‌ آرایش‌کردن آگاه نیستند و گاه اشتباهاتی می‌کنند که به جای زیباتر شدن، زشت و پیرتر نشانشان می‌دهد.

پوست و زیبایی

رویداد۲۴ آرایش‌ کردن خوب است گاه سبب تغییر روحیه افراد می‌شود ضمن این‌که به‌هرروی فرد را زیباتر و جذاب‌تر می‌کند، اما آیا همه زنان می‌دانند چگونه باید آرایش کنند تا زیبا و جذاب شوند یا با اشتباهاتی که در میکاپ خود مرتکب می‌شوند صورت خود را زشت و پیر می‌کنند؟

همان‌گونه‌که گفتیم درست آرایش‌ کردن می‌تواند شما را زیباتر و جذاب‌تر کند، اما آگاه‌نبودن از اصول و روش‌های درست میکاپ و اشتباهات آرایشی در بخش‌های گوناگون صورت می‌تواند شما را زشت و سنتان را بالا ببرد.

در این مطلب می‌خواهیم شما نسبت به برخی اشتباهات آرایشی که ممکن است انجام دهید آشنا کنیم تا از این پس آن‌ها را انجام ندهید و جذاب‌تر به نظر برسید.

اشتباهات در آرایش چشم

به گزارش جامعه ۲۴، چشم در صورت، اهمیت بسیار زیادی دارد چنان‌که داشتن چشمان زیبا می‌تواند در ظاهر شما تاثیر بسیار شگرفی داشته باشد.

نخست باید بدانید در هیچ‌گونه میکاپی و استفاده از لوازم آرایش نباید از حد تعادل خارج شوید. در صورت ، یکی از مشکلاتی که برخی از افراد با آن درگیرند تیرگی زیرچشم است درواقع تیرگی زیر چشم هم برای زنان و هم مردان یکی از موانع زیبا دیده شدن است.

یکی از دلایل تیره‌شدن زیرچشم نداشتن خواب کافی و مناسب و تغذیه خوب است. بهتر است پیش از هر کاری به رژیم غذایی خود اهمیت دهید و در برنامه روزانه غذاییتان از میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده کنید و البته شب‌ها زودتر به رختخواب روید و صبح‌ها هم زودتر از خواب بیدار شوید. این کار در کاهش تیرگی زیرچشم تاثیر به‌سزایی دارد.

در آرایش بیشتر خانم‌ها برای پوشاندن حلقه‌های تیره در زیر چشم از کانسیلر و روشن‌کننده‌ها استفاده می‌کنند. دقت داشته باشید که در استفاده از این کرم‌ها افراط نکنید و مقدار مناسبی از آن‌ها را زیر چشمتان بمالید چراکه انباشت این کرم‌ها زیر چشم به‌ویژه اگر چین و چروکی هم داشته باشید منظره بسیار بدی دارد و ظاهر شما را زشت می‌کند.

بهتر است در استفاده از خط چشم سیاه افراط نکنید و تلاش نکنید خط چشم سیاه و پررنگ بکشید. شما می‌توانید خط چشم‌های دودی و یا خاکستری را جایگزین خط چشم سیاه کنید.

توجه داشته باشید که اگر چشمان شما درشت است می‌توانید از خط چشم‌های پهن از ابتدا تا انتهای چشم استفاده کنید بنابراین این مدل خط چشم برای چشم‌های ریز مناسب نیستند.

اگر از گوشه داخلی چشمتان خط نازکی تا نزدیکی مردمک چشمتان بکشید و سپس این خط را کمی کلفت‌تر کرده و تا انتهای چشمانتان ادامه دهید آرایش چشمانتان زیباتر خواهد بود. در مرحله آخر هم می‌توانید با یک برس سایه آن را از گوشه خارجی به سمت گوشه داخلی کمی پخش کنید.

از سایه براق استفاده نکنید

سایه‌های براق و درخشش پشت پلک بسیار زیباست، اما از آن‌جا که چشم‌ها و اطرافشان پوست نازکی دارند به‌سرعت و با بالارفتن سن دچار چین‌ و چروک می‌شوند سایه‌های براق سبب بهتر دیده‌ شدن این چین‌وچروک‌ها می‌شود بنابراین بهتر است از این‌گونه سایه‌ها با تمام زیبایی‌شان خدانگهداری کنید.

آرایش زیر چشم

به‌طورکلی استفاده از ریمل و خط چشم برای زیرچشم چندان ظاهر جالبی به انسان نمی‌دهد به‌ویژه اگر فرد میان‌سال و یا سالمند باشد. برای این‌که ظاهر جوان‌تری داشته باشید نباید از ریمل و خط چشم در زیر چشم استفاده کنید. این کار به جای زیباتر نشان دادن چشم‌ها تیرگی و چین‌وچروک‌های چشم را برجسته می‌کند.

استفاده از سایه‌های کرمی

به گزارش جامعه ۲۴، استفاده از سایه‌های کرمی آسان‌تر است، بافت یکدست‌تری دارد و مدت زمان بیش‌تری نیز دوام می‌آورد ضمن این‌که نسبت به سایه‌های پودری چشمان شما را پیرتر نشان نمی‌دهند.

مات‌ کردن اطراف چشم

یکی دیگر از اشتباهاتی که خانم‌ها در آرایش انجام می‌دهند این است که اطراف چشم خود را مات می‌کنند کاری که به پیرتر نشان‌ دادنشان کمک می‌کند تا زیبایی. اگر اطراف چشمانتان براق است و این برق‌ زدن را دوست ندارید و احساس می‌کنید چربی این بخش از صورتتان زیاد است می‌توانید از پرایمر کمک بگیرید.

۸ اشتباه آرایشی که شما را پیر نشان می‌دهند

ریمل‌ نزدن

برخی افراد عادت ندارند ریمل بزنند که این کار سبب بالاتر نشان‌ داده شدن سن شما می‌شود. افراد زیادی هستند که بعد از تمام شدن آرایش چشم ریمل نمی‌زنند که این کار می‌تواند سن افراد را بالاتر نشان دهد و بهترین راه برای باز نگه داشتن چشم‌ها استفاده از ریمل است که هم چشمان شما را شاداب‌تر نشان می‌دهد و هم سبب حجم بیش‌تر مژه‌ها می‌شود.

استفاده از کرم‌ پودر

دقت داشته باشید هر چه کم‌تر آرایش کنید کم سن‌تر به نظر می‌رسید بنابراین فکر نکنید با آرایش زیاد می‌توانید سن خود را پایین بیاورید. برخی روی پوست خود از مقدار زیادی کرم‌ پودر استفاده می‌کنند که این کار ظاهر پوست را دچار شکست و بسیار زشت نشان می‌دهد و سبب می‌شود سن افراد بالاتر از آن‌چه هست نمایش داده شود.

برای زیباتر شدن پوستتان، روی پوست خود لایه نازکی کرم پودر بزنید یا از مرطوب کننده و پن کیک استفاده کنید.

حتما به این نکته توجه داشته باشید پیش از زدن کرم پودر برای این‌که از جمع شدن کرم پودر در لابلای خطوط صورتتان جلوگیری کنید، از مرطوب‌کننده بهره بگیرید.

اشتباهاتی در زدن رژ لب

یکی از کار‌های بسیار بدی که برخی از خانم‌ها انجام می‌دهند این است که رژ لب خود را خارج از لب‌هایشان می‌کشند این کار ظاهر شما را بسیار زشت نشان می‌دهد. برای آرایش لب خود از رنگ‌های طبیعی و برق لب استفاده کنید. بهتر است از خط لب به شکلی استفاده کنید که محو و بی‌رنگ باشد و تنها حدود لب‌هایتان را نشان دهد. هرگز از خط لب‌های قهوه‌ای و تیره استفاده نکنید.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پوست و زیبایی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان