تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق:

آماده ازسرگیری مذاکرات ایران و عربستان در بغداد هستیم

وزیر خارجه عراق با انتقاد از سیاست‌های تنش‌زای «دونالد ترامپ» در منطقه، تأکید کرد که بغداد آماده کمک به ازسرگیری مذاکرات تهران و ریاض است.

آماده ازسرگیری مذاکرات ایران و عربستان در بغداد هستیم
رویداد۲۴ فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر رابطه عراق با ایران بر رابطه عراق با بحرین و دیگر کشور‌های شورای همکاری، گفت که روابط عراق با ایران روابطی مستحکم است و همواره تلاش کرده که از این روابط برای بهبود روابط ایران با کشور‌های شورای همکاری استفاده کند.

به گزارش ایلنا، وی گفت که تقویت این روابط به امنیت منطقه کمک می‌کند و بهبود امنیت در سطح منطقه موجب تقویت امنیت داخلی عراق و دیگر کشور‌ها می‌شود.

وزیر خارجه عراق درباره فعالیت احزابی که وابسته به ایران دانسته می‌شوند گفت که در عراق احزاب گوناگونی با ایدئولوژی‌های گوناگون وجود دارند و قرار نیست حزبی را بابت ایدئولوژی‌اش مجازات کنیم و مبنای ارزیابی عملکرد احزاب وابستگی آن‌ها به میهن است.

وی تأکید کرد: که تنش‌هایی که در زمان دولت «دونالد ترامپ» میان ایران و امریکا پیش آمد بر اوضاع داخلی عراق تأثیر شدیدی گذاشت و افزود که عراق با سیاست‌های ترامپ موافق نبود و برای همین تنش تهران و واشنگتن به صحنه عراق کشیده شد.

فؤاد حسین نیرو‌های الحشد الشعبی را نیز بخشی از نیرو‌های مسلح عراق دانست که از تحت فرمان فرمانده کل نیرو‌های مسلح هستند و هر مسئله‌ای هم پیش بیاید توسط دولت و به دستور فرمانده نیرو‌های مسلح حل خواهد شد.

وی درباره روند مذاکرات تهران و ریاض نیز تأکید کرد که هر زمان این دو کشور آماده ازسرگیری مذاکرات باشند، بغداد آماده کمک است.

وی همچنین تأکید کرد که عراق به روند تقویت روابط خود با کشور‌های عربی ادامه خواهد داد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
0
عربستان سعودی و متحدانش به همراه القاعده و داعش به سرکردگی آمریکا از سال 2015 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در یمن بیش از 300 هزار نفر را قتل عام کردند پس چرا جزو نقض حقوق بشر محسوب نمی شود شروم آور تاسف بار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
0
0
آمریکای جنایتکار نگران گروهک‌های تروریستی شده که دستشان به خون بسیاری از هم‌وطنان کُرد و غیر کُرد ما آلوده است ولی برای بیش از 18 هزار شهید ترور توسط جریان نفاق و این گروهک‌ها ناراحت نیست. تا کی می‌خواهد به این دوگانه رسوا و ننگین و حمایت از این اراذل و اوباش ادامه دهد و خود را بی‌آبروترکند؟
نظرات شما
پیشخوان