تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱

همه چیز درباره کاشنت ناخن و عوارض آن

خانوم‌ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن انجام می‌دهند، برخی فقط برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن مانند: ناخن هایشان فاقد رنگ و رو و زیبایی است، ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای دارند، افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند که کاشت ناخن مانع آن می‌شود. به طور کلی کاشت ناخن توصیه نمی‌شود، مگر در موارد خاص مانند کسانی که ناخن هایشان دارای عیب و مشکل باشد که فاقد ظاهر خوب و مناسب است.

همه چیز درباره کاشنت ناخن و عوارض آن

رویداد۲۴ کاشت ناخن یکی از روش های زیبایی ناخن‌ها است که علاوه‌بر زیبایی برای افزایش استحکام ناخن‌ها استفاده می‌شود. در این روش از مواد مختلفی برای ایجاد بافت روی سطح ناخن استفاده می‌شود که این مواد به صورت لایه لایه بر روی ناخن قرار می‌گیرد. این کار باعث می‌شود ناخن محکم شود و به راحتی نشکند. کاشت ناخن یکی از روش های زیبایی ناخن که رواج زیادی در میان خانم‌ها پیدا کرده است، کسانی این کار را انجام می‌دهند، دلایل مختلفی دارند؛ اما اکثر آنها ناخن های طبیعی مستعدی برای رشد ندارند. در این مقاله می‌خواهیم همه چیز را درباره کاشت ناخن و عوارض آن با شما به اشتراک بگذاریم، با ما تا انتها همراه باشید.

دلایل استفاده از کاشت ناخن

خانوم‌ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن انجام می‌دهند، برخی فقط برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن مانند: ناخن هایشان فاقد رنگ و رو و زیبایی است، ناخن های ضعیف و شکننده‌ای دارند، افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند که کاشت ناخن مانع آن می‌شود. به طور کلی کاشت ناخن توصیه نمی‌شود، مگر در موارد خاص مانند کسانی که ناخن هایشان دارای عیب و مشکل باشد که فاقد ظاهر خوب و مناسب است. در چنین شرایطی می‌توان این کار را به صورت مقطعی و با رعایت تمامی نکات ایمنی و زیر نظر متخصصین کار بلد این حوزه انجام داد.

کاشت ناخن چه عوارضی دارد؟

در این بخش می‌خواهیم ببینیم کاشت ناخن های مصنوعی چه معایبی دارد و عوارض کاشت ناخن را بررسی کنیم. کاشت ناخن می‌تواند عوارض و مشکلات جبران ناپذیری داشته باشد، این عوارض می‌تواند غیر قابل جبران باشد.

نازک شدن لایه سطحی ناخن

کاشت ناخن باعث نازک شدن ناخن ها می‌شود، چون برای از بین بردن ناخن های کاشت روی آنها باید انگشتان خود را به مدت 10 دقیقه در استون قرار دهید، استون پوست و ناخن را به شدت خشک و نازک می‌کند، به همین دلیل بسیاری از افراد بعد از کاشت، شاهد ضعیف شدن ناخن هایشان هستند.

در صورتی که ناخن کار شما از استون استفاده نکند، از طریق سوهان کشی لاک ژل را از روی ناخن پاک می‌کند که اگر ناخن کار حرفه‌ای باشد این روش بهتر از استفاده از استون خواهد بود. اما اگر ناخن کار نتواند درجه سوهان برقی را به خوبی تنظیم کند و روش استفاده اصولی از آن را نداند، ناخن هایتان بسیار ضعیف و شکننده می‌شود.

برای انجام کاشت ناخن باید روی ناخن طبیعی را با سوهان برقی صاف کرده و یک لایه از ناخن را ساییده و آن را نازک می‌کند، در این حالت زمانی که مواد شیمیایی کاشت ناخن بر روی سطح نازک شده ناخن شما قرار می‌گیرد، احتمال جذب این مواد سمی از روی سطح ناخن و پوست بالا می‌رود. این مواد شیمایی باعث ترک خوردگی و ایجاد شکاف های عمیق بر روی ناخن طبیعی می‌شوند؛ بنابراین اگر به طور طبیعی ناخن های نازکی دارید، کاشت ناخن برای شما مناسب نخواهد بود.

همه چیز درباره کاشنت ناخن و عوارض آن

افزایش احتمال ابتلا به عفونت باکتریایی و قارچ

یکی از شایع‌ترین عوارض کاشت ناخن ابتلا به عفونت باکتریایی و قارچی است. مهارت ناخن کار مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند از بروز قارچ ناخن و عفونت جلوگیری کند. چون اگر ناخن کار قبل از شروع، ناخن را به خوبی پاکسازی کرده و از یک محلول ضدقارچ و باکیفیت استفاده کند، احتمال عفونت باکتریایی کاهش پیدا می‌کند. همچنین هواگیری ناخن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چون اگر ناخن کار نتواند به خوبی مواد کاشت را هواگیری کند و بین ناخن طبیعی و ناخن مصنوعی فضای خالی بماند، احتمال رشد قارچ ها در این فضا بسیار زیاد خواهد بود.

عفونت می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، اگر ناخن کار از وسایل آلوده، نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده کند، احتمال بروز عفونت باکتریایی و قارچ بالا می‌رود. یکی از مهم‌ترین علائم عفونت، زرد یا سبزشدن رنگ ناخن است، گاهی اوقات عفونت و قارچ ممکن است هیچ نشانه‌ای از التهاب و تورم نداشته باشد. عفونت قارچی ناخن، واگیردار است و می‌تواند پوست و مو را درگیر کند و یا حتی به اطرافیان منتقل کند. درمان عفونت قارچی سخت و طولانی مدت است که حدود 18 ماه طول می‌کشد.

افزایش احتمال ابتلا به سرطان

مواد شیمیایی که معمولا در پودرها و محلول های کاشت ناخن وجود دارند، به عنوان مواد سرطان‌زا شناخته شده‌اند. برخی از این مواد شیمیایی شامل: فرمالدئید، بوتیل استات و اتیل متاکریلات که در کاشت ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد که سرطان‌زا شناخته شده است. قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به سرطان، می‌تواند باعث ابتلا به اختلالات سیستم عصبی مرکزی و آسیب های تولید مثلی شود.

تحقیقات علمی نشان می‌دهد، گازهای سمی موادی که برای کاشت ناخن استفاده می‌شود، می‌تواند باعث مسمویت ناخن کار و مشتری شود. این نوع از مسمومیت علائمی شبیه به مسمویت الکلی دارد که در موارد شدید با علائمی مثل بروز: اختلالات تنفسی، خونی، قلبی، عروقی، کبدی و خونی به همراه دارد. قرارگیری طولانی مدت آرایشگران با این بخارهای سمی ممکن است باعث بروز آسم و سرطان ریه شود.


بیشتر بخوانید: ویتامینه مو چطور انجام می‌شود و چه فواید و عوارضی برای مو دارد؟


آلرژی‌زا

بر اساس تحقیقات انجام شده، آلرژی به مواد کاشت ناخن بسیار شایع است و علاوه‌بر حسایت پوستی، می‌تواند برای بسیاری از افراد عوارضی مانند: سردرد و مشکلات تنفسی به همراه داشته باشد. آلرژی به مواد شیمیایی در کاشت ناخن مانند: رزین‌ها، فرمالدئیدها، حلال های سمی و ... می‌تواند باعث سوزش، التهاب، درد یا تورم در ناخن و پوست شود.

این مشکلات بیشتر به این دلیل اتفاق می‌افتد که در سالن های آرایشی تهویه هوا به خوبی انجام نمی‌شود و افراد بخارهای سمی را تنفس می‌کنند. طبق تحقیقات محققان انگلیسی بانوان زیادی بدون اینکه اطلاع داشته باشند، به آلرژی پس از کاشت ناخن مبتلا می‌شوند، این افراد دچار مشکلاتی مانند: سردرد، خارش پوست، مشکلات تنفسی، تورم ناخن و ... مبتلا می‌شوند، اما نمی‌دانند اینها عوارض ناشی از کاشت ناخن است.

همه چیز درباره کاشنت ناخن و عوارض آن

آشنایی با برخی دیگر از عوارض کاشت ناخن:

  • چسب هایی که بر روی ناخن زده می‌شود، امکان تنفس بافت و گردش هوا را از بین می‌برند، به همین دلیل موقعیت را برای رشد قارچ ها فراهم می‌کند.
  • به دلیل اینکه اکسیژن رسانی به بافت های ناخن انجام نمی‌شود، این موضوع باعث می‌شود ناخن ها به مرور کدر و زرد شود.
  • کاشت ناخن می‌تواند قاب اصلی ناخن را از بین ببرد، ریشه آن را نابود می‌کند بطوریکه رشد و بازسازی ناخن طبیعی را مختل می‌کند.
  • اگر کاشت ناخن در محیط های بهداشتی انجام نشود، باعث انتقال بیماری های پوستی و انواع اگزماهای پوستی می‌شود.

جمع بندی:

به طور کلی کاشت ناخن عوارض زیادی دارد و توصیه نمی‌شود، به جای کاشت ناخن بهتر است برای زیبایی ناخن هایتان به متخصص پوست و مو مراجعه کنید و برای زیبایی و سلامت ناخن های طبیعی خود تلاش کنید. امیدواریم توانسته باشید با مطالعه این مقاله درباره کاشت ناخن و عوارض آن آگاهی های لازم را کسب کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان