تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱

ردپای اشتباهات تاج و فدراسیون فوتبال در ناکامی فولاد

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان معتقد است ردپای اشتباهات تاج و فدراسیون فوتبال را در ناکامی فولاد قابل مشاهده است.

فدراسیون فوتبال ایران

رویداد۲۴ جمالپور مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان، اظهارکرد: یکی از دلایل نتایج ضعیف اخیر فولاد را به هم ریختن تمرکز این تیم توسط فدراسیون فوتبال با مطرح کردن حضور نکونام در تیم ملی می دانم که به‌رغم اعلام مخالفت مدیرعامل این تیم، کماکان اخبار ضدونقیض به گوش می‌رسد که در این شرایط گرشاسبی باید از نکونام می‌خواست که صریحا موضع خود را اعلام کرده تا آرامش به تیم برگردد که متأسفانه این کار انجام نشد و همین مسئله اصلی‌ترین عامل ناکامی‌های اخیر فولاد به‌حساب می‌آید.

فدراسیون در ناکامی فولاد مقصر است
وی با بیان این که ردپای اشتباهات تاج و فدراسیون فوتبال در ناکامی فولاد قابل مشاهده است، افزود: موضوع انتخاب جواد نکونام برای کادرفنی تیم ملی و اعلام آن خوب نبود. البته در این موضوع فدراسیون فوتبال مقصر است و این سوءمدیریت حاکم بر فدراسیون فوتبال را نشان می دهد و این چیز عجیب و جدیدی نیست، اما یک مصداق جدید وجود دارد که به‌خوبی عمق این وضعیت ناهنجار را نمایان می‌کند. کل رفتارهای تاج و دوستانش از زمان بازگشت به قدرت در این زمینه، مصداق بارز همه کارهایی است که یک مدیر خوب و استاندارد نباید انجام بدهد.

نکونام با تاخیر موضع خود را اعلام کرد
این مدیر ورزشی گفت: کارلوس کی‌روش به ایران بازگشت و تأکید کرد تنها دستیار ایرانی که در کادرش می‌پذیرد، جواد نکونام است. تاج هم بدون اینکه هیچ احترامی برای باشگاه فولاد خوزستان قائل باشد، سرخود خبر حضور نکونام در تیم ملی را رسانه‌ای کرد؛ طوری که همه فکر کردند کار تمام است و جواد از فولاد جدا خواهد شد. ببینید بعد خود باشگاه به‌طور جداگانه و نکونام هم با کمی تأخیر و به شکل مستقل از طریق بیانیه های مختلف از رد این پیشنهاد خبر دادند.

این چه مدل مدیریت کردن فدراسیون است؟ 
وی بیان کرد: لیگ برتر فوتبال در حالی وارد تعطیلات شده که تیم‌ پرمهره فولاد خوزستان هم به رده دهم نزول کرده است و چه کسی باید جوابگو باشد. کاری نداریم به اینکه نکونام آخرش دستیار کی‌روش می‌شود یا نه و آیا با تیم به قطر می‌رود یا خیر، اما این چه مدل مدیریت‌کردن است که رئیس فدراسیون از موضع «مالک» با سرمربی یک تیم باشگاهی برخورد می‌کند؟ و مهم‌تر اینکه چرا یک اشتباه را ۲ بار تکرار می‌کنید؟ نمی‌شد لااقل این دفعه قبل از رسانه‌ای‌کردن موضوع، با باشگاه فولاد مذاکره کنید؟ اما من یک نظر شخصی دارم؛ آقای نکونام آماده است به خاطر تیم ملی اخراج شود و ضمن رسیدن به تمام مبلغ قراردادش با فولاد، به نیمکت ملی نزدیک شود. جایی که باید اعضای هیات مدیره بدون در نظر گرفتن ملاحضات، عدم نتیجه‌گیری در بازی های خانگی و بیرون از خانه را جویا شوند و نباید ساده از این شرایط بگذرند.


بیشتربخوانید: احتمال سقوط استقلال و پرسپولیس به لیگ دسته ۳!


شاگردان نکونام را مدعی قهرمانی نمی دانم  
جمالپور درباره شکست فولاد و عملکرد این تیم مقابل ملوان اظهار کرد: ناکامی تیم فولاد خوزستان به هفت هفته رسید و چرا نتوانست نتایج فصل اخیر را تکرار کند؟ این سوالی است که نه تنها ذهن من بلکه ذهن همه فوتبالی های خوزستان و کشور را به خود مشغول کرده است. تیم فولاد در این مدت نشان داده فقط به هدف نباختن پا به میدان می گذارد و من فولاد را مدعی درجه یک قهرمانی نمی‌دانم و به عنوان یک خوزستانی مشکلات تیم را باید بگویم. فولاد هیچ فرقی بین حریفانش نمی‌گذارد و با همان سبک بازی مقابل گل‌گهر، در مقابل ملوان ته جدولی هم بازی می‌کند. هر تیمی وقتی به مصاف حریفش می‌رود شرایط آن تیم و نقاط قوت و ضعف را در نظر می‌گیرد و حتی ممکن است تغییر شیوه دهد اما فولاد اصلا این کار را نمی‌کند.

نسبت به شیوه بازی فولاد انتقاد دارم
وی افزود: آرایش تیمی دست مربی است اما از شیوه و سبک بازی فولاد انتقاد دارم. ما می‌توانیم درباره روش بازی‌ها نظر دهیم و به نظر من فولاد نکونام اصلا قبول نداشته بازی را به تیمی مثل ملوان ببازد. مشخص است که فولاد واقعا مشکل دارد و اگر مشکلات را برطرف نکنند، مقابل دیگر تیم‌ها در لیگ برتر هم به مشکل می‌خورند و فولادی ها باید برخی انتقادات را بپذیرند. بازهم می گویم وقتی فولاد مقابل ملوان ۳ گل می خورد، این  پیامی برای فوتبال خوزستان است که احتمالا تیم فولاد این نتایج را در رقابت‌های آسیایی نیز به دست آورد.

حرفی دلسوزانه با هیات مدیره فولاد دارم
وی با بیان اینکه مدیران باشگاه حتما باید مشکلات تیم را برطرف کنند، گفت: حرفی دلسوزانه با هیات مدیره فولاد دارم؛ آقایان اعضای هیات مدیره محترم باشگاه فولاد خوزستان چگونه جوابگوی احساسات مردم خوزستان و هواداران خونگرم باشگاه فولاد را با این نتایج به دست آمده را خواهند داد؟ تیمی که در ابتدای فصل با صرف هزینه‌های میلیاردی برای قهرمانی بسته شده حالا هر روز به منطقه سقوط نزدیک می شود و حالا بعد از شکست با ملوان در رده دهم قرار گرفت. شاید هزینه سه بازیکن فولاد با کل هزینه تیم ملوان بندر انزلی برابری می کند و من هنوز باور ندارم فولاد چگونه تسلیم این تیم شمالی شد.

این پیشکسوت بیان کرد: دیروز با تنی چند از پیشکسوتان فوتبال خوزستان هم صحبت شدم آنها گفتند فقط نتایج ویسی برای اعضای هیات مدیره باشگاه به چشم آمد که فصل قبل و بعد از پایان بازی نفت مسجدسلیمان در بین راه او را برکنار کردند. هواداران فوتبال خوزستان امیدوارند که شاید طی این تعطیلات طولانی لیگ برتر فرصتی برای ترمیم نقاط ضعف نماینده فوتبال این استان باشد و بعد از جام جهانی این نتایج ضعیف را جبران کنند.

به بچه های خوزستان هم بها بدهید
وی با بیان این که به بازیکنان خوزستانی باید بها داد، گفت: البته فوتبال حرفه‌ای است، ما نمی‌گوییم بازیکن خارج از استان جذب نکنید ولی حداقل بازیکنانی که جذب می‌کنید باید یک سر و گردن از بازیکنان خودمان بالاتر باشند. خوزستان را نباید حیاط ‌خلوت بازیکنان پا به سن گذاشته و بی‌کیفیت کنیم. از بازیکنان فولاد می خواهم همچنان به تلاش خود ادامه دهند تا بیش از این با کسب نتایج تلخ و غیرمنتظره در لیگ برتر نام و اعتبار فوتبال خوزستان و باشگاه فولاد خدشه دار نشود. امیدوارم مسوولان باشگاه های استان علی الخصوص باشگاه فولاد با یک تصمیم خوب تیمشان را از این وضعیت نجات بدهند.

جایگاه فوتبال خوزستان بزرگ پایین جدول نیست
جمالپور عنوان کرد: به همه فولادیها و نفتی های آبادان و مسجدسلیمان و دیگر تیم ها می گویم که باید همگی بکوشند و بار دیگر سرزمین خوزستان را به قطب اصلی در کشور برگردانند و تیم ملی را پر از بازیکنان شایسته خوزستانی کنند. در اینجا اجازه بدهید که به صراحت بگویم که من از حامیان تیم های خوزستانی و فرزندان خوزستان هستم و هنوز هم امیدوارم خوزستان سر بلند و پیروز شود. اما این را باید بدانیم که جایگاه فوتبال خوزستان بزرگ پایین جدول نیست. خوزستان و مردمانش دوست ندارند تنها دلخوشی شان که فوتبال هست اینگونه حال و روز خوشی نداشته باشد. 

خوزستان از شکست و ناکامی در فوتبال خسته است
وی تاکید کرد: خوزستان از هرچه «شکست و ناکامی در فوتبال» خسته است. از بی توجهی به استعدادهای ناب خود خسته است. پس باید یاد بگیریم که بتوانیم با هم «حرف» بزنیم، و حتی از همدیگر انتقاد کنیم تا به مرز موفقیت برسیم و باور کنید بی شک زندگیِ همه خوزستانی ها با کسب نتایج خوب بهتر می شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان